Aangenaam!

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Antonius
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 jan 2019, 13:43 0 x

Dank voor de reacties!
Verder de trekhaak, de eerste AUA motoren van 2000 & 2001 mogen 0 Kg op kenteken trekken,
alleen fietsenrek.
De latere van 2002 en later mogen 1000 Kg geremd en 490 Kg ongeremd!
Zeer nuttige informatie! Naarmate ik er meer over nadenk is een trekhaak, of tenminste de mogelijkheid om er een te monteren, wenselijk. Mijn vriendin had voor de Mini die ze sinds een paar maanden heeft een Colt met trekhaak en die missen we toch wel. Af en toe een karretje huren bij de plaatselijke pomp en een meubel oid verslepen is toch wel erg handig.
Geen s- line, dat is een opgeplakt embleempje
Ik stuur je wel een pb- tje met gegevens.
Dank Jaapje voor je aanbod van je grijze A2. Zeker interessant en hou ik in gedachte. Je geeft zelf aan dat het monteren van een trekhaak kostbaar is als ik eekhoorntje goed begrijp bij deze niet mogelijk gezien het bouwjaar van jouw grijze. Dat is wel jammer...
Als je wilt, kan ik maandag (vandaag kan ik niet) wel even gaan kijken bij Holva.
Als je dat wil doen is dat natuurlijk geweldig, Peter. Ik was gisteren bij mijn moeder in Eindhoven maar had simpelweg niet voldoende tijd om door te rijden naar Valkenswaard. Als jij met je kennersogen de auto zou willen bekijken en misschien door de documentatie van de auto zou willen bladeren, heel graag! Afhankelijk van jou bevindingen kan ik besluiten om volgend weekend naar Holva te gaan.

Intussen bestudeer ik de rekeningen die ik van de zwarte uit Naarden heb gekregen. Deze is hoger geprijsd maar heeft een lagere km stand. Geen trekhaak maar die zou later eventueel nog gemonteerd kunnen worden ook al wordt de optelsom wat hoog.
Audi A2 1.4 CS blauw 2005
Porsche 924S my 1987
Simplex Amsterdam 50 'er jaren
Antonius

20 jan 2019, 14:57 0 x

Nog even een optie in Markelo:

https://www.autowereld.nl/audi/a2/1-4-s ... tails.html

Met trekhaak :) Wordt aangeboden als S-line maar er zitten niet eens stickertjes opgeplakt. Dat zal dus wel niet. Zo te zien een nette auto. Zoals aangegeven vind ik kleur enzo niet belangrijk maar dit vind ik dan eigenlijk best wel lelijk :innocent: .
Weinig informatie, daar zou ik achteraan moeten. wat vinden jullie ervan?
Porsche 924S my 1987
bjmeengs
Audi A2 clublid

20 jan 2019, 15:55 0 x

Tis een kleur die je niet veel ziet. Heb je al contact met Jan Eenink gehad. Hij heeft er wel 20 staan. Staan niet allen op zijn site. Is echt de moeite waard.
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

20 jan 2019, 16:18 1 x

Ja klopt, hij heeft een 1.4 staan voor ong €3400,
Maar het aanbod van Peter om in Valkenswaard te kijken is toch prima?
Daar zou ik eerst op focussen.
(Overigens kan er op een A2 van voor 2002 wel een trekhaak gemonteerd worden is alleen meer werk met een versteviging die er gemaakt moet worden.)
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

20 jan 2019, 17:28 0 x

De versteviging weet ik niet, maar wel dat het op kenteken het trekgewicht ontbreekt en bij controle heb je de kans dat je aanhanger mag achter laten en een auto + trekhaak moet zoeken!

Die controle is zeldzaam maar toch....
Verder is de link naar de groene zo aan het zien met Open Sky Systeem,
Meestal werken ze niet meer maar wel leuke lichtval.

Voor een 2004 met deze stand en ik zie weinig schade valt wel mee.
Maar staat onderhoud telde ook.... wel vieze vloer dus tapijt is zonder matten gebruikt dus daar komt nog €40,- voor goed passende matten bij, want anders krijg je die Vliegende tapijten van de Action die onder de pedalen komen of achterin verschuiven omdat veel te klein is zonder noppen voor vastzetten.

Succes met het zoeken, en deze adverteerde; Inruil mogelijk dus zonder inruil Korting???
Maar hoe is de garantie???
Ik ken dit bedrijf niet en de auto ook niet.

Het is een NL auto dus geen import en 2e eigenaar, maar 15-11-2018 is wel voor 2e eigenaar snel ingeruild... of is dat inkoop datum en handelsvoorraad datum... dat is onduidelijk!
Ook is de APK tot April vrij kort en met grote beurt en APK zou deze beter zijn, mits uitgevoerd door goede garage.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
bjmeengs
Audi A2 clublid

20 jan 2019, 18:12 1 x

Ik heb vroeger in Markelo gewoond en stond Sjouke Dijkstra wel bekend als een correcte garage. Heb toendertijd zelf ook wel auto's naar alle tevredenheid bij hem in onderhoud gehad. Is ondertussen al wel 10 jaar geleden.
Hij was toen sub dealer van Opel, maar toen zijn zoon erbij in kwam is het breder geworden in het aanbod.
Prijzen waren toen goed. Is een niet zo'n groot bedrijf.
Ken verder de aangeboden A2 niet. Maar informeren kun je altijd.
Succes. Ben benieuwd wat het gaat worden.
Antonius

20 jan 2019, 20:19 0 x

Heb je al contact met Jan Eenink gehad. Hij heeft er wel 20 staan. Staan niet allen op zijn site. Is echt de moeite waard.
Nog geen contact gehad maar hij is natuurlijk wel in beeld. Het ontbreekt me aan tijd om even naar Vorden te gaan. Bovendien richt ik me nu op auto's met trekhaak maar als het enigszins kan bezoek ik hem binnenkort.
Maar het aanbod van Peter om in Valkenswaard te kijken is toch prima?
Daar zou ik eerst op focussen.
Ik ben nog aan het oriënteren dus kijk ook verder.
Ik ben Peter zeker dankbaar dat hij naar de A2 in Valkenswaard wil gaan kijken. Ik heb hem een PB gestuurd maar dat blijft in de map uitgaand staan (al 2 keer) Wel met een tijdstip van verzending maar de map vesruurde berichten blijft leeg. @ Peter wil je een ontvangstbewijs sturen als je het bericht ontvangen hebt? Excuses als het dubbel is ontvangen.
Verder is de link naar de groene zo aan het zien met Open Sky Systeem,
Meestal werken ze niet meer maar wel leuke lichtval.
Hoe ik de foto's ook bekijk, ik zie geen panorama dak. Ik geloof niet dat ik dat aandurf dus als jullie mee willen kijken, graag! De optie ECC in de advertentie titel staat toch niet voor zo'n dak? Wat betekent het wel?
Ik heb vroeger in Markelo gewoond en stond Sjouke Dijkstra wel bekend als een correcte garage. Heb toendertijd zelf ook wel auto's naar alle tevredenheid bij hem in onderhoud gehad. Is ondertussen al wel 10 jaar geleden.
Dat geeft alweer iets meer vertrouwen. Ik vind het boswachtersgroen steeds mooier worden :)
Porsche 924S my 1987
bjmeengs
Audi A2 clublid

20 jan 2019, 20:45 0 x

Het klopt dat hij in de map uitgaand blijft staan. Overkwam mij ook de eerste keer. Zo werkt het, maar hij is dan nog niet gelezen zoals ik begreep.
Maar misschien kan een van de moderators hier een correct antwoord op geven.

Ik heb ook nog een mail naar Sjouke Dijkstra gestuurd. Gevraagd om meer info wat onderhoud betreft. Grote beurt ? Distributie vervangen? Etc.
Wacht antwoord af en zal het dan wel plaatsen op het forum.
edje13
Audi A2 clublid

20 jan 2019, 20:59 0 x

Jan Eenink heeft zelfs op MP een trekhaak te koop. Kan die je zo eronderbouwen als je daar zou slagen voor je A2 😬

http://link.marktplaats.nl/m1346655227? ... nt=app_ios
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

20 jan 2019, 21:22 0 x

Ik was vanmiddag even op pad dus heb net pas naar @Antonius gereageerd en ga morgen kijken.
De groene in Markelo heeft m.i. OSS (Open Sky System - glazen dak dat je wel op lekkage moet controleren) want ik zie geen ribbels in het dak.
ECC staat voor Electronic Climate Control, automatische airco, iets wat praktisch elke A2 heeft.
Een S-line is het zeker niet en de geclaimde lendensteun zul je zelf moeten aanbrengen want dat zit er niet in :dizzy: En het sportonderstel zal ie ook wel niet hebben (maar of je dat gaat missen, betwijfel ik).

Mistlampen vind ik wel mooi staan op een A2, maar die kun je altijd nog monteren.
Plaats reactie