Terug, ditmaal voor 't echie
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Goed gezien Auzz,
Nu zie ik het ook, een heel ander interieur en de toerenteller van een diesel.
Maar voor die prijs kan het boogje ook wel klein zijn toch?
Zoeken en vinden:
Als je gaat zoeken naar een A2 met 20.000 km op de teller dan is dat haast een onmogelijk uitgangspunt. Toch heeft Jan Eenink er een gevonden!
Je moet maar net op de goede plek en op het goede moment zijn om je wensenlijstje af te kunnen vinken!
Ga je nu net doen alsof je een nieuwe auto bestelt dan kon dat wel eens een heel opgefokte zoektocht worden.
Vandaar het voorstel van een " tussen" A2.
Nu zie ik het ook, een heel ander interieur en de toerenteller van een diesel.
Maar voor die prijs kan het boogje ook wel klein zijn toch?
Zoeken en vinden:
Als je gaat zoeken naar een A2 met 20.000 km op de teller dan is dat haast een onmogelijk uitgangspunt. Toch heeft Jan Eenink er een gevonden!
Je moet maar net op de goede plek en op het goede moment zijn om je wensenlijstje af te kunnen vinken!
Ga je nu net doen alsof je een nieuwe auto bestelt dan kon dat wel eens een heel opgefokte zoektocht worden.
Vandaar het voorstel van een " tussen" A2.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik geloof dat dit het langste draadje ooit wordt over de zoektocht naar dé perfecte A2. Definitie van perfecte A2 even buiten beschouwing gelaten.
Erg jammer dat de auto in Duitsland meer gebreken vertoonde dan de advertentie deed vermoeden. Ik had al zo'n voorgevoel. In Duitsland is men namelijk verplicht om schade bij de advertentie te melden en daar werd al aan voorbij gegaan door geen melding te doen van de gescheurde wielkastrand. Nu ook blijkt dat motorkap is overgespoten, spiegel scheuren heeft, OSS niet werkt en spoiler los zit moet je je zeker afvragen wat wordt bedoeld met "Das Auto ist in gutem Zustand !!!".
Toch is het een zeer complete met fraaie opties. Deze verdient het wel om weer in goede staat te worden gebracht, maar wellicht gaat dit jouw budget te boven. Geboden prijs van Jan is met €3.000 alleszins redelijk, er komt nog ruim €500 voor import bovenop en daarna gaat de teller lopen voor distributieriem (€400), reparatie/vervanging zijscherm en spuiten motorkap (samen €1000), reinigen interieur, misschien nog spuiten wielen, dan loopt de meter snel door.
De 99-JZ-HB zou ik ook mijden. Deze auto heeft echt óveral schade (diverse schaafwonden, duts in grille, etc), maar de prijs is er dan ook naar. En wellicht nog te hoog.
Zoals je aangaf heeft Jan al heel wat auto's geïmporteerd. Laat hem aan de hand van je wensenlijst eens goed zoeken, dan kom je er vast wel uit. Horen we daarna wat het geworden is
.

Erg jammer dat de auto in Duitsland meer gebreken vertoonde dan de advertentie deed vermoeden. Ik had al zo'n voorgevoel. In Duitsland is men namelijk verplicht om schade bij de advertentie te melden en daar werd al aan voorbij gegaan door geen melding te doen van de gescheurde wielkastrand. Nu ook blijkt dat motorkap is overgespoten, spiegel scheuren heeft, OSS niet werkt en spoiler los zit moet je je zeker afvragen wat wordt bedoeld met "Das Auto ist in gutem Zustand !!!".
Toch is het een zeer complete met fraaie opties. Deze verdient het wel om weer in goede staat te worden gebracht, maar wellicht gaat dit jouw budget te boven. Geboden prijs van Jan is met €3.000 alleszins redelijk, er komt nog ruim €500 voor import bovenop en daarna gaat de teller lopen voor distributieriem (€400), reparatie/vervanging zijscherm en spuiten motorkap (samen €1000), reinigen interieur, misschien nog spuiten wielen, dan loopt de meter snel door.
De 99-JZ-HB zou ik ook mijden. Deze auto heeft echt óveral schade (diverse schaafwonden, duts in grille, etc), maar de prijs is er dan ook naar. En wellicht nog te hoog.
Zoals je aangaf heeft Jan al heel wat auto's geïmporteerd. Laat hem aan de hand van je wensenlijst eens goed zoeken, dan kom je er vast wel uit. Horen we daarna wat het geworden is

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- iKnijff
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Hier wil ik wel even op reageren. Ik begrijp dat de zoektocht langer duurt naarmate de lijst langer wordt, maar in mijn ogen vallen mijn eisen reuze mee (zie onder). Het draadje is inmiddels al redelijk lang, maar dat komt ook doordat ik jullie veel om input heb gevraagd en ik mijn ontwikkelingen graag met jullie deel.
Eisen
- Brandstof: benzine
- Kilometerstand: <150 dkm
- Sportstoelen
- Bose
- Budget: € 5000,-
- HansJan
- Moderator
Laat BOSE varen, daarmee maak je de spoeling nog dunner. Besteed daarentegen aandacht aan het dempen van de portieren. Daar behaal je heel veel effect mee.
Zet sportstoelen hoger op je lijst, want die bieden de basis van het rijcomfort. FIS kan je altijd nog achteraf inbouwen.
Zet sportstoelen hoger op je lijst, want die bieden de basis van het rijcomfort. FIS kan je altijd nog achteraf inbouwen.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- iKnijff
Hmm, wellicht moet ik dat maar doen. DED@2 heeft al aangegeven dat hij me daar bij wil helpen.HansJan schreef: ↑25 apr 2018, 11:22Laat BOSE varen, daarmee maak je de spoeling nog dunner. Besteed daarentegen aandacht aan het dempen van de portieren. Daar behaal je heel veel effect mee.
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik wil hier mijn mening ook wel delen, zoals @hans-jan al aangeeft, laat Bose varen, maar de rest zal ook geen makkelijke opgave worden, de spoeling is dun, ook in Duitsland. Ik zou eerder kijken naar eentje die perfect in de lak zit met weinig km,s of met meer km,s maar met aantoonbaar onderhoud, de opties die erbij zitten zijn meegenomen, maar kunnen vaak veelal later nog worden ingebouwd.iKnijff schreef: ↑25 apr 2018, 11:17Hier wil ik wel even op reageren. Ik begrijp dat de zoektocht langer duurt naarmate de lijst langer wordt, maar in mijn ogen vallen mijn eisen reuze mee (zie onder). Het draadje is inmiddels al redelijk lang, maar dat komt ook doordat ik jullie veel om input heb gevraagd en ik mijn ontwikkelingen graag met jullie deel.
EisenLeren stoelen en stoelverwarming zouden fijn zijn, maar zijn geen vereiste. Idem dito voor FIS. De auto mag hier en daar best wat krasjes hebben en kleur maakt me ook niet uit.
- Brandstof: benzine
- Kilometerstand: <150 dkm
- Sportstoelen
- Bose
- Budget: € 5000,-
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
De jongste A2's zijn inmiddels 13 jaar jong, dus wat de km-stand betreft kun je afvragen of
lager dan 150.000 km wel realistisch is.
Ik zou me meer focussen op staat van onderhoud/uiterlijk. Dit zegt meer dan sec de km-stand.
Speciale opties (sportstoelen/geluidinstallatie e.d.) maakt het helemaal lastig.
Ik vind dit wel een aardige A2: https://link.marktplaats.nl/m1275533370
pluspunten: recent onderhoud gehad/elektrische ramen achter/mistlampen/dubbele bodem in kofferbak.
minpunten: meer km's dan gewenst/latere import (sorry, ik heb zelf een voorkeur voor A2's met origineel NL kenteken)
Is zo te zien van een particulier, vind ik persoonlijk prettiger dan een dergelijke auto bij
een handelaar. Die moet er ook nog wat aan verdienen ...
Ik heb mijn eigen A2 (inmiddels al 6 jaar geleden!) nog bij de Audi-dealer gekocht.
Op dat moment vond ik het een vrij dure auto, maar als ik nu zie wat er nog gevraagd wordt
voor dergelijke A2's (de mijne is van 2003 met kmstand ca. 125 km), heb ik niet duur gereden ...
lager dan 150.000 km wel realistisch is.
Ik zou me meer focussen op staat van onderhoud/uiterlijk. Dit zegt meer dan sec de km-stand.
Speciale opties (sportstoelen/geluidinstallatie e.d.) maakt het helemaal lastig.
Ik vind dit wel een aardige A2: https://link.marktplaats.nl/m1275533370
pluspunten: recent onderhoud gehad/elektrische ramen achter/mistlampen/dubbele bodem in kofferbak.
minpunten: meer km's dan gewenst/latere import (sorry, ik heb zelf een voorkeur voor A2's met origineel NL kenteken)
Is zo te zien van een particulier, vind ik persoonlijk prettiger dan een dergelijke auto bij
een handelaar. Die moet er ook nog wat aan verdienen ...
Ik heb mijn eigen A2 (inmiddels al 6 jaar geleden!) nog bij de Audi-dealer gekocht.
Op dat moment vond ik het een vrij dure auto, maar als ik nu zie wat er nog gevraagd wordt
voor dergelijke A2's (de mijne is van 2003 met kmstand ca. 125 km), heb ik niet duur gereden ...
- iKnijff
Het is me inmiddels duidelijk dat ik Bose moet laten schieten. Omdat het geluid van de 'gewone' speakers aanzienlijk te verbeteren is door de deuren te dempen, kan ik hier goed mee leven. Afzien van de sportstoelen vind ik lastiger. Er wordt aangegeven dat deze later alsnog in te bouwen zijn en dat deze te koop zijn voor 400-500 euro. Maar is het niet enorm lastig om deze stoelen precies in de stof te vinden die matcht met de achterbank?
Iedereen wederom bedankt voor de input. Jullie helpen me absoluut bij het krijgen van de juiste mindset en daarmee met het vinden van een geschikte A2.
Goed punt.Peter_Audi_A2 schreef: ↑25 apr 2018, 12:31Ik zou me meer focussen op staat van onderhoud/uiterlijk. Dit zegt meer dan sec de km-stand.
Iedereen wederom bedankt voor de input. Jullie helpen me absoluut bij het krijgen van de juiste mindset en daarmee met het vinden van een geschikte A2.