Hoi, ik ben Jelle

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Pocoloco

20 aug 2015, 20:47 0 x

Daar kan hij die van jou toch mee kopen ;)
iKnijff
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

20 aug 2015, 21:15 0 x

Ik meen dat er 11 verschillende uitvoeringen zijn? Moet eerlijk zeggen dat ik daardoor de bomen door het bos niet meer zie, haha. Vandaar dat ik me nu alleen nog maar heb gefocust op de 1.4 modellen. Begreep dat andere modellen vaak ook duurder (kunnen) zijn qua onderhoud.

Trouwens ook nog wel even het vermelden waard. Ik begrijp dat ik voor mijn budget geen luxe uitvoering ga vinden die in perfecte staat verkeert. Over een krasje etc. doe ik ook helemaal niet moeilijk. Ik ben gewoon op zoek naar een A2 die motorisch nog goed in orde is en nog minimaal 50.000 kilometer mee kan. Looks en opties hebben absoluut een lagere prioriteit.
luukske
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

20 aug 2015, 22:22 0 x

Nee @pocoloco dat is me net te gortig :) )
voor dat geld zou ik m van mezelf kopen en gewoon houden \ :D /
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 aug 2015, 23:58 0 x

Welkom op het forum en veel succes met het zoeken naar een goede A2.

Diesel of benzine? Veel korte afstanden rijden is voor geen enkele motor goed.

Ik denk zelf dat de 1.4 16v benzine naar verhouding nog het minst kwetsbaar is voor
dit soort gebruik.
Ik gebruik de A2 wel eens voor woon-werkverkeer (8 km enkele reis) en 's winters wordt
de auto amper warm. Denk dat dit bij een diesel nog meer speelt.
Ik rijd in de weekenden langere afstanden (ca. 45km enkele reis) en daarmee is mijn verbruik
tussen de 1 op 14 en 1 op 15. Ik rijd op de snelweg ca. 120/130 km/h, ook om de motor een
beetje schoon te houden ... ;)

Motortje doet het verder na 3 jaar nog steeds prima.

Is een goede fiets geen optie voor de woonwerk ritten?
Ik probeer het zelf zoveel mogelijk te doen, is beter voor de auto
en goed voor de gezondheid ... ;)
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
luukske
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

21 aug 2015, 00:14 0 x

Ok misschien inderdaad beter benzine als je niet boven de 12k uit komt...
De motor zal inderdaad nooit warm worden, knapt hij niet van op. Ik kom met de FSI én de 1.4 AUA beiden beste en eind met een tank, en voor een 1.4 is de wegenbelasting van 25 euro echt een lachertje.Een FSI is 37 euro dat is percentueel gezien flink duurder voor maar 100 kilo meer.
Audi_gekkie

21 aug 2015, 00:42 0 x

Hallo Jelle, welkom op dit mooie forum.
Bedankt voor de geweldige intro, die ook mooi onderbouwd is.

Neem te allen tijde iemand mee die verstand heeft van auto's als je een auto wilt bekijken.
Met hooguit 10.000km per jaar zou ik toch voor een benzine uitvoering kiezen. Het omslagpunt ligt rond de 18.000km, maar vanaf 15.000km per jaar raad ik een diesel aan.
Dit laatste vanwege de betrouwbaarheid en het toch net wat lekkerdere rijden dan de benzine-versie. (persoonlijk)

Als je onderstaande tip afslaat, kijk dan regelmatig op Marktplaats, Gaspedaal of onze eigen "aanbieding gespot".
http://www.audi-a2.nl/categories/aanbieding-gespot

Succes met je keuze.
Is een goede fiets geen optie voor de woonwerk ritten?
Ik probeer het zelf zoveel mogelijk te doen, is beter voor de auto
en goed voor de gezondheid ... ;)
Dit lijkt mij inderdaad een beter alternatief.
Ik zou willen dat ik 13km van mijn werk af woonde.
Die enkele keer dat het echt hondeweer is, kun je een auto lenen.
Diac21

21 aug 2015, 20:26 0 x

Ha Jelle,

Wat grappig jou op het forum hier aan te treffen. Ik weet niet of je me nog kent, maar we hebben samen op school gezeten en heb met je oom/pa? Ton gewerkt (stage) bij DP in Alphen 5 of 6 jaar geleden.

Ik ben sinds mei een tevreden audi a2 rijder. Ik gebruik hem met name voor woon/werk (13km) verkeer en haal in deze maanden eenvoudig op 5.7/5.8 op 100km. Tijdens de hittegolf haalde ik zelfs 5.1/100km op een totaal van 330km. Ik heb voor een benzine gekozen vanwege het feit dat ik op vakantie toch een grotere diesel leen en als ik de auto niet gebruik kost het me zo min mogelijk om de auto te laten staan. Dus een zo laag mogelijke vaste kosten, omdat ik zoveel mogelijk de fiets pak.

Succes met de zoektocht!
Kogelman

21 aug 2015, 23:34 0 x

Jelle, welkom.
Jouw situatie heeft veel overeenkomsten met de onze. Wij rijden jaarlijks hetzelfde aantal km. als jij van plan bent, ook dagelijks 13 km naar het werk (en 13 km terug) p. dag op 50 -80 km/uur wegen. We hebben een 1.4 16v benzine en rijden die al ruim 5 jaren zonder echte problemen. Verbruik op die wegen/afstand: 1 op 16 gemiddeld door het jaar heen. Motorisch prima te doen. Op gezette tijden een dik uurtje 160-170 op de snelweg om de boel goed schoon te branden of anders een tijd hoog in toeren (boven de 3800 rpm) in de derde of vierde versnelling op een binnenweg. Toeren maken daar houden de 16 kleppers van en dit voorkomt interne vervuiling. Ik zou in jouw situatie voor de 1.4 benzine gaan en deze blokken halen ook rustig 250.000 km (of meer), mits goed onderhouden.
iKnijff

22 aug 2015, 20:28 0 x

Fietsen is theoretisch wel mogelijk, maar ik heb best wel een ontzettende hekel aan fietsen. Met mooi weer is het muah, maar in de kou of regen dan zie ik dat echt niet zitten.

Fijn om te zien dat de meeste leden het eens zijn wat betreft de keuze tussen benzine en diesel.

Iemand met verstand van auto's meenemen bij de eventuele aanschaf moet geen probleem zijn. Heb gelukkig een aantal van dat soort mensen in m'n omgeving. M'n vader is overigens ook erg handig, dus de niet al te moeilijke dingen qua onderhoud kan hij vast ook wel. Scheelt weer arbeidsloon.

En of ik je nog ken! Je nickname kwam me al bekend voor, hehe. Grappig je op deze manier weer eens tegen te komen. Ton is m'n oom inderdaad, toevallig! Ook jij bedankt voor je input, goed om te horen dat een A2 ook op korte afstanden goede prestaties neer kan zetten.

Kogelman, voor jou geldt eigenlijk hetzelfde. Ook jouw verhaal bewijst dat een A2 in mijn situatie een prima optie zou zijn. Tevens bedankt voor je tips wat betreft het schoon branden.

Door al jullie berichten weet ik nu in ieder geval dat ik de diesel links ga laten liggen. Niet alleen financieel gezien is de benzine variant interessanter, maar ook vooral qua behoud van de motor.
iKnijff

22 aug 2015, 20:34 0 x

Wat denken jullie bijvoorbeeld van het onderstaande exemplaar?

http://ww3.autoscout24.nl/classified/27 ... asrc=st|as

Spam vooral wat je denkt, ik ben juist benieuwd waar jullie naar kijken/op letten.
Plaats reactie