nieuw op forum A2
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
ik moet wel zeggen dat mn cruise control hendel er kwalitatief wel een stuk beter uitziet en klikt..ik hou het kunstof afdekpaneel nog maar even los. eerst verlichting op orde, mogelijk cruise control.
-
- Audi A2 clublid
laatste bericht van vandaag en dan nok ik echt af
, maar nu het me nog te binnen schiet over de cruise control :
heeft deze draadboom de goede pennen om aan te sluiten ? (zie foto, de blauwe draad links heeft een ook bredere pin )
naast verlengen wel zo handig om gelijk de juiste soort pinnen te hebben !
ik had hier namelijk ergens iets gelezen dat de standaard ""ali"" pinnen niet goed waren en andere nodig zouden zijn, me niet helemaal duidelijk welke dan precies.

heeft deze draadboom de goede pennen om aan te sluiten ? (zie foto, de blauwe draad links heeft een ook bredere pin )
naast verlengen wel zo handig om gelijk de juiste soort pinnen te hebben !
ik had hier namelijk ergens iets gelezen dat de standaard ""ali"" pinnen niet goed waren en andere nodig zouden zijn, me niet helemaal duidelijk welke dan precies.
- Bijlagen
-
- IMG_1891[1].JPG (2.8 MiB) 1611 keer bekeken
-
- IMG_1890[1].JPG (4.1 MiB) 1611 keer bekeken
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Die connectoren kun je (moet je, want je kabelboom is te kort) gerust afknippen want die zijn veel te groot.
Vaak zitten in de ECU-connector op de 4 punten waar je een draad moet aansluiten al kabeltjes - die moeten eruit en daarvan zou je het laatste stuk kunnen gebruiken om je nieuwe draad op aan te sluiten. Dan weet je zeker dat je de goede maat hebt.
Vaak zitten in de ECU-connector op de 4 punten waar je een draad moet aansluiten al kabeltjes - die moeten eruit en daarvan zou je het laatste stuk kunnen gebruiken om je nieuwe draad op aan te sluiten. Dan weet je zeker dat je de goede maat hebt.
-
- Audi A2 clublid
bedankt voor de info ! ik begrijp dat de kans groot is dat de pinnummers die nodig zijn voor c.c. al bezet zijn,maar lopen er dan al draden richting cruisecontrol ? of ze gaan eventueel ergens anders heen ?
als het afgeknipt kan worden hoef ik de pinnen toch niet te verwijderen dan maar c.c. op bestaande bedrading solderen lijkt me dan ?
dat scheelt een hoop priegelwerk om de pinnen er heel uit te krijgen en later dezelfde er weer in !
als het afgeknipt kan worden hoef ik de pinnen toch niet te verwijderen dan maar c.c. op bestaande bedrading solderen lijkt me dan ?
dat scheelt een hoop priegelwerk om de pinnen er heel uit te krijgen en later dezelfde er weer in !
-
- Audi A2 clublid
nog wat spullen binnengekregen waaronder een nieuw slot achterdeur, die hou ik maar als reserve op de plank, het slotsysteem werkt nu goed !
ook een thermostaat, maar is dit wel de goeie voor mijn BBY motor ?
(met bestellen al verschillende modellen te zien, deze een beetje op de gok meebesteld..)
ook een thermostaat, maar is dit wel de goeie voor mijn BBY motor ?
(met bestellen al verschillende modellen te zien, deze een beetje op de gok meebesteld..)
- Bijlagen
-
- IMG_1892[1].JPG (2.8 MiB) 1312 keer bekeken
- Peter_Maathuis
- Moderator
In theorie zouden de aanwezige draden ergens in een connector onder de A-stijl moeten eindigen. Maar welke kleur connector en welke pinnen???marcoa2 schreef: ↑06 mar 2025, 19:42bedankt voor de info ! ik begrijp dat de kans groot is dat de pinnummers die nodig zijn voor c.c. al bezet zijn,maar lopen er dan al draden richting cruisecontrol ? of ze gaan eventueel ergens anders heen ?
Afknippen en solderen is prima plan, maar je zult toch de connector moeten openmaken om te kijken welke (kleur) draadjes je hebben moet.
-
- Audi A2 clublid
binnenkort even de cruise control kabel verlengen , dan ga ik het zien of er al draden voor c.c. zitten en waarheen !
even mn auto gewassen , en de ""mooie"" zijkant even gekleit en in een wax gesmeerd, de rubbers,dorpels en banden met autoglym.
Dat fris wel erg op zeg, als nieuw !
binnenkort de rest ook maar eens doen.
ik zoek eigenlijk wel nog steeds een rechter voordeur, (passagierskant) er zit namelijk een diepe kras tot aan de witte grondlak over de hele breedte van de deur, dit ga ik nooit meer goedkrijgen zonder de hele deur opnieuw te spuiten, maar ik ben dan wel bang voor kleurverschil, ga je zeker wel zien na 22 jaar !
daarom liever een goede tweede hands zonder deuken of krassen, maar tot nu toe helaas nergens tegengekomen in mijn kleur.
(azurblauw, kleurcode LZ5H W4 )
geen haast, ik kom vast wel een keer de goede tegen.
even mn auto gewassen , en de ""mooie"" zijkant even gekleit en in een wax gesmeerd, de rubbers,dorpels en banden met autoglym.
Dat fris wel erg op zeg, als nieuw !
binnenkort de rest ook maar eens doen.
ik zoek eigenlijk wel nog steeds een rechter voordeur, (passagierskant) er zit namelijk een diepe kras tot aan de witte grondlak over de hele breedte van de deur, dit ga ik nooit meer goedkrijgen zonder de hele deur opnieuw te spuiten, maar ik ben dan wel bang voor kleurverschil, ga je zeker wel zien na 22 jaar !
daarom liever een goede tweede hands zonder deuken of krassen, maar tot nu toe helaas nergens tegengekomen in mijn kleur.
(azurblauw, kleurcode LZ5H W4 )
geen haast, ik kom vast wel een keer de goede tegen.
- Bijlagen
-
- IMG_1899[1].JPG (3.24 MiB) 811 keer bekeken
- HansJan
- Moderator
Schitterend resultaat Marco! Waarmee heb je de ruitrubbers behandeld?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Peter_Maathuis
- Moderator
Is dit niet de goede kleur?
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 5-223-2118
of deze (niet goedkoop, wel de goede kleur)
https://www.ebay.de/itm/326154609049?_s ... BM0vzbzK9l
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 5-223-2118
of deze (niet goedkoop, wel de goede kleur)
https://www.ebay.de/itm/326154609049?_s ... BM0vzbzK9l
-
- Audi A2 clublid
@HansJan
de rubbers heb ik ingesmeerd met auto glym tyre gel. officieel is het voor banden, maar omdat ruitrubbers ook een soort van rubberachtig matriaal is, ook gewoon daar op gesmeerd, kan geen kwaad !
@Peter_Maathuis
bedankt voor de links voor de deuren, maar eentje staat in solingen, de andere in magdeburg bij berlijn..en dat is niet echt naast de deur...
om zover te gaan rijden om voor die deuren te gaan kijken in welke staat ze zijn ,is nogal een kostbare zaak.
daarbij paar maanden geleden account aangemaakt op kleinanzeigen maar op een of andere manier krijg ik geen account aangemaakt , account is nu al weer weg !
dan kan ik beter marktplaats/onderdelenlijn etc in de gaten houden, gewoon uit nederland..
de rubbers heb ik ingesmeerd met auto glym tyre gel. officieel is het voor banden, maar omdat ruitrubbers ook een soort van rubberachtig matriaal is, ook gewoon daar op gesmeerd, kan geen kwaad !
@Peter_Maathuis
bedankt voor de links voor de deuren, maar eentje staat in solingen, de andere in magdeburg bij berlijn..en dat is niet echt naast de deur...
om zover te gaan rijden om voor die deuren te gaan kijken in welke staat ze zijn ,is nogal een kostbare zaak.
daarbij paar maanden geleden account aangemaakt op kleinanzeigen maar op een of andere manier krijg ik geen account aangemaakt , account is nu al weer weg !
dan kan ik beter marktplaats/onderdelenlijn etc in de gaten houden, gewoon uit nederland..
- Bijlagen
-
- IMG_1900[1].JPG (2.19 MiB) 634 keer bekeken
-
- IMG_1903[1].JPG (3.1 MiB) 634 keer bekeken