Even voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 feb 2019, 09:12 0 x

mercy200 schreef:
22 feb 2019, 08:48
Hoe kom ik daarachter? Er zit geen subwoofer achterin de kofferbak, maar is dat altijd het geval bij Bose?
Ja klopt, Bose heeft altijd een subwoofer. Het retrofitten van Bose is een gigantische klus, zie ook deze post op het Engelse forum: https://www.a2oc.net/community/index.ph ... ose.20709/

Het vervangen van alleen de versterker en de al bestaande speakers is wat simpeler omdat daarbij de kabels niet vervangen hoeven te worden.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 feb 2019, 09:20 1 x

Naast de BOSE sub hoort ook een 4 kanaals versterker tot het geheel. Kijk eens onder de voorstoel van de passagier?

Om deze volledig in gebruik te kunnen nemen moeten er ook kabels voor de front speakers van radio naar versterker gelegd zijn. Anders tref je vermoedelijk de standaard 2 kanaals Blaupunkt versterker voor de achterspeakers.

Interessant om te weten of het uberhaupt de kapjes alleen zijn of ook de speakers. Kwestie van een deurpaneel verwijderen.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

22 feb 2019, 13:03 3 x

Hallo Mercy,

Met je opmerking over taxatie heb je volkomen gelijk.
Als er meerdere komen word dat zeer betaalbaar, losse zitten vaak op of boven €100,- en dat kan voordeliger... wil zelf een meeting houden in voorjaar hiervoor.

Niet ik of forum leden maar de Taxateur zal datum en plek bepalen, en midden van 't land vermoedelijk!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
mercy200
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

22 feb 2019, 13:17 2 x

Ah,.dat is nuttige informatie..ik neem aan dat de info hieromtrent op het forum zal verschijnen?
eekhoorntje schreef:
22 feb 2019, 13:03
Hallo Mercy,

Met je opmerking over taxatie heb je volkomen gelijk.
Als er meerdere komen word dat zeer betaalbaar, losse zitten vaak op of boven €100,- en dat kan voordeliger... wil zelf een meeting houden in voorjaar hiervoor.

Niet ik of forum leden maar de Taxateur zal datum en plek bepalen, en midden van 't land vermoedelijk!
Blauwbaard
Audi A2 clublid

23 feb 2019, 10:02 2 x

@eekhoorntje Gezamelijke taxatie is inderdaad een goed plan voor tijdens een sleuteldag. Wat mij betreft mag overigens de zeer lage contributie omhoog als we daarmee zoiets vanuit de club kunnen financieren. dit jaar taxatie, volgens jaar aluminium schaderepair enz. enz.
eekhoorntje

23 feb 2019, 21:35 1 x

Voor een Taxatie dag moeten voor een leuke Taxatie prijs voldoende voertuigen komen.

Alleen leden, maar als je €100,- moet betalen zonder sticker en voor €85,- als lid.... probleem opgelost.
Ook de Herkeuring na 3 jaren wil deze persoon op €55,- mits zelfde auto en goed onderhouden.
Als hij alleen hoeft te kijken of alles nog hetzelfde of beter is geworden voor hem makkelijk, even print met nieuwe datum en zakken vullen.

Omdat we op motor en OSS en Leder na vrijwel dezelfde auto hebben is het voor hem een makkelijk dagje
en snel en makkelijk verdient, en bij de Audi Club Nederland zou hij dit niet doen.
We hebben maar keuze uit 3x diesel en 3x benzine en omdat Club leden meestal iets nettere en betere voertuigen hebben is het voor hem makkelijker dan alles moeten uitzoeken.

Zelf denk ik eerder aan familie dag, spelletje en pannenkoek bakken en dus naast de meestal mannen ook vrouwen en kinderen. Dat is maar zelden en een enkel kind is niet leuk.
Verder is een sleutel dag, ik doe veel thuis of bij bevriende garage...
En het Isolatie meeting, als dat binnenkort komt, weet ik niet of de Erkende Taxateur ook tijd heeft.

Daarom liever niet combineren waar ik eerst ook aan dacht.
Met de onder voorbehoud genoemde €85,- eerste keer kom je dan op netto €28,34 per jaar voor zekerheid.
Na 3 jaren en dezelfde auto €55,- of €18,33 dus gezien de dagwaarde en Taxatie waarde en veel gezeur voorkomen verwacht ik moeiteloos het minimale aantal deelnemers te halen.

Ik zal binnenkort een Taxatie Topic openen voor onder voorbehoud datum en prijs aanmelden.
De door mijn gevonden Taxateur doet ook een bekend ander merk vaak en zodra zijn gezondheid weer hersteld is kunnen we onderling datum prikken.

Ik hoop dat ik elke 1½ dit kan organiseren omdat er nieuwe leden bijkomen of mensen tussendoor een mooiere vinden.
Elk jaar word lastiger als we nu heel veel doen en straks een klein groepje.

Tot later, want andere willen voor elke auto de volle prijs, en dan is ons voordeel weg.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Lar
Audi A2 clublid
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

23 feb 2019, 21:59 0 x

gratis taxatie ANWB Audi 1.6 OSS Metallic CC

Situatie bij het kopen van een auto
Kopen bij Bovag autobedrijf met garantie
€ 5.000
Kopen bij merkdealer met garantie
€ 5.200
Inruil bij autobedrijf
€ 3.350
Verkoop tussen particulieren
€ 3.750
Overige situaties
Meeneemprijs
€ 3.900
Veilingwaarde
€ 3.000

Dagwaarde
Vervangingswaarde bij total loss
€ 4.450
eekhoorntje

24 feb 2019, 11:30 0 x

Als ik de Auto van mijn dochter bij ANWB invoer met 660.000 km op G3 verwacht ik een veel lager bedrag.

Die gratis taxatie is niet erkend en geen 3 jaren geldig!
Ook de verse motor, Leder en nog veel meer word niet meegenomen.
Leuke aankoop advies en bij Centraal Beheer kun je zelfde dagwaarde krijgen als je daar een
premie opvraagt en noemen ze de huidige in theorie dagwaarde zonder het voertuig te zien.

Een jonge 2005 met minder dan 100.000 km zal dit opleveren, maar ik ga liever voor Echte Taxatie met erkende Taxateur die wel door elke verzekeraar 3 jaren en geen dag langer geaccepteerd word!

Dat bekent ook dat je over 3 jaren de Hertaxatie beter 1 week eerder kunt doen en tijdig naar verzekeraar sturen!
Gratis is leuke online die zelden klopt.
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid

24 feb 2019, 15:50 0 x

zonder rapport kan het ook..

Bij schadeloosstelling /vervangingswaarde bij total loss door schuld van tegenpartij kun jij als eigenaar voorbeelden prijzen van auto bedrijven of particulieren aangeven indien hun prijs niet aanvaardbaar is.

Stel een goed onderhouden wagen vergelijken met een slechte is appels met peren vergelijken he,ook als men vooraf zien de wagen ernstige schade wagen die opgelapt was voor het ongeval heeft..de tegenpartij een punt de prijs lager te vergoeden.

Vaak worden dan door expert schadebedrijf dit opgemerkt het al een belabberde of zo als het hoorde een opgelapte schade wagen betrof voor het ongeval..

Vroeger ook schade gehad bij totall loss verklaring Coupe GT 1982 in 1988 ik behoorlijk schadeloos gesteld verzekeringsbedrijf van degene aansprakelijk was van het ongeval .

n.a.v mijn voorbeelden opgave advertenties en de staat de wagen voor ongeval aantoonbaar door onderhoud rekeningen en nota's onderdeel bedrijven etc verkeerde en hulp Audi dealer met prijsvoorbeelden..

Kijk de taxaties worden pas goed naar waarde getaxeerd indien een wagen op een brug wordt bekeken en vooral de onderzijde nagelopen wordt.....op de vlakke straat is het poetswerk alleen te zien he ...net als een 2e handsje koopt...

maar hier lees enkele tips.. https://www.oldtimer-verzekering.nl/oldtimer-taxatie/
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
mercy200
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

24 feb 2019, 21:22 1 x

Dat werkt enkel als je A2 nog geen 15jaar oud is vrees ik..Met mijn kenteken krijg ik deze info niet :(
Lar schreef:
23 feb 2019, 21:59
gratis taxatie ANWB Audi 1.6 OSS Metallic CC

Situatie bij het kopen van een auto
Kopen bij Bovag autobedrijf met garantie
€ 5.000
Kopen bij merkdealer met garantie
€ 5.200
Inruil bij autobedrijf
€ 3.350
Verkoop tussen particulieren
€ 3.750