Poppy (Carla) stelt zich voor.

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Rens 79

09 sep 2011, 19:13 0 x

Zojuist opgezocht en die schempjes zijn er ook voor de a2.
Het merk waar ik ze ook van had was ClimAir heb ze zowel op mijn bus gehad als ook op mijn Golf III Variant.
Echter zat hier geen electrische raam bediening op.
Poppy2002

09 sep 2011, 19:50 0 x

[quote="Thck"]Ik weet niet of voor de A2 van die regen/wind beschermings kapje voor de zijruiten bestaan, maar het verhaal dat het motortje hier last van krijgt vind ik erg ver gezocht!!!
Ik heb ze zelf wel op verschillende andere auto's gehad die ik in het verleden had maar hier nog nooit last van gehad.
Ze zitten in de regel middels een klemconstructie gemonteerd (of in zijn geheel geklemd of met een paar kleinere klemmetjes vastgezet) en dit heeft helemaal geen invloed op de rubbers.
De Helixx (van shell naar ik meen) is natuurlijk heel goede olie, maar niet echt goedkoop).
Theo[/quote]
We gaan verder zoeken naar die raamdingen, en ja de olie was duur maar er zat wel een heel kek tasje omheen... :P

Het verhaal was dat ze aan de rubbers van het raam worden bevestigd en dus het schuiven van het raam bemoeilijken waardoor na verloop van tijd het motortje het zou kunnen begeven.
Heel voorzichtig gesteld dus.

Gezocht, is dit wat?:
http://www.winparts.nl/185
Rens 79

09 sep 2011, 20:08 0 x

Zojuist opgezocht en die schempjes zijn er ook voor de a2.
Het merk waar ik ze ook van had was ClimAir heb ze zowel op mijn bus gehad als ook op mijn Golf III Variant.
Echter zat hier geen electrische raam bediening op.

Gezocht, is dit wat?:

Ja deze bedoelde ik was er toen heel tevreden mee.
chartjes

10 sep 2011, 11:58 0 x

[quote="Poppy2002"][quote="Thck"]Ik weet niet of voor de A2 van die regen/wind beschermings kapje voor de zijruiten bestaan, maar het verhaal dat het motortje hier last van krijgt vind ik erg ver gezocht!!!
Ik heb ze zelf wel op verschillende andere auto's gehad die ik in het verleden had maar hier nog nooit last van gehad.
Ze zitten in de regel middels een klemconstructie gemonteerd (of in zijn geheel geklemd of met een paar kleinere klemmetjes vastgezet) en dit heeft helemaal geen invloed op de rubbers.
De Helixx (van shell naar ik meen) is natuurlijk heel goede olie, maar niet echt goedkoop).
Theo[/quote]
We gaan verder zoeken naar die raamdingen, en ja de olie was duur maar er zat wel een heel kek tasje omheen... :P

Het verhaal was dat ze aan de rubbers van het raam worden bevestigd en dus het schuiven van het raam bemoeilijken waardoor na verloop van tijd het motortje het zou kunnen begeven.
Heel voorzichtig gesteld dus.

Gezocht, is dit wat?:
[/quote]

Waarschijnlijk bedoel jij dit:
Ik heb ze nu een jaar en bevallen mij prima. Ik rook soms stiekum in de auto(weet ik gewoon niet doen!) en dan kier ik het raam. Door deze schermpjes krijg je een soort vacuum waarbij rook uit auto gezogen wordt. En ja ook als ik de ruitenwisser aan zet komt er nu geen plons water naar binnen. Deze zijn van Heko. Kosten ongeveer 35 euro dacht ik (excl verzending) 4 stuks voor en achter. Ik was niet helemaal tevreden met pasvorm en heb de hoekjes iets bij geslepen. Ik heb ze ook voor een collega besteld; ook hij is zeer tevreden. Beiden hebben we el.ramen en geen problemen met sluiten. Moeten zich even zetten. Mocht raam weerstand krijgen dan gaat ie gewoon weer een stukje open(1x gehad direct na montage) Ook meer dubbelzijdig plakband en 10 sec lijm gebruikt. Maar prijs/kwaliteit meer dan voldoende.
http://www.ebay.de/itm/Windabweiser-AUD ... 3355522ec6
zie bijlage

groeten,

Cees
chartjes

10 sep 2011, 12:05 0 x

eh, hier bijlage!
groeten,

Cees[/quote]
Rens 79

10 sep 2011, 22:48 0 x

Ik denk niet dat dit scherm bij het achterportier de juiste vorm heeft.
Waarom zit er zo'n rare bult in het schermpje,het lijkt wel of het te lang is.
chartjes

11 sep 2011, 15:23 0 x

[quote="Rens 79"]Ik denk niet dat dit scherm bij het achterportier de juiste vorm heeft.
Waarom zit er zo'n rare bult in het schermpje,het lijkt wel of het te lang is.[/quote]

Nee hoor, gezichtsbedrog!
Daar loopt ie iets omhoog(korter), waarschijnlijk voor waterafvoer langs de rand.

groeten,

Cees
Poppy2002

14 sep 2011, 01:59 0 x

Chartjes, hartstikke bedankt voor de moeite.
Sorry, even een paar dagen geen tijd gehad om te lezen, problemen met ons hondje (ja die van de foto). Maar nu hopelijk weer opgelapt.
Als ik het goed begrijp zijn die ± 34 euro voor alle 4 de ramen?
Dat is dan een stuk goedkoper dan ze hier in Nederland zijn en je kunt met Paypal betalen dus dat is ook oke.
Ga ze meteen na de vakantie bestellen, de komende week /10 dagen zijn we weg.
Heerlijk toch zo'n forum waar iedereen meeleeft/denkt.
Romulus

14 sep 2011, 11:55 0 x

[quote="Poppy2002"]Heerlijk toch zo'n forum waar iedereen meeleeft/denkt.[/quote]
Nou, dan in elk geval ook beterschap voor de woef! 8-)
En een fijne, veilige, zonnige vakantie!
chartjes

14 sep 2011, 19:17 0 x

[quote="Poppy2002"]Chartjes, hartstikke bedankt voor de moeite.
Sorry, even een paar dagen geen tijd gehad om te lezen, problemen met ons hondje (ja die van de foto). Maar nu hopelijk weer opgelapt.
Als ik het goed begrijp zijn die ± 34 euro voor alle 4 de ramen?
Dat is dan een stuk goedkoper dan ze hier in Nederland zijn en je kunt met Paypal betalen dus dat is ook oke.
Ga ze meteen na de vakantie bestellen, de komende week /10 dagen zijn we weg.
Heerlijk toch zo'n forum waar iedereen meeleeft/denkt.[/quote]

Mooi,
toevallig ook een draadje bij onze Engelse vrienden over Heko en Climair:

http://www.a2oc.net/forum/showthread.ph ... deflectors

Oja, let op wat je evt bestelt. Er zijn uitvoeringen voor 2 deuren en voor 4.
http://www.ebay.de/itm/Windabweiser-AUD ... 4ceacfdab3

fijne vakantie en succes
groet,
Cees
Plaats reactie