Even voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 dec 2010, 10:32 0 x

Mijn A2 heeft af fabriek een cc maar daar brandt nooit een lampje als hij ingeschakeld is, kan dit kloppen ?
jos_br
Motortype: (nog) geen Audi A2

28 dec 2010, 10:48 0 x

Het komt heel vaak voor dat het lampje van de cruisecontrole er gewoon niet inzit, compleet is het misschien niet, tis nu eenmaal zo.

Jos.
JBAutoservice BV
Romulus

03 jan 2011, 13:11 0 x

Ik heb dat lampje ook niet. Verder werkt alles prima. Het lijkt me gewoon normaal. Fijn dat je klus een goed resultaat had, VerA2!
@lf

03 jan 2011, 14:29 0 x

Bij mij ook gee cc lampje maar cc werkt ook gewoon. Overigens wel mooi dat je uitgebreid jouw ervaringen beschrijft. Hiermee help je ook anderen die tegen deze problemen aanlopen.
VerA2
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 jan 2011, 15:06 0 x

Ja, ik denk schrijf het maar ff op want ik had nergens gelezen dat bv de connectortjes in de stekkers van de motormanagementcomputer al voorzien waren van bedrading. Dat zou kunnen betekenen dat er een andere computer werd gebruikt of het bedradingsschema anders was.
Affijn, na het doormeten wist ik zeker dat het schema toch klopte en dat ik de draden van de CC-schakelaar kon aansluiten. Het feit dat ik de draadjes bij de blauwe stekker heb doorgeknipt en niet uit de stekker van de MMC heb gehaald, is omdat ik niet zo blij ben met de insteek-aansluiting zoals het standaard zit. Doet mij meer denken aan de bijknijpers (die met dat blauwe kunststof erom heen). Die zijn een bron van ergernis. Mijn idee was dat als ze die in de fabriek goed hebben gemonteerd dat dan de problemen misschien uit blijven. Een draadje solderen heb ik geen probleem mee, dus dat dan maar gedaan.
@lf

04 jan 2011, 17:01 0 x

Bij de bijknijpers (AMP vlakstekker) komt het heel sterk aan op de tang waarmee ze worden aageknepen en daarnaast op het op de juiste lengte afstrippen van de ader. Ik begrijp jouw keuze om de stekkers er af te knippen dan ook heel goed.
VerA2

05 feb 2011, 15:08 0 x

Gisteren avond, op weg naar huis begon de A2 ineens op drie cilinders te lopen en het gele motorlampje begon te knipperen.
Langs de weg gestopt, de motor afgezet en weer opnieuw gestart: geen resultaat, hij bleef beroerd lopen en het lampje bleef knipperen.
Vanmorgen de VagCom eraan en ja hoor, wat ik vermoedde bleek zo te zijn: de bobine van de vierde cilinder had de geest gegeven.
Toen maar even de garage gebeld waar we hem gekocht hadden want ik had geen zin om naar Wekerom te rijden op drie cilinders. We spraken af dat ik een nieuwe zou halen en verwisselen en hem de rekening zou sturen. Dus naar een Audi dealer in Helmond gereden om een nieuwe te halen. Kostte €48,20. Thuis de bobine verwisseld en de fout gewist.
Nu loopt de motor weer als een zonnetje. :D
VerA2

15 nov 2013, 12:20 0 x

Inmiddels is het bijna drie jaar geleden dat ik in dit topic een berichtje geschreven heb.
De reden?? Nou de A2 is op wat puntjes na een betrouwbare auto gebleken en dat is natuurlijk wel zo prettig.
Even denken, wat is er na de bobine van cil.4 mis gegaan.
Eigenlijk heel lang helemaal niets buiten natuurlijk het normale onderhoud: olie, filters, bougies, banden, remblokken.........
Wat wel al wat langer speelde was dat de kachelventilator soms wat onregelmatig blies. Eigenlijk al vanaf het voorjaar. Ik heb er niet veel aandacht aan geschonken in het begin maar werd de laatste tijd wel steeds erger. Zelf had ik niet zo heel veel last van want behalve dat ik vaker in een andere auto op pad ben en er dan dus niets van merk 8-) ben ik ook bijna vijf maanden voor mijn werk in het buitenland geweest, afgelopen zomer.
Toen ik weer thuis kwam had ik in eerste instantie andere dingen te doen maar afgelopen weekend heb ik het eens bekeken en had ik de indruk dat de regelweerstand niet meer goed was.
Via de accessoire handel een Hella exemplaar besteld en omdat ik toch bezig was ook meteen een linker buitenspiegelglas.

Niet dat dat kapot was maar ik had voorheen al eens gekeken waarom de rechter buitenspiegelspiegel wel altijd mooi schoon werd (condens) en de linker niet. Na het verwijderen van het spiegelglas werd dat meteen duidelijk: er zat helemaal geen verwarmde spiegel in. Toen ik twee jaar geleden of zo eens op zoek ging naar een verwarmde linker spiegel kon ik er op een of andere manier niet aankomen (volgens mij waren die met bol glas niet meer voorradig).

Affijn, afgelopen week wat tijd vrijgemaakt om beide werkzaamheden uit te voeren.
De spiegel was een fluitje van een cent. Toen ik bij Staadegaard in de auto stapte: raam omlaag en de spiegel helemaal naar rechts gestuurd. Drie vingers achter het glas, een klein rukje en ik had de spiegel in mijn hand. Twee stekkertjes op de pennen van de verwarming geschoven en het glas weer in de houder geklikt. Motor gestart, even flink op het glas gehijgd en zie daar, enkel een klein randje condens bij de omtrek en ter plaatse van de aansluiting bleef de condens zitten. Dat was alweer gefikst.

Op dit en het Duitse A2 forum wat gelezen over het verwisselen van zo'n kachelventilatorregelaar en bij thuiskomst hier ook maar meteen aan begonnen. Als je de vier bevestigingsschroeven niet helemaal eruit draait, heb je ook minder problemen om de twee bovenste schroeven terug te plaatsen. Het dashboardkastje had ik al eens eruit gehaald dus dat scheelt ook in tijd (je weet immers waar die schroeven zitten). Totaal iets van 1 1/2 uur geklust en schoon gemaakt/geïnspecteerd.
Gelukkig werkt de ventilator nu weer als vanouds, mooi op tijd voor het natte en koude weer van de winter.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

15 nov 2013, 18:51 0 x

Leuk om te lezen dat je eigenlijk helemaal geen problemen met de A2 hebt gehad de afgelopen tijd.
Ik denk dat er zo velen zijn, maar die schrijven dat niet allemaal op het forum ... ;)

Maak je inmiddels al weer wat km's met de A2?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
VerA2

16 nov 2013, 03:17 0 x

We hebben hem in sep. 2010 gekocht en toen had hij 58.000km gelopen. Inmiddels, nov. 2013 staat er iets van 135.000km op de klok dus dat is iets van 25.000km per jaar. Behoorlijk wat dus.
BTW, ik was haast vergeten dat er in de tijd dat ik in het buitenland was, een bobine kapot was gegaan. Een vriend van me heeft die toen vervangen evenals de bougies, omdat hij niet wist hoe lang die er al inzaten.

Ja, ik kan wel zeggen dat we er redelijk probleemloos mee rijden.
Wat ik nog wel eens wil vervangen zijn de schokbrekers, met name die van de voorzijde. Dat is omdat er aan de voorzijde een tik in zit bij kleine oneffenheden in het wegdek. Ik heb er al een paar keer naar gekeken maar nooit de echte oorzaak van kunnen vinden. Alles is spelingsvrij (diverse rubbers en de stabi verbindingsstangen) en de tik zat er voorheen alleen in als het rond het vriespunt was maar langzamerhand was de tik ook hoorbaar bij wat hogere temperaturen. Nu dus ook al.
Het enige wat ik nog niet heb kunnen testen was de (linker) schokbreker omdat ik daarvoor de veer er eerst vanaf moet halen. Misschien dat ik de voorschokbrekers ga vervangen. Probleem daarbij is dat ik eigenlijk een setje Bilsteins eronder wil en ik ben er nog niet uit of ik de B6 of de B4 zou willen hebben en dan met de standaard veren dus.
Plaats reactie