Voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

14 nov 2018, 00:09 2 x

We worden mooi aan het lijntje gehouden met die foto’s
Straks kom je ineens met een nieuwe outfit?
Zoiets?
5170883A-E9F0-4A8C-B97C-A59DD85CBF02.png
5170883A-E9F0-4A8C-B97C-A59DD85CBF02.png (3.05 MiB) 3919 keer bekeken
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

14 nov 2018, 10:55 0 x

Tja, in het begin moet er van alles gebeuren aan een "nieuwe" auto... wel vreemd dat de garage iets eenvoudigs als de sporing niet goed krijgt. Heb je een rapportje gekregen van de diverse instellingen? Zoiets dus...
sporing.jpg
sporing.jpg (149.48 KiB) 3894 keer bekeken
En wat betreft het benzineverbruik: je verwachting van 1 op 19 is niet realistisch. We heben het over een 1.4 benzinemotor van 20 jaar geleden. Mijn beste resultaat (met AUA motor) was retour Valkenswaard-Groningen, praktisch allemaal snelweg, rustig rijdend (max 110 km/u), ruim 600 km met 1 op 18,1. Dagelijks gebruik 1 op 16 is al heel netjes. Scheuren en 1 op 13,4 is trouwens ook niet slecht (qua verbruik dan...)

De meeste A2-rijders zijn zeer tevreden over de geluidsinstallatie. Standaard 4 speakers (2 tweeters en 2 midden/laag) in de voordeuren, meestal 8 speakers (idem in de achterportieren) en bij de optie "Bose audio" nog een subwoofer naast de accu. Losse eindversterker.
Werken alle speakers bij jou?
Een originele radio (Chorus of Concert) werkt vaak beter (en is goedkoper) dan een modern model van een ander merk (hoewel die vaak wel beter met een USB-stickje of bluetooth overweg kunnen)...
JeroenT

15 nov 2018, 22:12 0 x

Peter_Maathuis schreef:
14 nov 2018, 10:55
Tja, in het begin moet er van alles gebeuren aan een "nieuwe" auto... wel vreemd dat de garage iets eenvoudigs als de sporing niet goed krijgt. Heb je een rapportje gekregen van de diverse instellingen? Zoiets dus...
sporing.jpg

En wat betreft het benzineverbruik: je verwachting van 1 op 19 is niet realistisch. We heben het over een 1.4 benzinemotor van 20 jaar geleden. Mijn beste resultaat (met AUA motor) was retour Valkenswaard-Groningen, praktisch allemaal snelweg, rustig rijdend (max 110 km/u), ruim 600 km met 1 op 18,1. Dagelijks gebruik 1 op 16 is al heel netjes. Scheuren en 1 op 13,4 is trouwens ook niet slecht (qua verbruik dan...)

De meeste A2-rijders zijn zeer tevreden over de geluidsinstallatie. Standaard 4 speakers (2 tweeters en 2 midden/laag) in de voordeuren, meestal 8 speakers (idem in de achterportieren) en bij de optie "Bose audio" nog een subwoofer naast de accu. Losse eindversterker.
Werken alle speakers bij jou?
Een originele radio (Chorus of Concert) werkt vaak beter (en is goedkoper) dan een modern model van een ander merk (hoewel die vaak wel beter met een USB-stickje of bluetooth overweg kunnen)...
Lol nee een andere wagen gaat het niet worden. Vandaag had ik wel me camera mee om foto's te maken in de polder, alleen reden we anders omdat ik nog langs Karwei moest, en kwam ik dus niet op dat polder weggetje waar ik vaak een verkoper auto's zie fotograferen. Achja, er komen meer zonnige dagen aan binnenkort dus die foto's die komen echt.

Ja die sporing, dat viel me echt tegen. Ik heb geen rapportje gezien, maar zal er om vragen. (zo'n sporing zag ik toevallig pas ook al op Wheeler dealers btw. Zou leuk zijn als ze eens een A2 zouden opknappen.) Ik wil sowieso al om andere dingen met de garage bellen, dus ik zal het vragen.

Van mijn PT cruiser ((ex)-midlife Chrysler) weet ik dat ik dat scheef trekken ook kon oplossen door nieuwe banden.
Iedere keer wanneer ik dat licht scheef trekken naar rechts weer had, was dat verdwenen wanneer ik aan de voorkant nieuwe banden had.
Toch lijken mijn banden redelijk nieuw. Ik zal naar het profiel kijken, ik heb nog zo'n metertje ergens liggen.

Ook dat hoge pieptoontje , daar maak ik me soms best zorgen over. De garage zegt dat het het moterhuis is. En dat het geen kwaad kan. Maar dat kan ik me echt niet voorstellen dat die zo'n hoog geluid geeft. Alsof er iets aanloopt.
Nu maar hopen dat ze me niet steeds afschepen tot de garantie verlopen is. Dat is misschien een slechte gedachte van mij.....maar ik heb hem wel ;-)

Ik zat zelfs te denken om eens langs een Audi garage in Alkmaar te gaan (Martin Schilder garage, of nee nu heet dat anders sinds 1 oktober).
Om daar "advies" te vragen. maar of ze dat gratis geven....

Ik zal navragen of er een radio systeem inzat. Nu heb ik volgens mij alleen 2 speakertjes voor, en een Blaupunkt Madrid 210 radiootje van rond de 110 a 135 euro. Het zou ook best aan dat radiootje kunnen liggen dat die niet goed werkt met een bose systeem als dat er in zat.
Hopelijk kunnen ze mij vertellen in de garage wat er in zat bij de import uit Dusseldorf. Misschien moet ik op zoek naar een Chorus of Concert radio....als dit niet beter kan.
In de instellingen van het Blaupunkt radiootje heb ik al veel meer bas gezet, maar nog steeds klinkt het slecht. En ik hoef echt geen subwoofer ofzo. Gewoon normaal geluid is prima.
Peter_Maathuis
Moderator

15 nov 2018, 22:27 0 x

Als je hier https://audi.7zap.com/en/rdw/ je VIN invoert, kun je zien hoe je A2 de fabriek heeft verlaten. En het roostertje van de tweeter (in het achterportier) is er met een platte schroevendraaier zo uit; dan zie je of er een speaker achter zit.
JeroenT

16 nov 2018, 00:26 0 x

Peter_Maathuis schreef:
15 nov 2018, 22:27
Als je hier https://audi.7zap.com/en/rdw/ je VIN invoert, kun je zien hoe je A2 de fabriek heeft verlaten. En het roostertje van de tweeter (in het achterportier) is er met een platte schroevendraaier zo uit; dan zie je of er een speaker achter zit.
Dankje,
Ik zal even kijken waar ik de VIN Vehicle Identification Number kan vinden :)

Ja gevonden in allerlei papieren....alleen hoe vaak ik het ook juist in type...
Het werkt niet :cry
Ik zal het morgen nogmaals checken.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

16 nov 2018, 07:46 0 x

Niet Alkmaar maar Haarlem!

Ja, de dealer is leuk maar tussen de 14 en 19 jaren oud weten die het vaak niet meer.
Gelukkig heeft Martin Schilder in Haarlem onze koop9 meer ervaring en zit je beter.

Die heeft zelf jarenlang een A2 gereden en doet voor vele forum leden en weet ook was ze onder garantie hadden moeten doen.
Met Chassis nr komt hij een heel eind en weet binnen 30 minuten alles of het goed is en wat ze voor garantie hadden moeten doen.
Dit is maar 30 Km rijden maar dan heb je een goede A2 speciallist en via dit forum even een afspraak maken op een zaterdag.

Dus maak een afspraak met @@koop9
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Peter_Maathuis
Moderator

16 nov 2018, 09:58 1 x

JeroenT schreef:
16 nov 2018, 00:26
Je hebt gelijk, bij mij werkt het (nu) ook niet... Ik heb een uitdraai voor me liggen van de A4 van mijn zoon en uitdraaien van mijn A2's en A3 cabrio. De site is correct, het VIN is correct, maar hij verdomt het...
't Is me al eens eerder opgevallen dat het soms niet werkt.
davevogel0

16 nov 2018, 10:20 1 x

Dat van verbruik kan ik met je delen. Ik rij tussen de 1 op 14 tot 1 op 17.
Qua geluid moet ik eerlijk zeggen dat ik weinig auto’s tegen ben gekomen met zon goed geluid als mijn A2. Ik heb nog wel de orginele concert 1 met cassette deck maar met een fm transmitter en bleutooth kan er maar weinig tegen op.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 nov 2018, 14:53 0 x

Peter_Maathuis schreef:
16 nov 2018, 09:58
JeroenT schreef:
16 nov 2018, 00:26
Je hebt gelijk, bij mij werkt het (nu) ook niet... Ik heb een uitdraai voor me liggen van de A4 van mijn zoon en uitdraaien van mijn A2's en A3 cabrio. De site is correct, het VIN is correct, maar hij verdomt het...
't Is me al eens eerder opgevallen dat het soms niet werkt.
Of je A2 hier registreren: https://login.audi.com/registration.
Dan kan je alle details opvragen, ik heb dat destijds (2014) op de Duitse sectie gedaan omdat de NL site het VIN niet accepteerde.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 nov 2018, 14:54 0 x

davevogel0 schreef:
16 nov 2018, 10:20
Dat van verbruik kan ik met je delen. Ik rij tussen de 1 op 14 tot 1 op 17.
Qua geluid moet ik eerlijk zeggen dat ik weinig auto’s tegen ben gekomen met zon goed geluid als mijn A2. Ik heb nog wel de orginele concert 1 met cassette deck maar met een fm transmitter en bleutooth kan er maar weinig tegen op.
Ik kan beide ervaringen ook enkel beamen. Het geluid is zelfs voor een A2 met 8 speakers in de basis al ontzettend goed. Als je een stap verder wilt, dan levert dempen van de portieren ook al heel veel op. Maar daar zijn diverse andere draadjes aan gewijd.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie