Onze Nieuwste Aanwinst

Stel hier jezelf en je A2 voor.
ovi322
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

25 dec 2010, 13:05 0 x

[quote="VerA2"]Ik zou ook geen diesel kiezen, dat is voor trekkers.
Al de oude voordelen van diesel (motoren gaan heel lang mee, rijdt goedkoop (lage dieselprijs), zijn overboord gegaan met de moderne diesels, en ze maken lawaai en het stinkt.
Een diesel zonder turbo is niet te rijden of je moet een 3.0L 6 cilinder hebben maar als ik me niet vergis leveren ze die niet in een Audi A2. Trouwens een kleine diesel motor mét turbo rijdt nog maar amper aan als de airco aan staat en milieuvriendelijk zijn ze ook niet met die fijnstof.

Het enige wat is nog minder vindt dan Diesel is elektrisch. Dat heeft milieutechnisch zoveel nadelen, daar wordt je bang van. Ja ik weet het maar die in de regering zitten hebben geen verstand en dit is niet het topic om het daar over te hebben.

Veel plezier met je benzine A2. :D [/quote]

Ik zeg maar zo.
Keep on dreaming.
VerA2
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

25 dec 2010, 13:27 0 x

Och ieder het zijne maar feit is dat als je een motor bouwt voor max vermogen, de benzinevariant altijd meer vermogen heeft als een diesel variant met dezelfde inlaat soort (atmosferisch of geblazen). Mensen beginnen dan vaak te roepen dat op Le Mans tegenwoordig de diesel vooraan rijdt maar die heeft natuurlijk een paar turbo's en de benzine variant mag dat niet.

Ik ben nou eenmaal een benzine liefhebber.
jos_br
Motortype: (nog) geen Audi A2

25 dec 2010, 14:45 0 x

[quote="VerA2"]Och ieder het zijne maar feit is dat als je een motor bouwt voor max vermogen, de benzinevariant altijd meer vermogen heeft als een diesel variant met dezelfde inlaat soort (atmosferisch of geblazen). Mensen beginnen dan vaak te roepen dat op Le Mans tegenwoordig de diesel vooraan rijdt maar die heeft natuurlijk een paar turbo's en de benzine variant mag dat niet.

Ik ben nou eenmaal een benzine liefhebber.[/quote]

Feit is dat de benzine variant altijd meer verbruikt.........

Jos.
JBAutoservice BV
Woco

25 dec 2010, 14:49 0 x

Allemaal hartstikke leuk die meningen, maar is wel erg afwijkend van dit Topic...

Reden dat we geen diesel hebben gekocht is de lage KM stand van de huidige A2.
Als je een A2 diesel koopt met weinig KM is er meestal iets mee aan de hand, of is het een import.
Dit is een origineel NL geleverde A2.
Daarnaast hebben wij nog een zakelijke diesel, welke we gebruiken voor lange afstanden.
Overigens is het de bedoeling binnen niet al te lange tijd richting brabant te gaan, waardoor de afstanden kleiner worden... behalve voor mijn man hahahaha

Hierbij overigens de eerste foto...

Kom er nog meer dan genoeg (wij houden van updates)

Afbeelding

Oh ja... BLijkbaar hebben wij ook het winterpakket op onze A2... verwarmde buitenspiegels :D
Woco

12 mar 2011, 21:54 0 x

En vorige week originele BBS van een VW Crosspolo gemonteerd...

bandenmaat 215/40/17 en geen last van aanlopen!!!
Romulus

14 mar 2011, 13:18 0 x

Er hangt me bij dat je bij 205/40R17 bij het voorwiel de ABS-kabel moet opbinden om te voorkomen dat deze tegen de band schuurt. Dat zal bij 215 ook wel gelden, maar ongetwijfeld wist je dat ook al.
Rens 79

14 mar 2011, 21:07 0 x

[quote="Romulus"]Er hangt me bij dat je bij 205/40R17 bij het voorwiel de ABS-kabel moet opbinden om te voorkomen dat deze tegen de band schuurt. Dat zal bij 215 ook wel gelden, maar ongetwijfeld wist je dat ook al.[/quote]

Als het velgen zijn met de orginele maat voering hoeft dit volgens mij niet,(kan me niet voorstellen dat alle A2's af fabriek met 17"velgen met opgebonden abs leidingen rondrijdt) heeft natuurlijk met velgbreedte en ET waarde te maken.
Alles breder dan 7J en een ET waarde kleiner dan 38 zal hier eerder last van ondervinden
Romulus

15 mar 2011, 14:27 0 x

[quote="Rens 79"][quote="Romulus"]Er hangt me bij dat je bij 205/40R17 bij het voorwiel de ABS-kabel moet opbinden om te voorkomen dat deze tegen de band schuurt. Dat zal bij 215 ook wel gelden, maar ongetwijfeld wist je dat ook al.[/quote]Als het velgen zijn met de orginele maat voering hoeft dit volgens mij niet,(kan me niet voorstellen dat alle A2's af fabriek met 17"velgen met opgebonden abs leidingen rondrijdt) heeft natuurlijk met velgbreedte en ET waarde te maken.
Alles breder dan 7J en een ET waarde kleiner dan 38 zal hier eerder last van ondervinden[/quote]
De waarschuwing staat in het A2-Wiki bij beide originele 17" velgen. Daarom wou ik het even vermelden. Ik kan me voorstellen dat bij 17" af fabriek een ander leidingverloop gekozen is en dat je dus bij het achteraf monteren op een auto die met 15" of 16" uit Neckarsulm kwam, maatregelen moet nemen.
Rens 79

15 mar 2011, 17:31 0 x

[quote="Romulus"][quote="Rens 79"][quote="Romulus"]Er hangt me bij dat je bij 205/40R17 bij het voorwiel de ABS-kabel moet opbinden om te voorkomen dat deze tegen de band schuurt. Dat zal bij 215 ook wel gelden, maar ongetwijfeld wist je dat ook al.[/quote]Als het velgen zijn met de orginele maat voering hoeft dit volgens mij niet,(kan me niet voorstellen dat alle A2's af fabriek met 17"velgen met opgebonden abs leidingen rondrijdt) heeft natuurlijk met velgbreedte en ET waarde te maken.
Alles breder dan 7J en een ET waarde kleiner dan 38 zal hier eerder last van ondervinden[/quote]
De waarschuwing staat in het A2-Wiki bij beide originele 17" velgen. Daarom wou ik het even vermelden. Ik kan me voorstellen dat bij 17" af fabriek een ander leidingverloop gekozen is en dat je dus bij het achteraf monteren op een auto die met 15" of 16" uit Neckarsulm kwam, maatregelen moet nemen.[/quote]

Dat zou inderdaad zo maar kunnen natuurlijk :oops: ,je weet niet wat ze in een fabriek voor werkzaamheden uitvoeren bij bepaalde opties
Woco

19 mar 2011, 23:37 0 x

Zal er rekening mee houden....
binnenkort gaan ze er weer even af voor nieuwe greenstuff remblokjes voor (vind die remblokken erg veel remstof geven) en de trommeltjes achter even netjes zwart spuiten
Plaats reactie