Opnieuw beginnen: Rode CS 90pk Tdi
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Mooi compleet blok, normaal word het kaal geleverd en alles los verkocht.
Wel kun nu perfect bij de tandriem, even kijken of het een Conti of SKF is met productie datum en anders gelijk vervangen.
Ook vliegwiel kijken of er een productie datum of merk op staat, de drukgroep is goedkoop, maar dubbel massa vliegwiel gaat zelden 2 drukgroepen mee.... Nu kun je zonder Hilversum rijden goed bij!
Ik weet niet wat de ketting Olie pomp kost maar twijfel hier over...
Lees even veel ATL problemen of vraag Ex rijder Peter Maathuis want die weet hoe dit zit beter als ik het weet.
En zorg dat je binnen 1 maand alles rijdende hebt, want dan hou je nog 2 maanden garantie over en geld terug want een andere ATL is zeldzaam, vele AMF en BHC worden aangeboden...
De Milieu zone in Duitsland die strenger worden binnenkort zorgen voor een groot aanbod van Diesels....
Wel kun nu perfect bij de tandriem, even kijken of het een Conti of SKF is met productie datum en anders gelijk vervangen.
Ook vliegwiel kijken of er een productie datum of merk op staat, de drukgroep is goedkoop, maar dubbel massa vliegwiel gaat zelden 2 drukgroepen mee.... Nu kun je zonder Hilversum rijden goed bij!
Ik weet niet wat de ketting Olie pomp kost maar twijfel hier over...
Lees even veel ATL problemen of vraag Ex rijder Peter Maathuis want die weet hoe dit zit beter als ik het weet.
En zorg dat je binnen 1 maand alles rijdende hebt, want dan hou je nog 2 maanden garantie over en geld terug want een andere ATL is zeldzaam, vele AMF en BHC worden aangeboden...
De Milieu zone in Duitsland die strenger worden binnenkort zorgen voor een groot aanbod van Diesels....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Airspeed
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Terechte opmerkingen, waren ook mijn gedachten. Liever wissel ik de riem meteen nu hij los is, maar ik zal idd eerst even het deksel eraf halen en kijken wat het nu is en hoe het eruit ziet.eekhoorntje schreef: ↑10 okt 2019, 09:45
Ook vliegwiel kijken of er een productie datum of merk op staat, de drukgroep is goedkoop, maar dubbel massa vliegwiel gaat zelden 2 drukgroepen mee....
Me too!Ik weet niet wat de ketting Olie pomp kost maar twijfel hier over...

Ja Peter, hoe zit dat?Lees even veel ATL problemen of vraag Ex rijder Peter Maathuis want die weet hoe dit zit beter als ik het weet.

- Airspeed
Distributie even opengemaakt en zag er niet verdroogd of beschadigd uit, maar op 1 van de spanrollen stond '11' , dus ik ga ervan uit dat het uit 2011 is. Geen tekst op de achterkant van de riem trouwens..
Als een complete tandriem set met waterpomp en alles niet extreem duur is, wil ik het wel vervangen. Zo makkelijk kan ik er nooit meer bij..

Close-up van - ik denk - de EGR buizen en gasklep:

Smerige boel. Is het zinnig dit helemaal schoon te maken of ziet het er na 3 weken weer zo uit?

PS Weet iemand wat hier gezeten heeft? CD wisselaar?

Zo zit het er in het geheel tussen:

Tnx!
Als een complete tandriem set met waterpomp en alles niet extreem duur is, wil ik het wel vervangen. Zo makkelijk kan ik er nooit meer bij..

Close-up van - ik denk - de EGR buizen en gasklep:

Smerige boel. Is het zinnig dit helemaal schoon te maken of ziet het er na 3 weken weer zo uit?

PS Weet iemand wat hier gezeten heeft? CD wisselaar?

Zo zit het er in het geheel tussen:

Tnx!
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het bakje is voor de optionele "Navi Rechner".
Lekker bezig!
Lekker bezig!

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Airspeed
Thanks!
Wat is een 'navi-Rechner'?
Net ff gegoogled, soort navigatie 'hart' via een interne cd speler als ik het goed begrijp. Maar dan moet er ook een beeldscherm oid gezeten hebben in het dashboard toch? (er zit nu een oude radio cd speler in 'concert')
Wat is een 'navi-Rechner'?
Net ff gegoogled, soort navigatie 'hart' via een interne cd speler als ik het goed begrijp. Maar dan moet er ook een beeldscherm oid gezeten hebben in het dashboard toch? (er zit nu een oude radio cd speler in 'concert')
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Die gasklep ziet er echt niet zooó vies uit hoor! Die heb ik veel viezer gezien en gereinigd
. Beste is om hem met stoomreiniger 100graden en 100bar te reinigen. Dan is toe brandschoon en neem dan meteen het inlaatspruitstuk mee
. Daar kan je nu ook heerlijk bij. Zo’n kans krijg je nooit meer.

- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dat is de unit voor de optionele navigatie die in het FIS paneel de routebegeleiding toont.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Airspeed
Heb zelf vandaag ook m'n sleuteldagje gehad...
Accu vol opgeladen, maar niet willen starten. Dus dan maar olie eruit en wat voorbereidingen voor verwijdering gaan treffen.
Bodemplaat eraf gehaald en ik kom een deels kapot gestripte multiriem tegen!?
Een stuk van de riem lag dus onderin het blok...

Blok was nogal olie-nat overal. Ook even 1 gloeibougie eruit gehaald en die was helemaal nat van de olie. Dat horen gloei bougies toch niet te zijn lijkt me?
Nu had ik nog een compressietester voor diesels (nog nooit gebruikt, maar heb ik al tig jaar
), maar helaas blijkt van de 5 adapter stiften er net geen bij te zitten (of eruit gehaald, gebruikte set) voor deze VW diesel...

De stift links onderaan is de eruit gehaald gloeibougie (schoongemaakt) ter vergelijk. Schroefdraad ervan is net een stuk fijner dan de druk-adapter stiften...
Misschien krijg ik hem nog besteld voordat ik verder ga, want ben wel benieuwd naar de compressie en of het blok intern dus nog goed zou zijn.
Accu vol opgeladen, maar niet willen starten. Dus dan maar olie eruit en wat voorbereidingen voor verwijdering gaan treffen.
Bodemplaat eraf gehaald en ik kom een deels kapot gestripte multiriem tegen!?
Een stuk van de riem lag dus onderin het blok...

Blok was nogal olie-nat overal. Ook even 1 gloeibougie eruit gehaald en die was helemaal nat van de olie. Dat horen gloei bougies toch niet te zijn lijkt me?
Nu had ik nog een compressietester voor diesels (nog nooit gebruikt, maar heb ik al tig jaar

De stift links onderaan is de eruit gehaald gloeibougie (schoongemaakt) ter vergelijk. Schroefdraad ervan is net een stuk fijner dan de druk-adapter stiften...
Misschien krijg ik hem nog besteld voordat ik verder ga, want ben wel benieuwd naar de compressie en of het blok intern dus nog goed zou zijn.
- Airspeed
Vandaag kwam het ontbrekende adapterstukje binnen om de compressiedruk van de motor te meten.
Gloeibougies eruit dus en 3x de compressie gemeten:

Twee cilinders hadden 400 en 430 psi:

maar de laatste (vanaf het vliegwiel gezien), was... 0 psi !
Nou ja, blij dat ik de compressie iig gemeten heb want het probleem is nu iig duidelijk.
Kan de motor eruit.
Verder heb ik een nieuwe oliepompaandrijfketting, bijbehorende tandwielen en kettingspaninrichting besteld (kit van FEbi-Bilstein).
Gloeibougies eruit dus en 3x de compressie gemeten:

Twee cilinders hadden 400 en 430 psi:

maar de laatste (vanaf het vliegwiel gezien), was... 0 psi !

Nou ja, blij dat ik de compressie iig gemeten heb want het probleem is nu iig duidelijk.
Kan de motor eruit.
Verder heb ik een nieuwe oliepompaandrijfketting, bijbehorende tandwielen en kettingspaninrichting besteld (kit van FEbi-Bilstein).