eekhoorntje

Stel hier jezelf en je A2 voor.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

16 jun 2018, 19:07 0 x

die fout krijg ik als ik de reserve monteerde 175/55/15 winter banden wel!
die oude gebruik ik als reserve en bij 1 kleine dus echt scheef rijden heb je die melding.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
eekhoorntje

21 jun 2019, 07:45 0 x

Gele CS?

Niet de link hier van Mede forum lid maar ik bood op schade auto in Duitsland, iets ander prijsje.
Rechts beide deuren en spatborden geraakt maar verder perfect.
OSS gaat alleen met bitje en accu boor open, en dat ging zwaar maar na even smeren zal dat wel lukken.
Ook nog gegoten trekhaak op deze Oktober 2004 auto, en met onderhoud en afgeleverd door Seat Service..... Ex Dealer ?

Ik bood laag bedrag om eigenaar te breiken, rekende op tekort maar hij melde, kom maar halen!
Even busje gepakt met aanhanger en rijden maar, ging prefect, dat ophalen maar bij lossen bleef de lier zitten....
Nu bleek dat de van 7 polige naar 13 polige stekker van de gehuurde autoambulance een 13 polige moet hebben en de ingebouwde aanhanger accu was leeg!
Voor dat je de Audi er dan af hebt, ze moesten zelf ook zoeken en met lader op aanhanger gelost.
Nog mooi een paraplu van firma gekregen maar 1½ uur auto lossen?

Gelukkig ging op dat na alles goed, snel op extra hoge Koni brug gereden en ik kon doorrijden naar mijn klus zolder! Ja die oude Koni is zo hoog dat lange mensen geen olie kunnen verversen, maar je deze ook voor transport naar 1e verdieping kunt gebruiken.. gewoon doorrijden!

Onderweg met enkele hoosbuien zag ik verlaten Kermis....
En je, de botsauto's van vroeger hadden soms mooie grove glitter lak in knallende kleuren!
Ik droomde van Klater Goud gele... CS maken.
maar nu ik de reactie van Hans Jan lees, ooit schreef hij helaas geen OSS....
En een aankoop van een Mandel Beige mislukte.
Als ik toch moet spuiten de vorige Gele schade is nu in de kerstboom gehangen....
Moet deze keer alleen de naden beter schuren want de lak liet los!

Gister avond nog even de wielen eraf en de Maurice Ravel velgen even gezandstraald, want die zagen er niet uit... ik denk Antraciet / midden grijs glitterlak spuiten en dus Coupe Soleil... 2 tinten velgen zijn minder saai.....

Wanneer deze ooit klaar is, geen idee... je weet nooit wat je tegen komt....
En op deze foto laat ik zien hoe het niet moest!
Bijlagen
IMG_20190619_084718_016.jpg
IMG_20190619_084718_016.jpg (369.86 KiB) 3361 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
eekhoorntje

21 jun 2019, 08:25 0 x

Master Gehaald zonder Universitaire opleiding!

Ja het kan!
Ik zocht een handig busje erbij maar....
1900 Kg staal is voor ondernemers maar €450 aan belasting....
Particulieren betalen voor een dergelijke Diesel al snel tegen de €2000,- per jaar!

De Renault Master, Opel Movano of Nissan Interstar of NV400 zijn met Hoogte 1 maar 231 hoog en en met Lengte 1 minder dan 6 meters!
Ja, tot 2.4 meter hoog en tot 6 Meters staat in de APV van vele gemeentes voor legaal bij huis parkeren als je geen eigen terrein hebt!
Dus H1 & L1 is van belang...
Nee, geen VAG groep, want ik wilde er een Krampeer Auto van maken!
Daarvoor moet je laadruim 170 cm hoog zijn en dat zijn deze mits er geen houten vloer in zit!
Die moet er dus vrijwel altijd uit, ik zie zelden het golfplaten vloertje!

Andere zijn te laag als Hoogte 1 en moeten duur hefdak.... of mogen niet in de bebouwde kom staan volgens de meeste APV voorwaarden die overal gelijk zijn, H2 is meestal meer als 170 hoog maar buiten meer dan 240 cm!

Wegens uitzicht heb ik voor een DC gekozen, de dubbele cabine is afkeur omdat je boven maar 199 laad lengte hebt en je moet 200 cm hebben! maar met even rugleuning weg zagen kom je op 217 cm en dan mag het!
Omdat er ook 2 bedden in moesten.... na een 4 scharnieren onderaan de zitting gemonteerd te hebben is het nu een Bed / Bank, met stuk schuim uit oud matras kier tussen zitting en rugleuning opgevuld en de bovenkant voor het raam dus mooi vlak en even een zacht opleg matras erop van 200x180 dus 3 personen bed!
Met Achterramen, de extra zijramen en alleen nog even kookplaatje en watertank + opvang bakje en de keuken is wettelijk voldoende en voor maar €20,- is dat bij Action te koop!
Ja, er zijn eisen maar een vastgezet kookplaatje en spoelbak en bed zijn de eisen!
Dan hoef ik als Particulier maar ¼ tarief te betalen en dat is €470 per jaar! iets duurder als een ondernemer die op €447,- kwam... opgave Belastig Dienst.

Deze bussen, ja de 28 versie is tot 2800 totaal gewicht en mogen minder laden!
De 33 is 3300 kg totaal en dan niet rond de 1000 maar 1500 kg laadvermogen!
Dus welke vind je toevallig.
Zelf heb ik verouderde Sjoemel Diesel gekozen, de 1,9 is te licht en traag, de 2.2 en 2.3 duur op sloop omdat ze die motoren nodig hebben.... vele sneuvelen! En de 2799cc kwam ook in andere merken voor... de Iveco Daily had deze 2.8 motor ook vele jaren... Fiat, enz....
Deze oude 4 cilinder 2800 is trage slome diesel met veel koppel en nauwelijks Turbo...
Met de oude 5 bak gaat het prima en naar Duitsland een Gele plaag ophalen met Ambulance erachter reed ik lekker zuinig op CC met verbruik van 1:15,7

Wel moeten de 1.7 mm net aan APK met waarschuwing Michelins er af.
Die ga ik vervangen door ook steek 5x130 VAG velgen van Porsche 911!
Ja, naafgat even uitdraaien want dat paste nooit, maar op grote draaibank moet dat wel lukken!
Dan komen er iets andere banden onder.... 225/65/16 en die hebben 112 staan dus ruim 1100 kg per band! Die heb ik al op voorraad en deze Han Kook(t) zijn 4 seizoenen banden!

Verder mag ik 2500 Kg op het kogeltje hebben en zo zwaar zijn onze A2 Kogeltjes niet!
Bewust niet voor 195/75/16 gekozen... moet ik smalle blik houden en de Porsche 11 september is te breed! ja, Nine - Eleven noemen Amerikanen dat... :@@
Deze smallere voor Dubbellucht bedoelde hebben minder draagkracht, rijden zuiniger en veren perfect maar de lading.... ik wil gaan klapband en stalen velgen houden!
De normaal 215/65/16 was duurder dan 225/65/16 en hoe komt dat, geen 107/109 erop maar 112 dus meer Kilo's en ik vind vette banden op Porsche velgen best mooi staan!

Hoewel dit niets met Audi of VAG groep te maken had.... vele dromen over Camper en ik weet hoe duur dat is... een zelf omgebouwde zonder duur hef dak en makkelijk te doen.
Het zoeken naar welke merken welke totaal hoogte voor APV regels hadden onder de 240 cm en de verplichte 170 hoog, vele 166 dus jammer!
Ja RDW is streng en ik wil wel alles in 1 keer goed doen, gebruik mijn Expertise en dat er ook kleinere
VW busjes rond rijden, voorheen gekeurde oudere bleven geldig!

Als ik van deze 5 personen auto met extra ruime koffer om klap tot 3 personen bed... zagen, schroeven en slapen maar.... Ja ik spoor niet, ik rij Auto's! :mrgreen:
Spits
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

21 jun 2019, 10:15 1 x

:joy: :joy: :thumbmin: , Ik snapte er niks van dus heb het stukje 4x gelezen....Denk dat ik het nu begrijp, maar kan er naast zitten :tongueclose !
Lekker bezig hoor Dirck, wel jammer dat je geen foto's van je projecten hebt, want echt (en dat meen ik!), ik zou er graag wat van willen zien!
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
eekhoorntje

21 jun 2019, 11:29 0 x

Ik wacht dat nieuwe telefoon klaar is met betere camera, die matige foto's hebben we niets aan.

Wel een Master gehaald.. en CS ook... voor prijzen die erg mee vielen.
Ik kan weer lekker klussen en moet nadenken, deur uitdeuken, moet het ooit leren of andere overspuiten....

Nu eerst maar eens die Bolero toonbaar maken, want die zagen er niet uit.....
Overgespoten en afgebladerd en plamuur.... eerst kijken of ze recht zijn of hersteld....
Dus daarom eerst stalen tot mooi alle ellende zichtbaar is, dan polijsten en ik zie wel....

Het ophalen was leuk maar lossen Ambulance met ingebouwde accu... een ramp....
Het houd mijn bezig en ooit zal het wel hier komen.

Maar voor de Taxatie, normaal is originele kleur meer waarde en mijn zeldzame zelf overgespoten is geen Mandel Beige op kenteken!
Ook de binnenkant deur spuiten gaat nog wel, maar onder de kap en zo verraad je toch je echte kleur...
Alles strippen is teveel werk......

Zowel de A2 als de bus hebben dus opgeknapte velgen nodig...
Als ik die andere velgen niet doe mag ik straks de Master niet meer rijden met deze gladde banden...
En 2x monteren wil ik niet.
eekhoorntje

24 jun 2019, 19:27 0 x

Vandaag lekker aan het klussen geweest op mijn rommel zoldertje....
Zitten nu paar zonnepanelen op..... staat de Gele schade lekker binnen, nu buiten werken.
Vanacht kom ik niet thuis, Krampeer auto voor... en morgen naar Pon, even iets regelen.

Naast de Ex gele waar ik reeds Mandel Beige lak en 2 componenten blanke lak voor besteld heb....
niet de keus van Kobus, die had achterin slingers en geen Open Skype... ja zo noemen we het als kleinkinderen van ene naar andere auto via open dak gaan communiceren!
Wel dus een Gele C S gekocht maar goedkoper en completer, zelfs die creatief bewerkte
deuren heeft + spatborden van iemand die denkt goed te kunnen rijden! :mrgreen:

En waarom morgen 10.15 Pon.... dat hou ik als verrassing! :cool:
eekhoorntje

26 jun 2019, 08:49 0 x

Volgens 14mei17 heb ik geen Gele CS gekocht maar oude krant.....

En de geboden prijs...€250 zie ik nu ook terug!
19 juni geboden en 20 opgehaald.... welke woensdag was dit en welke krant?

Wel is het veel werk, de incontinente vlekken achter en bij passagier is stoelen flink reinigen!
Alleen chauffeur was nette stoel, paar kleinigheden!
Gelukkig minder erg dan de Rode die ik voor ander Club lid mag proberen....
Die rode zijn flink groen uitgeslagen door de schimmel en word zwaardere klus.

Ja Sloperij de Eekhoorn is weer druk bezig.
Nu inmiddels 2/3 van zonnepanelen geplaatst!
mijn schuurtje zal er 240 krijgen! nu 160 aangesloten op 4 groepen krachtstroom, worden straks alle 6 groepen volgezet.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

26 jun 2019, 08:54 1 x

Goed bezig! :thumbmin:

Weet alleen niet goed wat ik bij 240 zonnepanelen op het dak van een schuurtje moet voorstellen ...
eekhoorntje

26 jun 2019, 09:05 0 x

Ooit 1800 meter vloer gekocht van Failliet bedrijf.

de onder verdieping al sinds 2006 weer verhuurd en met recht van overpad!
Er zit beneden nu een bouwbedrijf die op de Extra Hoge Koni hefbrug na alles mag gebruiken.
Zij stoken kachel dus elke winter zit ik op de 900 meters zolder gratis warm &droog!
Met die hefbrug die zij ook mogen gebruiken kom ik zo boven.

en een pand van 26x35 meters passen vele panelen op!
Na nieuwe vloeibare dakbedekking gespoten te hebben weer voor een jaar of 40 waterdicht.
En daar komen 6x40 panelen op, voor mezelf, bedrijf beneden en de buren die nu op materiaal na gratis stroom zullen gaan krijgen!

Ja, die zolder is aan zijkant laag... midden redelijk en alleen via smalle trap of echte Koni Hefbrug te bereiken!
Daarom staan nu tijdelijk een C2 en C3 buiten want ik moest 12 pallets met 20 panelen naar boven zetten!
Alleen echte Audi liefhebbers weten wat die C2 Diesel en de C3 van amerikaanse import zijn, beide Avant modellen!

Nu de zon weg blijft even snel doorwerken, straks de Gele nog even onthoofden!

Die gele lekt, en mijn vloer en de onderburen vinden dat niet leuk.
Tot later!
eekhoorntje

28 jun 2019, 08:58 0 x

Mandel Beige niet leverbaar!

Ja, ondanks kleur nummer en stukje van oude VW Passat die ook in de kleur ooit was.....
Ze kregen het niet goed!

De gele word dus geen Mandel Beige of alleen iets wat donkerder en er op lijkt.
De Mandel Beige van TT kunnen ze wel maken, zelfde naam, ander nummer!

Светлана Иванова rijd in Санкт-Петербург met een ooit grijze overgespoten in 4 verschillende Parelmoer lakken. Ik heb die gezien en wil ook zoiets maar minder Extreem!

Deze extreme is wel erg multi color en met de overgangen nog....
De leverbare lakken zijn;

1 De witte die bij zon van elke buurman de kleur overneemt dus op parkeerplaats leuk doet, en een bloemetjes jurk laat zien.... leuke trouwauto als je die geheel Parelmoer White zou spuiten....
Maar dan moeten CS strepen wel weg helaas....

2 Oranje / Paarse, ook voor Nissan Micra gebruikt hier in NL. Leuk maar erg bekend.

3 Blauw/ Rood die donkerder is als nr2 en meer status gaf.

4 Geel/Groen, zag er vreselijk uit, als bos in begin herfst en niet mijn smaak.

5 Grove glitter Lak met Blauw / Rood als ik bij 3 schreef, die geeft een Botsauto effect zoals die ook op enkele Buggy's ooit werd gespoten....

6 Grove Glitter White Parelmoer, vind de normale White Parelmoer netter staan....

Dus welke kleur het gaat worden..... wilde even een Paintshop maken maar dat mislukte....
Computer kan maar 1 tint aan en geen enkele Parelmoer lak!
En dat ik geen echte foto plaats van echte, nu zwaar gesloopt dus ziet er niet uit... en in donkere hoek met veel rommel....!

Ik ga kijken naar de Blauw/ Rood versie met grote glitters....
en afhankelijk van tijd en zon zal RDW een kleur moeten gokken, Multi Color mag niet volgens hun!
Deze past goed bij spatbord randen en zwarte Color Storm strepen.. dus mogen ze wel Mat Zwart op Kenteken zetten als vaste Kleur!

Ja, even Verf bestellen en krijg je dit weer, niet goed op kleur leverbare!
Vermoedelijk daarom zo zeldzaam gebleven.

De Mandel beige in Amsterdam is dus de TT kleur Mandel Beige.....
Een Color Storm moet de lichte van de op VW Passat geleverde hebben!

Zijn er al Parelmoer gespoten elders of ben ik eerste die zo gek gaat doen?
Plaats reactie