Ik wil mezelf even voorstellen
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Hoi Kasper,
Welkom, Een heel”apart” begin met je A2 maar nu heb je dan ook een auto met pit!
Bedoel je met vastzittende stabilisator stang de oliedruk compensators die tussen nokkenas en klep zitten? Want ik heb nog nooit gehoord dat een stabilisator stang vast zit.
En ik ben wel benieuwd met wat voor tellerstand deze problemen zich voor gedaan hebben.
Welkom, Een heel”apart” begin met je A2 maar nu heb je dan ook een auto met pit!
Bedoel je met vastzittende stabilisator stang de oliedruk compensators die tussen nokkenas en klep zitten? Want ik heb nog nooit gehoord dat een stabilisator stang vast zit.
En ik ben wel benieuwd met wat voor tellerstand deze problemen zich voor gedaan hebben.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ook hier een hartelijk welkom op dit forum geheten, maar wat een nare start. Zo'n kostenpost hakt er goed in! Maar elk nadeel heeft ook weer z'n voordeel, voorlopig is de auto motorisch weer in orde en kunnen fijne kilometers worden gemaakt.
MT Automotive is, zoals @DED@2 al aangeeft de plek om heen te gaan om het probleem met het FIS paneel te laten beoordelen.
Mooie fotolocatie overigens! Verder bespeur ik een ribbelgrille en mistlampen, staan de A2 altijd goed. Is dit een import en zijn er nog meer leuke opties? Vaak zijnde diesels net wat rijker uitgerust. Is cruise-control voorzien? Ook zo'n fijne optie die voor de kilometervreters niet mag ontbreken.
Heel veel fijne kilometers gewenst en wellicht tot op de volgende meeting!

MT Automotive is, zoals @DED@2 al aangeeft de plek om heen te gaan om het probleem met het FIS paneel te laten beoordelen.
Mooie fotolocatie overigens! Verder bespeur ik een ribbelgrille en mistlampen, staan de A2 altijd goed. Is dit een import en zijn er nog meer leuke opties? Vaak zijnde diesels net wat rijker uitgerust. Is cruise-control voorzien? Ook zo'n fijne optie die voor de kilometervreters niet mag ontbreken.
Heel veel fijne kilometers gewenst en wellicht tot op de volgende meeting!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Kasper
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Thanksjaapje schreef: ↑09 jun 2018, 13:55Hoi Kasper,
Dit bij 270.000 gebeurt, het waren de stabilisatorstangen bij de de voorwielen. Het hele voorterrein hebben ze losgehaald om er bij te kunnen komen.
- Kasper
Dank je wel! De auto is origineel Nederlands, ik heb cruise-control blauwe sportstoelen en een blauw interieur. Navigatie climate-controle. De volgende meeting ben ik zeker van de partij... zag dat de laatste dicht in de buurt was van waar ik woon.HansJan schreef: ↑09 jun 2018, 14:20Ook hier een hartelijk welkom op dit forum geheten, maar wat een nare start. Zo'n kostenpost hakt er goed in! Maar elk nadeel heeft ook weer z'n voordeel, voorlopig is de auto motorisch weer in orde en kunnen fijne kilometers worden gemaakt.![]()
![]()
Heel veel fijne kilometers gewenst en wellicht tot op de volgende meeting
- Pyro_loe
Klopt, er zijn 2 typen.
Een waarvan alleen de onderste helft functioneert, en een versie waarvan zowel de bovenste en onderste deel functioneert.
Ze worden alleen vaak door iedereen met dezelfde benaming genoemd.
Een waarvan alleen de onderste helft functioneert, en een versie waarvan zowel de bovenste en onderste deel functioneert.
Ze worden alleen vaak door iedereen met dezelfde benaming genoemd.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Je hebt hetzij een display in alleen de onderst helft, met een balkje in het midden en een blind plaatje erboven dan wel een "heel" display (ook wel aangeduid als FIS) zonder balkje in het midden. Alleen dat laatste toont verbruik, actieradius, etc. En indien de (originele) radio correct is aangesloten (CANbus) toont FIS ook de zender / CD die momenteel speelt.
Het zou heel apart zijn als je wel een reset-knop (en twee knopjes aan het eind van de ruitenwisserhendel) hebt maar een klein display (dus niet FIS).
- Bijlagen
-
- welFIS.jpg (71.22 KiB) 4116 keer bekeken