voorstellen nog geen a2
- TJT
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Een 1.4 benzine is qua wegenbelasting het goedkoopst.
Een 1.4 AUA heeft altijd een ledig gewicht van 870 kg.
Een 1.4 BBY heeft altijd een ledig gewicht van 895 kg.
Dit kleine verschil in gewicht heeft geen effect op de hoogte van de MRB.
Een 1.6 FSI heeft altijd een ledig gewicht van 970 kg.
Waar die 840 kg vandaan komt weet ik niet.
Let op!
Het wil bij import A2’s wel eens gebeuren dat deze bij invoering door de RDW op een onjuist gewicht worden geregistreerd. Dit pakt altijd nadelig uit. Om onaangename verrassingen te voorkomen kun je het beste voor eventuele aankoop het kenteken van de betreffende auto invoeren bij RDW ovi en controleren of het gewicht correct staat geregistreerd.
Staat het gewicht onjuist geregistreerd, begin er dan maar niet aan.
Het is mogelijk om het gewicht van de auto alsnog te corrigeren bij de RDW, maar dit is alles behalve makkelijk, omdat de RDW meestal aangeeft dat dit niet kan, terwijl het dus wel kan. Garantie tot succes is dus niet te geven.
Een 1.4 AUA heeft altijd een ledig gewicht van 870 kg.
Een 1.4 BBY heeft altijd een ledig gewicht van 895 kg.
Dit kleine verschil in gewicht heeft geen effect op de hoogte van de MRB.
Een 1.6 FSI heeft altijd een ledig gewicht van 970 kg.
Waar die 840 kg vandaan komt weet ik niet.
Let op!
Het wil bij import A2’s wel eens gebeuren dat deze bij invoering door de RDW op een onjuist gewicht worden geregistreerd. Dit pakt altijd nadelig uit. Om onaangename verrassingen te voorkomen kun je het beste voor eventuele aankoop het kenteken van de betreffende auto invoeren bij RDW ovi en controleren of het gewicht correct staat geregistreerd.
Staat het gewicht onjuist geregistreerd, begin er dan maar niet aan.
Het is mogelijk om het gewicht van de auto alsnog te corrigeren bij de RDW, maar dit is alles behalve makkelijk, omdat de RDW meestal aangeeft dat dit niet kan, terwijl het dus wel kan. Garantie tot succes is dus niet te geven.
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
- NG064LL
- Motortype: Weet ik niet
sorry klopt het is van 851-950 kilo
denk dat de 3l? 840 was
dus een benzine 1.4 maakt niet uit van welk jaar wel of het import is of niet
die site kende ik al en ga ik zeker gebruiken
nu lees ik hier weer dat de 2e generatie 1.4 motor beter zou zijn maar dat juist daar weer bobine problemen mee zijn.
deze 1.4 is wel veel gebruikt ( vag ) dus ik neem aan dat er veel onderdelen zijn en kennis over bestaat.
wel lees ik dat de schakelpook gaat via kabels en dat er soms wel eens 1 kan losraken. dat is nogal onhandig onderweg haha.
denk dat de 3l? 840 was
dus een benzine 1.4 maakt niet uit van welk jaar wel of het import is of niet
die site kende ik al en ga ik zeker gebruiken
nu lees ik hier weer dat de 2e generatie 1.4 motor beter zou zijn maar dat juist daar weer bobine problemen mee zijn.
deze 1.4 is wel veel gebruikt ( vag ) dus ik neem aan dat er veel onderdelen zijn en kennis over bestaat.
wel lees ik dat de schakelpook gaat via kabels en dat er soms wel eens 1 kan losraken. dat is nogal onhandig onderweg haha.
topic word zonder overleg en zonder reden ( als je het niet wilt lezen dan open je het topic toch niet )
gesloten
viewtopic.php?f=4&t=9679&start=140
blijkbaar mag je alleen schrijven wat de heren graag willen lezen
gesloten
- NG064LL
stomme vraag mss maar waar kan je dan lid worden en hoeveel drollen kost dat dan?
zie het nergens vermeld staan of ik moet er overheen lezen.
zie het nergens vermeld staan of ik moet er overheen lezen.
topic word zonder overleg en zonder reden ( als je het niet wilt lezen dan open je het topic toch niet )
gesloten
gesloten
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
Alles kan kapot gaan en is te repareren. Goed onderhoud zorgt voor lagere reparatiekosten, zoals bij alle auto's. De algemene consensus is daat het BBY blokje hetmeest betrouwbaar is. De mijne verbruikt nul olie na 160k. Dat wil ik zo houden dus krijgt 'ie vaak nieuwe olie en verbruikt íe dus veel olie. Snap je?
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
- NG064LL

overal zoeken in het forum de V&A en in de menu balk waar je dat dan verwacht staat het gewoon rechts in beeld

gesloten
gesloten
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
Zo werkt het dus ook met sleutelen aan je A2. Gewoon vragen een je krijgt antwoord. Dat tientje is het jaarlijks meer dan waard. Het zou inderdaad standaard gepromoot mogen worden bij nieuwe inschrijvers, we zijn te bescheiden.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
830 of 840 Kg is voor de 1.2 bespaardiesels en dan betaalde je.... ruim dubbele!
Elke AUA of BBY motor is zelfde gewichtsgroep en afhankelijk van Provincie voor het juiste bedrag.
Ook handig te weten dat na inklappen elk merk rolstoel een andere maat overhoud.
De Aluminium als je deze dagelijks moet in en uitladen...
Ook zijn er Duw stoelen met kleine rammel wieltjes en de grote wielen voor zelf te kunnen rijden.
die laatste hebben extra duw rand en als je die niet gebruikte koste dat zomaar 6cm extra ruimte!
Zonder die randen en werkhandschoenen van de Action gaat ook prima.
De metalen ringen en je pakte wel eens een randje band met soms Honda poep of zo....
En let ook op uitvouwen en inklappen, van snel tot vele grendels...
De AUA heeft 1 Bobine als vroeger en vele kabels die ook wel eens oud worden en slecht werken...
De BBY en 1.6 Fsi Bobines.... in het blok zelf dus geen koeling!
Wel is per merk een sterk verschil in levensduur.
De Made in Italy die Audi monteerde af fabriek begeven het vaak eerder dan Beru... ietsje duurdere maar als ze 3x langer mee gaan?
Bouwjaar of Afgifte deel 1?
De BBY is vanaf vakantie 2002 geproduceerd en de AUA soms als overjarige Showroom vulling pas in 2004 afgeleverd.
Juni 2002 of eerder is AUA, de rest soms een loterij als ze niets melden.
De 5W40 olie in de AUA is bekende oplossing.
Maar mijn dochter reed op LPG3 installatie nu net geen 1 Miljoen KM er mee...
Daar is na 630.000 km een Skoda Fabia BBY motor in gekomen wegens zelfs met 15W40 hoog verbruik en totaal versleten.
de AUA heeft soms een extra pijlstok achter op blok, ben je van die lastige via Service klep af...
maar ook een Donor auto van VAG groep monteren is dan 2e pijlstok erin!
Dus maak je over hoge KM standen geen zorgen, er is zat voordelig op de sloop te vinden.
https://audi-a2.nl/viewtopic.php?f=5&t=7554
Ja, dat is nu erg veel leeswerk geworden.....
Elke AUA of BBY motor is zelfde gewichtsgroep en afhankelijk van Provincie voor het juiste bedrag.
Ook handig te weten dat na inklappen elk merk rolstoel een andere maat overhoud.
De Aluminium als je deze dagelijks moet in en uitladen...
Ook zijn er Duw stoelen met kleine rammel wieltjes en de grote wielen voor zelf te kunnen rijden.
die laatste hebben extra duw rand en als je die niet gebruikte koste dat zomaar 6cm extra ruimte!
Zonder die randen en werkhandschoenen van de Action gaat ook prima.
De metalen ringen en je pakte wel eens een randje band met soms Honda poep of zo....
En let ook op uitvouwen en inklappen, van snel tot vele grendels...
De AUA heeft 1 Bobine als vroeger en vele kabels die ook wel eens oud worden en slecht werken...
De BBY en 1.6 Fsi Bobines.... in het blok zelf dus geen koeling!
Wel is per merk een sterk verschil in levensduur.
De Made in Italy die Audi monteerde af fabriek begeven het vaak eerder dan Beru... ietsje duurdere maar als ze 3x langer mee gaan?
Bouwjaar of Afgifte deel 1?
De BBY is vanaf vakantie 2002 geproduceerd en de AUA soms als overjarige Showroom vulling pas in 2004 afgeleverd.
Juni 2002 of eerder is AUA, de rest soms een loterij als ze niets melden.
De 5W40 olie in de AUA is bekende oplossing.
Maar mijn dochter reed op LPG3 installatie nu net geen 1 Miljoen KM er mee...
Daar is na 630.000 km een Skoda Fabia BBY motor in gekomen wegens zelfs met 15W40 hoog verbruik en totaal versleten.
de AUA heeft soms een extra pijlstok achter op blok, ben je van die lastige via Service klep af...
maar ook een Donor auto van VAG groep monteren is dan 2e pijlstok erin!
Dus maak je over hoge KM standen geen zorgen, er is zat voordelig op de sloop te vinden.
https://audi-a2.nl/viewtopic.php?f=5&t=7554
Ja, dat is nu erg veel leeswerk geworden.....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Toerental?
De diesels gaan bij 4000 toeren al in Rood.
De benzine mogen meer maken en dat is meer gezoem dan lawaai.
Bij 100 km 3000 toeren lijkt veel, maar bij lagere toeren stamp je de lagers stuk.
De 175/60/175 banden door 185/65/15 vervangen is hogere instap en
minder toeren en iets meer veer comfort...
Alleen geen Conti nemen, die zijn vaak te haaks op de randen en lopen aan.
Alles was mooi ronde hoeken heeft gaat prima.
Verder hangt deze mooi aan 't gas en bij lage toeren is deze traag en sloom.
Koppel motor en de PK's komen er pas bij hogere toeren uit.
Ooit een Subaru Legacy gehad met veel minder toeren maar die 2 liters is geheel ander verhaal...
En Ik heb een 6 bak, meer schakelen en ze zitten dichter bij elkaar....
Veel werk en wil deze graag weer kwijt en ruilen voor Automaat...
Helaas geen tijd hiervoor, de bak heb ik al liggen en de Automaat is wel flink zwaarder!
Dankzij deze gaat die wel stiller met lage toeren als je dat instelde en nooit te laat terug in de bergen....
Maar bak en Pookje kan er wel in maar na verzagen nooit meer terug.
Boven de 95Km gaat deze Automaat in Lock Up en is deze zuiniger dus daar onder 10% meer zuipen!
Deze van Eind vorige eeuw gemaakte is nooit voor een A2 bedoelde
is dus vorige nog niet zuinige generatie.... maar lekker voor luie ouderen.....
Verder is woonplaats wel vermelden handig als er iets leuks langs kwam en we jou niet geheel NL of verder gaan sturen!
Ik zit nu tegen Duitse grens aan maar een Belg is voor mijn te ver.
De diesels gaan bij 4000 toeren al in Rood.
De benzine mogen meer maken en dat is meer gezoem dan lawaai.
Bij 100 km 3000 toeren lijkt veel, maar bij lagere toeren stamp je de lagers stuk.
De 175/60/175 banden door 185/65/15 vervangen is hogere instap en
minder toeren en iets meer veer comfort...
Alleen geen Conti nemen, die zijn vaak te haaks op de randen en lopen aan.
Alles was mooi ronde hoeken heeft gaat prima.
Verder hangt deze mooi aan 't gas en bij lage toeren is deze traag en sloom.
Koppel motor en de PK's komen er pas bij hogere toeren uit.
Ooit een Subaru Legacy gehad met veel minder toeren maar die 2 liters is geheel ander verhaal...
En Ik heb een 6 bak, meer schakelen en ze zitten dichter bij elkaar....
Veel werk en wil deze graag weer kwijt en ruilen voor Automaat...
Helaas geen tijd hiervoor, de bak heb ik al liggen en de Automaat is wel flink zwaarder!
Dankzij deze gaat die wel stiller met lage toeren als je dat instelde en nooit te laat terug in de bergen....
Maar bak en Pookje kan er wel in maar na verzagen nooit meer terug.
Boven de 95Km gaat deze Automaat in Lock Up en is deze zuiniger dus daar onder 10% meer zuipen!
Deze van Eind vorige eeuw gemaakte is nooit voor een A2 bedoelde
is dus vorige nog niet zuinige generatie.... maar lekker voor luie ouderen.....
Verder is woonplaats wel vermelden handig als er iets leuks langs kwam en we jou niet geheel NL of verder gaan sturen!
Ik zit nu tegen Duitse grens aan maar een Belg is voor mijn te ver.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?