Terug, ditmaal voor 't echie

Stel hier jezelf en je A2 voor.
iKnijff
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

20 apr 2018, 23:23 0 x

Ah, waardeloos. Overheen gekeken, is zoiets repareren een kostbaar gebeuren?

Kan het geen schaduw zijn trouwens?
Auzz

20 apr 2018, 23:32 0 x

Mooie kleur, fijne stoelen en toffe opties. Ik denk dat HansJan gelijk heeft, maar ik weet niet of het moeilijk te vervangen is. Het is sowieso een kunststof onderdeel.

Ik zou de kilometerstand wel laten uitlezen.
iKnijff

20 apr 2018, 23:35 0 x

Er zijn wel mogelijkheden, maar de exacte kleur vinden wordt vast lastig. Nog even over nadenken..
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 apr 2018, 07:29 0 x

Er zijn wel bedrijven die kunststof reparaties uitvoeren, hier een
voorbeeldje: https://www.wellcoll.nl/autoschade/kunststof-reparatie/

Ik zou wel goed (laten) kijken of er niet meer beschadigd is aan de binnenzijde
van het spatbord.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 apr 2018, 07:59 0 x

Of scherm vervangen en laten spuiten. Kosten uitonderhandelen.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

21 apr 2018, 10:12 1 x

Toch maar belletje aan gewaagd :) auto is nog beschikbaar maar mijn Duits is niet goed genoeg om verder te vragen.

Kritisch op de foto's afgaande:
- inderdaad het scheurtje
- bestuurdersstoel kan schoonmaakbeurt gebruiken (kan Jan vast wel)
- OSS gaat waarschijnlijk niet open (mijn ervaring is dat als het er niet specifiek bijstaat het OSS vaak niet getest is of het niet doet)
- koplampen moeten vervangen worden

Al deze punten kunnen makkelijk verholpen worden en zijn mogelijk punt voor onderhandelingen, maar meestal is de ruimte hiervoor in Duitsland beperkt.

Verder wel heel veel leuke opties (eigenlijk praktisch full options), dus als de onderhoudsgeschiedenis kloppend is en er geen rare dingen boven komen drijven lijkt het op het oog een goede deal.

Overigens: als de auto's voor de export verkocht worden zonder garantie kan er vaak 500-1000 euro van de vraagprijs af.
iKnijff

21 apr 2018, 20:43 0 x

Spinazie schreef:
21 apr 2018, 10:12
[...]
Mocht je gebeld hebben met het doel om ons van informatie te voorzien, mooi om te zien.

Dank ook voor de overige informatie. Ik zie de auto nog steeds als een kanshebber. (:
iKnijff

24 apr 2018, 19:25 0 x

Duitsland stelt teleur..

Vanmorgen is Jan Eenink vertrokken richting Duitsland om deze A2 te gaan importeren. Van tevoren was al duidelijk dat de koplampen dof waren en dat de wielkastrand beschadigd was, maar voor een paar honderd euro is dat gefixt en daarom vonden we het alsnog de moeite waard om het exemplaar te importeren. Toen was overigens ook al duidelijk dat het OSS niet meer werkte, maar omdat Jan aangaf dat hij het in ieder geval waterdicht kon maken (mocht dat niet het geval zijn), vond ik dat geen reden om de auto te laten staan.

Toen Jan aankwam bij de garage was er het eerste uur niemand te bekennen, de verkopende partij kwam pas laat aan. Geen goed begin. Al snel bleek dat de auto toch wel wat serieuze beschadigingen had. De spoiler zat los, het schade bij de wielkastrand liep door naar binnen (?) en ook de spiegel was voorzien van scheuren. Daarnaast was ook de motorkap een keer gespoten, maar helaas net niet in de goede kleur. Motorisch was de auto in goede staat, maar de distributieriem was wel aan vervanging toe. Toen Jan deze dingen aan de telefoon noemde werd m'n enthousiasme snel minder. Het voelde niet goed aan en ook Jan had z'n twijfels. Omdat er nog veel geïnvesteerd zou moeten worden om hem naar m'n zin te maken wilde Jan hem alleen meenemen voor 3.000 euro. Maar zelfs dit zag ik niet zitten. Overall voelde het gewoon niet goed en omdat het niet om een pakje boter gaat.. Jan overwoog nog de auto zelf mee te nemen, maar de verkoper wilde niet lager gaan dan 3.300 euro en daarom is hij uiteindelijk met lege handen naar huis gegaan.

In zes jaar tijd heeft Jan zo'n 240 auto's geïmporteerd en dit is pas het tweede exemplaar wat hij heeft laten staan. Dat geeft wel aan dat hij goed is in z'n werk en daarom twijfel ik er ook niet aan dat we binnenkort een geschikte A2 vinden. Op naar de volgende!
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

24 apr 2018, 20:42 0 x

Zoeken en vinden,
Je hebt een heel lijstje neem ik aan van uitrusting opties, als je die een beetje strak vasthoud kan het nog wel even duren voor je de faforiete A2 gevonden hebt. Om nu te voorkomen dat we binnenkort op blaadje 20 met de zoek tocht zitten dacht ik gooi het roer eens om en begin met deze:https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/aud ... ousPage=lr
Dan kan je al rijdend de ware vinden en dan zit er niet zoveel druk op
Succes😄
Auzz

24 apr 2018, 20:57 0 x

Islandgrün is altijd +1

Echter: geen kilometerstand en de eerste interieurfoto behoort niet tot deze A2. Hij heeft geen mistlampen, maar de lichtschakelaar wel. De tweede interieurfoto (met OSS open) maakt het plafond een groezelige indruk.

Door een onjuiste gebruik van foto’s zou ik er met een boog omheen lopen.
Plaats reactie