Student die hoopt mee te kunnen doen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
WHM
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

08 sep 2015, 19:35 0 x

Als je een klein budget hebt dan ben je al snel aangewezen op Duitsland om iets uit te zoeken. Uitzonderingen in NL kan altijd nog.

Heb geen koudwatervrees om daar iets te kopen
Johan 3L

08 sep 2015, 19:36 0 x

Niet te snel zeggen dat een diesel niet interessant is, vergeet de 3L niet.
Zeer zuinige diesel, met laag gewicht (803 kg) met niet te hoge MRB.
Beetje oppassen met de aankoop van een 3L, laat je goed voorlichten, mocht je er vooralsnog naar uitkijken. Er zitten kenners op dit forum die je er bij helpen.
NicolasVDW

08 sep 2015, 20:01 0 x

Ik ben ook een student industrial design engineering! Bij ons is dat dan met een ingenieursdiploma...

Als je goedkope A2's zoekt kan je beter ook eens uitkijken in België op 2dehands.be en kapaza.be, daar verschijnen regelmatige nette exemplaren voor niet te veel geld.
BobVI

09 sep 2015, 09:58 0 x

Mijn oog is een beetje gevallen op deze:
http://occasions.hendricksautos.nl/Audi ... =&so=lijst

Want die valt min of meer binnen mijn budget, is dealer onderhouden, alle boekjes zijn aanwezig en komt van de eerste eigenaar af. Ook de kilometer stand is nog netjes (voor die prijs). De foto's zijn echter wat klein en hij staat helaas wel ver weg voor mij, dus ik moet even de drempel over om een auto te gaan bekijken.

Misschien een iets andere vraag: bij het kopen van een occasion van een garage lijkt er vaak wel ruimte te zijn voor onderhandelingen wat betreft de prijs, maar ik heb er totaal geen kijk op. Ik zou wel serieus genomen willen worden tijdens een onderhandeling (dus niet belachelijk laag bieden), maar wil ook zo min mogelijk betalen. Iemand toevallig tips op dat gebied?
Auzz

09 sep 2015, 10:13 0 x

Auto maakt op deze kleine foto's en wat smoezelige indruk. Hoeft geen probleem te zijn, maar in combinatie met de slijtage op o.a. de lichtschakelaar zou ik kritisch kijken naar andere indicatoren of de kilometerstand klopt.
Auzz

09 sep 2015, 10:16 0 x

Onderhandelen is een spel wat de een beter beheerst dan een ander. Als je daar nog wat onwennig in bent (wat volstrekt logisch is) zou je ook iemand kunnen meenemen.

Zelf neem ik in de onderhandelingen altijd een goede beurt en evt onderdelen/banden mee. Kost het bedrijf minder dan dat je het later zelf moet betalen.
BobVI

09 sep 2015, 11:04 0 x

Is een tellerstand check via de RWD een interessante tool om dat te controleren? Ik zie dat het 3 euro per kenteken kost, wat goedkoper is dan voor Jan Lol naar Venlo op en neer te reizen.

https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/ ... lerstanden

En bedankt voor de tips! Ik vond inderdaad ook die foto's niet zo veelzeggend, behalve die van het interieur, waar t vooral een beetje smerig lijkt te zijn van binnen. Die dealer heeft trouwens nog 2 (betaalbare) A2s staan.

EDIT:

Oke, dat was zonde van de 3 euro. De adverteerder noemt wel de 'nationale autopas' als een van de opties van de auto.

Afbeelding
Auzz

09 sep 2015, 11:19 0 x

Is een tellerstand check via de RWD een interessante tool om dat te controleren? Ik zie dat het 3 euro per kenteken kost, wat goedkoper is dan voor Jan Lol naar Venlo op en neer te reizen. En bedankt voor de tips! Ik vond inderdaad ook die foto's niet zo veelzeggend, behalve die van het interieur, waar t vooral een beetje smerig lijkt te zijn van binnen. Die dealer heeft trouwens nog 2 (betaalbare) A2s staan.
Graag gedaan!

Wat betreft jouw vraag over de kilometerstanden, ik vind dat moeilijk om te zeggen. Ik heb geen ervaring met geïmporteerde auto's (zoals het eerder genoemde voorbeeld), dus ik weet niet of het RDW dan een betrouwbaar beeld oplevert. Er zitten hier genoeg ervaringsdeskundigen die deze vraag beter kunnen beantwoorden.

Een mooie uitspraak die ik hier heb opgepikt is het volgende: "Je kunt een goed exemplaar aantreffen bij een slechte handelaar en een slecht exemplaar bij een goede handelaar.

Als voorbeeld mijn auto: Het onderhoudsboekje had een behoorlijk gat in de historie, maar wel een NAP. Normaliter zou ik dan niet snel hiervoor kiezen, maar de aankoopkeuring die ik had gedaan en het zeer nette interieur, trokken mij over de streep.

Kortom, er zijn meerdere zaken die je kunt meenemen bij de keuze. Je goed verdiepen (heb je gedaan), NAP, onderhoudsboekje, aankoopkeuring, iemand meenemen die er verstand van heeft en gezond boerenverstand. Als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo.
Audi_gekkie

09 sep 2015, 18:19 0 x

EDIT:

Oke, dat was zonde van de 3 euro. De adverteerder noemt wel de 'nationale autopas' als een van de opties van de auto.
Auto's aangeboden met een nationale autopas zegt niks, mits je inzage krijgt in de uitdraai hiervan.
De kilometerstand wordt bijgehouden en dat is alles.
De uitslag is "logisch" (kilometerstand klopt) of "onlogisch" (kilometerstand kan mogelijk niet kloppen).
Ik zeg bewust "kan mogelijk niet kloppen", omdat een monteur misschien een keer een typfout heeft gemaakt tijdens het invoeren.

Bij onderhoudsboekjes, zeker als deze erg netjes is, alles dezelfde handschrift en/of pen, kun je er ook vanuit gaan dat deze niet bij een auto hoort van 10 jaar en ouder.

Neem iemand mee die verstand heeft van auto's of spreek met de verkopende partij af of je 'm mag laten keuren.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 sep 2015, 20:00 0 x

Het chassisnummer kan ons het meeste vertellen, neem aan dat onze @koop9 wel een check wil doen. Als de auto voor de registratie bij RDW een "KM-stand tuning" heeft gehad dan wordt de nieuwe KM-stand zonder verificatie overgenomen in de NAP. In de EU is men bezig om daar een systeem voor te ontwikkelen, maar tot die tijd ben je overgeleverd aan de informatie uit het onderhoudsboekje en de gegevens bij Audi.

Wellicht een belletje plegen en vragen naar het chassisnummer?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie