Terug, ditmaal voor 't echie
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
@ rolf
Ik vind 'm er netjes uitzien, maar wel duur. Wellicht is 'ie het waard hoor, maar ik moet nog gevoel krijgen bij de prijzen. In ieder geval bedankt voor het onder de aandacht brengen.
[/quote]
Het is maar een vraagprijs!
Auto's van deze leeftijd is het een kwestie van onderhandelen.
Hoe graag wil hij hem kwijt.
Mooie km stand, netjes aantoonbaar onderhouden en niet uitgeleefd, dus ik zou hem toch serieus overwegen, minimaal even gaan kijken en rijden.
Ik vind 'm er netjes uitzien, maar wel duur. Wellicht is 'ie het waard hoor, maar ik moet nog gevoel krijgen bij de prijzen. In ieder geval bedankt voor het onder de aandacht brengen.
[/quote]
Het is maar een vraagprijs!
Auto's van deze leeftijd is het een kwestie van onderhandelen.
Hoe graag wil hij hem kwijt.
Mooie km stand, netjes aantoonbaar onderhouden en niet uitgeleefd, dus ik zou hem toch serieus overwegen, minimaal even gaan kijken en rijden.
- iKnijff
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Zojuist een afspraak gemaakt voor m'n eerste rit in een A2. Het betreft een 1.4 TDI (75 pk). Samen met m'n vriendin ervaren wat de A2 in huis heeft. Kijken of 'ie geschikt is als gezinsauto. Heb er nu al zin in!
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik ben het met @rolf eens, ik heb ook tijdens mijn recente zoektocht naar mijn A2 de switch van diesel naar benzine gemaakt.
Ik wil je natuurlijk niet bang maken maar zeker voor de oudere diesels gaat het steeds moeilijker worden zich door (grote) steden te bewegen, plus de belasting verhoging in 2019 voor diesels van voor 2005 van 15%.
Ik wil je natuurlijk niet bang maken maar zeker voor de oudere diesels gaat het steeds moeilijker worden zich door (grote) steden te bewegen, plus de belasting verhoging in 2019 voor diesels van voor 2005 van 15%.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- iKnijff
Ik waardeer jullie bezorgdheid, maar het is louter een eerste proefrit. Ik heb er nog nooit in één gereden namelijk. Ik wil weten of de auto bevalt. Het is absoluut niet gezegd dat ik daardoor ook gelijk een diesel aanschaf.
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Het is ook niet dat ik het je wil afraden maar wel dat je op de hoogte bent van de mogelijke nadelen. Je wil uiteindelijk toch nog lang genieten van je A2. Veel plezier met de proefrit.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- JJR
iKnijff schreef: ↑20 mar 2018, 21:24Ha allemaal,
Ruim twee jaar geleden meldde ik me hier aan. Ik was toentertijd op zoek naar een A2, maar tot een aanschaf is het niet gekomen. Het afgelopen half jaar heb ik een Nissan Micra uit '94 in m'n bezit gehad. Van de eerste eigenaar, iets meer dan een ton op de teller, veelbelovend dus. Helaas, aan dit sprookje kwam al snel een einde. De automaatbak is gesneuveld en zodoende is mijn vriend economisch total loss verklaard. Wat nu? Mijn eerste gevoel zei gelijk dat ik nu maar wel voor de A2 moet kiezen. Ik vind het moeilijk, want voor een oude auto zijn ze best prijzig. Anderzijds lees ik veel dat ze betrouwbaar zijn, doorgaans lang meegaan en veel rijplezier opleveren. Dat is natuurlijk ook wat waard. En hoewel de A2 in mijn ogen het lelijke eendje van de Audi familie is, vind ik 'm toch wel aantrekkelijk.
Ik verwacht tussen de 10 en 15K kilometer per jaar te gaan rijden. Voornamelijk woonwerkverkeer, zo'n 30 kilometer per dag. Qua budget denk ik aan 4-5K, rekening houdend met een afschrijving van 1K per jaar. Met andere woorden, uitgangspunt is dat de A2 minimaal 4-5 jaar meegaat. Idealiter heeft de auto bij aanschaf minder dan 150K gelopen. Een benzine variant lijkt me, gezien de afstanden die ik wil rijden, het meest logisch.
Schiet vooral op hetgeen ik hierboven geschreven heb. Dat is de reden dat ik mijn verhaal met jullie deel. Mochten mijn eisen niet realistisch zijn dan hoor ik dat graag. En als jullie een mooi passend exemplaar kennen, aarzel niet me een berichtje te sturen.
Merci.
Jelle
P.S. Het siert me niet dat ik toentertijd niets meer van me heb laten horen. Bij dezen mijn welgemeende excuses.
Welkom again! Ikzelf heb de 1.6 FSI benzine, heerlijke motor en met 4 schijfremmen geweldig om weer af te remmen. 1 minpunt; eventuele storingen en het onvermogen van veel dealers om met deze motoren nog wat te kunnen. ( zie mijn reparatiedraadje). Succes met de zoektocht!
- iKnijff
Dankje!JJR schreef: ↑22 mar 2018, 21:37Welkom again! Ikzelf heb de 1.6 FSI benzine, heerlijke motor en met 4 schijfremmen geweldig om weer af te remmen. 1 minpunt; eventuele storingen en het onvermogen van veel dealers om met deze motoren nog wat te kunnen. ( zie mijn reparatiedraadje). Succes met de zoektocht!
De 1.6 lijkt me een heerlijke auto, maar is als ik het goed begrijp wel iets zwaarder en minder zuinig dan de 1.4 variant. Hoe ervaar jij dat?
- JJR
Hangt er van af of hij gezond is, welke brandstof je tankt en hoe zwaar je rechter voet is. Ik ben net terug van vakantie ( wintersport met veel hoogte meters en bagage) en daar heb ik gemiddeld ( 130kmh+ op snelweg, 80-90kmh op de binnenwegen) 1 op 14 mee gehaald. Als ik nu via de OBD poort een rit registreer op de cruise control op een 100kmh weg met 110 geïndiceerd op de km teller rijdt hij 1 op 18/19.
Trap je het pedaal constant naar beneden en rij je alleen maar korte stukjes in de stad, makkelijk 1 op 11.
Trap je het pedaal constant naar beneden en rij je alleen maar korte stukjes in de stad, makkelijk 1 op 11.