Ook even voorstellen
- Teunquattro
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Wees welkom, mooie kleur ook. Ik heb er ook nog een a4 naast alleen dan een b5
- A2Akoya
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Leuke reacties!
En fijn dat dit forum er is en zo mooi wordt bijgehouden
Er zijn wel wat zaken die ik in de loop van de tijd wil aanpakken.
Maar op technisch gebied ben ik niet bijzonder handig, dus voor nu hou ik het inderdaad bij poetsen
Op het voorlopige lijstje:
- raamschakelaars vervangen
- 16 inch zomerwielen
- lampje kentekenverlichting vervangen, begrijp dat het risico bestaat dat schroefjes afbreken?
- de veer van de asbak werkt niet meer.
En verder maar eens kijken waar ik tegen aan loop of welke ideeën ik hier op doe.
En fijn dat dit forum er is en zo mooi wordt bijgehouden

Er zijn wel wat zaken die ik in de loop van de tijd wil aanpakken.
Maar op technisch gebied ben ik niet bijzonder handig, dus voor nu hou ik het inderdaad bij poetsen

Op het voorlopige lijstje:
- raamschakelaars vervangen
- 16 inch zomerwielen
- lampje kentekenverlichting vervangen, begrijp dat het risico bestaat dat schroefjes afbreken?
- de veer van de asbak werkt niet meer.
En verder maar eens kijken waar ik tegen aan loop of welke ideeën ik hier op doe.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik denk dat ik je deels op weg kan helpen, zie PB.
Als de kentekenverlichting defect is, dan moet deze zowieso vervangen worden. Zonder loop je al risico op een prent. Dus er zit niets op om te proberen de schroef los te draaien. Echter, het kunststof is nu zo koud dat de schroef goed vast zal zitten. Kans dat de kop breekt is groter. Je kunt met een soldeerbout de punt van de kop verwarmen en dan voorzichtig trachten los te draaien. Komt de schroef goed los, dan direct vervangen door RVS (te krijgen bij de plaatselijke ijzerwarenwinkel).
Het einde van de veer (de haak) van de asbak zal vermoedelijk gebroken zijn. Asbak vervangen of een andere veer vinden (misschien de A2 dokter).
Succes!
Als de kentekenverlichting defect is, dan moet deze zowieso vervangen worden. Zonder loop je al risico op een prent. Dus er zit niets op om te proberen de schroef los te draaien. Echter, het kunststof is nu zo koud dat de schroef goed vast zal zitten. Kans dat de kop breekt is groter. Je kunt met een soldeerbout de punt van de kop verwarmen en dan voorzichtig trachten los te draaien. Komt de schroef goed los, dan direct vervangen door RVS (te krijgen bij de plaatselijke ijzerwarenwinkel).
Het einde van de veer (de haak) van de asbak zal vermoedelijk gebroken zijn. Asbak vervangen of een andere veer vinden (misschien de A2 dokter).
Succes!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16