Voorstellen en vraag

Stel hier jezelf en je A2 voor.
a twee

08 jun 2011, 23:34 0 x

Bedankt voor de interessante benadering (de Arosa-swing?? ;) )

Ik heb hem toegepast en de deur heeft het flink voor zijn kiezen gehad ... maar helaas...

Er is me wel iets anders opgevallen, ik merk dat ik het raam met de handen iets naar beneden kan bewegen, iets wat me aan de passagiers zijde niet lukt.. ik ga toch eens nader naar het mechanisme kijken. Alhoewel ik dat vreemd zou vinden omdat ik de motor los van het mechanisme ook niet aan het draaien krijg.

Nog even mijn andere vraag, hoor ik de ramen ook via de sleutel te kunnen bedienen bij een A2?
VerA2
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 jun 2011, 01:50 0 x

Als eerste welkom op het A2 forum.
Verder is het inderdaad zo dat i.i.g. bij onze A2, de ramen met de afstandsbediening te openen en sluiten zijn. Daartoe op de knop "deur openen"drukken en vasthouden, na enkele seconden openen de ramen totdat ze of helemaal open zijn of je de knop loslaat. Sluiten natuurlijk via de "deur op slot-knop".
Romulus

09 jun 2011, 16:12 0 x

[quote="VerA2"]Verder is het inderdaad zo dat i.i.g. bij onze A2, de ramen met de afstandsbediening te openen en sluiten zijn. [/quote]
De onze heeft dit ook, handig bijv. als je met warm weer bij de auto op de parkeerplaats terug komt. Terwijl je je spullen inlaadt, kan de auto vast doorwaaien.

Volgens mij is dit een optie die je per code kunt aan- en uitzetten in het KSG (comfortregelapparaat); het is dus de vraag of het bij topic starter aan staat. Uitlezen geeft uitkomst.
Rens 79

09 jun 2011, 17:20 0 x

[quote="Romulus"][quote="VerA2"]Verder is het inderdaad zo dat i.i.g. bij onze A2, de ramen met de afstandsbediening te openen en sluiten zijn. [/quote]
De onze heeft dit ook, handig bijv. als je met warm weer bij de auto op de parkeerplaats terug komt. Terwijl je je spullen inlaadt, kan de auto vast doorwaaien.

Volgens mij is dit een optie die je per code kunt aan- en uitzetten in het KSG (comfortregelapparaat); het is dus de vraag of het bij topic starter aan staat. Uitlezen geeft uitkomst.[/quote]

Volgens mij (als ik het tenminste goed gelezen heb) op de site van A2 museum hebben alle uitvoeringen deze optie alleen die met de klapsleutel kan het ook op afstand.
Seller

09 jun 2011, 17:43 0 x

Bij is deze optie achteraf ingebouwd met een druppel aan de sleutel en daarbij werkt het ook, wel audi orginele inbouw.
a twee

09 jun 2011, 23:24 0 x

hmm.. openen met de sleutel werkt in ieder geval ook niet...ik blijf een naar gevoel hebben dat de comfort module wel eens stuk kan zijn..

Heb vandaag wel een ander probleem opgelost, ik heb de G2 temperatuursensor vervangen (de temp meter in de auto bleef op 0 staan...) in 10 minuutjes gefixed! verloor wel een liter of wat aan koelvloeistof.. maar dat was snel aangevuld. Stuk makkelijker dan het vervangen van de G250 draaihoeksensor waar ik een tijdje geleden het merendeel van de dag mee kwijt was...

Maar goed nu eerst met de A2 op vakantie :D

Als ik weer terug ben en wat verder ben met het raam zal ik het natuurlijk weer posten. Alvast bedankt voor het meedenken!
mx-man
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

09 jun 2011, 23:37 0 x

fijne vakantie!

Thijs
a twee

11 jun 2011, 17:11 0 x

toch nog een update. vlak voor ik op vakantie ging toch nog even het deurpaneel verwijderd en e.e.a. doorgemeten. En ik heb het probleem gevonden!

In de deurstijl zit een connector waar meerdere kabels in zitten. De twee dikste kabels zijn, daar ben ik achter gekomen, verzorgen specifiek de voeding voor de raammotor. In de connector in de deurstijl zelf meet ik 12 volt, in de connector aan de raammotor niet. Ik heb beide draden doorgemeten en kom tot de conclusie dat de plus draad een breuk moet hebben ergens in de deur.

Om zeker van mijn zaak te zijn heb ik een stuk VD draad vanaf de deurstijl connector direct naar de connector op de motor geleid, en jawel! het elektrische raam werkt!

Ik heb alles weer dichtgemaakt en bewaar het klusje om de breuk te herstellen voor later.

Ik was ervan uitgegaan dat het geen voedingsprobleem was omdat de andere functies van de deur wel werkten, maar dat was dus te kort door de bocht...Het verbaast me wel dat juist die draad een breuk heeft, het is nota bene de dikste draad die door de deur loopt....

Denk wel dat ik een nieuwe kabelboom voor de deur bestel, solderen op die plek zie ik niet zo zitten..

Bedankt allemaal voor het meedenken!
mx-man
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

11 jun 2011, 22:38 0 x

aan de andere kant wel logisch, de dikste is de stugste

Thijs

Ps wel fijn om het nog voor de vakantie gevonden te hebben :) \
Plaats reactie