ik zit nog is even bij de ""ebay"" deur te kijken (https://www.ebay.de/itm/326154609049?_s ... BM0vzbzK9l ook deze deur begint ook het aluminium flink te corroderen / rotten waar de buitenspiegels opkomen..goed dat ik het weet, dan gaan mijn spiegels ook er binnenkort af om dit te behandelen, als dit begint gaat het wel heel snel !
helaas zie ik toch steeds meer delen waarbij het aluminium goed is aangetast, dan heeft het nieuw ook niet echt goed in de lak gezeten, zoals achter de spiegel, dat blijkt nu wel.
de 2 achterdeuren heb ik trouwens al behandeld met tectyl ml. zodat dit niet meer zo snel zal ontstaan !
nieuw op forum A2
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
ik heb even achter mijn eigen spiegels gekeken, ook bij mij het aluminium flink aan het corroderen/ rotten. helemaal verpoeierd.
de corosie zit gelukking niet in de deur/raam stijl ,de witte afdruk op deurstijl is puur van de aluminium versteviging van de spiegels zelf.
ook hier weer : het heeft nooit goed in de lak gezeten waardoor alumuminium volledig is aangetast !
het idee dat er niets met het aluminium kan gebeuren (wat ik veel lees, het kan niet roesten) is natuurlijk niet waar, ik zie steeds meer zaken die wel degelijk aangetast zijn, en nooit goed in de lak heeft gezeten.(corrodatie is ook een vorm van roest)
in ieder geval ga ik de spiegels ook weer netjes maken en behandelen/conserveren om dit proces te stoppen.
de corosie zit gelukking niet in de deur/raam stijl ,de witte afdruk op deurstijl is puur van de aluminium versteviging van de spiegels zelf.
ook hier weer : het heeft nooit goed in de lak gezeten waardoor alumuminium volledig is aangetast !
het idee dat er niets met het aluminium kan gebeuren (wat ik veel lees, het kan niet roesten) is natuurlijk niet waar, ik zie steeds meer zaken die wel degelijk aangetast zijn, en nooit goed in de lak heeft gezeten.(corrodatie is ook een vorm van roest)
in ieder geval ga ik de spiegels ook weer netjes maken en behandelen/conserveren om dit proces te stoppen.
- Bijlagen
-
- IMG_1937[1].JPG (2.5 MiB) 1178 keer bekeken
-
- IMG_1935[1].JPG (2.63 MiB) 1178 keer bekeken
-
- Audi A2 clublid
de spiegels gedemonteerd van de deuren, jeetje het aluminium frame gedeelte is bij beide spiegels volledig aangetast, het aluminium zit ook een soort van versmolten met de kunstof delen , het gaat wel los maar is niet te demonteren om op te knappen.
iemand hier ervaring mee ? ( hoe spiegel uit elkaar te halen..)
helaas concludeer ik wel intussen dat er een hoop delen/aanbouwdelen van auto in slechte staat zijn, of veroest, of gecorrodeerd, bouten breken af etc, zo goed is het allemaal niet meer.
iemand hier ervaring mee ? ( hoe spiegel uit elkaar te halen..)
helaas concludeer ik wel intussen dat er een hoop delen/aanbouwdelen van auto in slechte staat zijn, of veroest, of gecorrodeerd, bouten breken af etc, zo goed is het allemaal niet meer.
- Bijlagen
-
- IMG_1939[1].JPG (2.97 MiB) 1005 keer bekeken
-
- Audi A2 clublid
ik ben er al uit, eerst de spiegels er af, dan kan de rest uit elkaar geschroefd/geklikt worden !.
zoals op foto nu goed te zien dat het behoorlijk rot is. ook hier weer : blank aluminium op blank staal. nog net niet het ophangpunt/draaipunt spiegel doorgerot of losgekomen !
wat mij betreft hebben ze bij audi echt lopen slapen, in ieder geval zo goedkoop mogelijk produceren, bv alleen al achterklep:
veroeste ophanging spoiler,
veroeste boutjes die onderste kunstof plaat vasthoud,
verroeste bussen voor kentekenplaat
verroeste schroeven kentekenplaatverlichting
ook wat de spiegels betreft ga ik deze helemaal opknappen nu alles uit elkaar ligt.
tot nu toe is elk losgehaald onderdeel al een project op zich geworden !
wel blij dat ik hier bijtijds bij bent, nu is het nog te redden.
zoals op foto nu goed te zien dat het behoorlijk rot is. ook hier weer : blank aluminium op blank staal. nog net niet het ophangpunt/draaipunt spiegel doorgerot of losgekomen !
wat mij betreft hebben ze bij audi echt lopen slapen, in ieder geval zo goedkoop mogelijk produceren, bv alleen al achterklep:
veroeste ophanging spoiler,
veroeste boutjes die onderste kunstof plaat vasthoud,
verroeste bussen voor kentekenplaat
verroeste schroeven kentekenplaatverlichting
ook wat de spiegels betreft ga ik deze helemaal opknappen nu alles uit elkaar ligt.
tot nu toe is elk losgehaald onderdeel al een project op zich geworden !

wel blij dat ik hier bijtijds bij bent, nu is het nog te redden.
- Bijlagen
-
- IMG_1943[1].JPG (2.71 MiB) 981 keer bekeken
-
- IMG_1942[1].JPG (4.2 MiB) 981 keer bekeken
-
- IMG_1941[1].JPG (3.98 MiB) 981 keer bekeken
- toutdroit
- Audi A2 clublid
aluminium direct op ijzer / koper enz geeft elektrochemische corrosie: het aluminium wordt omgezet in aluminium oxyde, het witte poeder spul wat er nu overal op zit.
En pakking van rubber tussen het alu en ijzer stopt de corrosie op voorwaarde dat er geen water bij kan.
Sterkte met deze job !
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
-
- Audi A2 clublid
klopt, een hoop zaken zijn einde levensduur. ook voor een audi a2. dat mn a2 al op de sloop hoord te staan vind ik wat kort door de bocht.
dat zou je dan van elke youngtimer kunnen zeggen !
daarom pak ik een en ander nu gelijk goed aan om erger te voorkomen. en het vooral weer jaren goed te houden, uiteindelijk heb ik daar zelf profijt van, en scheelt het op langere termijn veel onderhouds/reparatiekosten.
ik wilde dat juist op dit forum benadrukken dat veel dingen dringend aandacht nodig hebben om het goed te houden, juist voor de toekomst .
@toutdroit
klopt ja alu en staal geen goeie combi ,meer corrosie.op minst edele metaal. je heb ook veel verschillende aluminiumsoorten, het beste bij contact regen/zout/pekel is geannodiseerd aluminium dat waren de alu spiegelframes duidelijk niet. maar ook aluminium wat geen contact heeft met andere soorten metalen geeft uiteindelijk corrosie als de laklaag (beschermlaag !) weg is. laatst ergens iemand lekage bij een audi a2, ooit een keer vooruit vervangen en met lossnijden oude ruit lak beschadigd met mesje , ook helemaal aangetast rondom vooruit ,ook allemaal gaatjes in aluminium. (putkorrosie) mijn motto is dan ook altijd , het hoefd niet perfect te zijn, als het maar goed in de lak zit !
spiegels zijn nu weer in orde en weer gemonteerd !
dat zou je dan van elke youngtimer kunnen zeggen !
daarom pak ik een en ander nu gelijk goed aan om erger te voorkomen. en het vooral weer jaren goed te houden, uiteindelijk heb ik daar zelf profijt van, en scheelt het op langere termijn veel onderhouds/reparatiekosten.
ik wilde dat juist op dit forum benadrukken dat veel dingen dringend aandacht nodig hebben om het goed te houden, juist voor de toekomst .
@toutdroit
klopt ja alu en staal geen goeie combi ,meer corrosie.op minst edele metaal. je heb ook veel verschillende aluminiumsoorten, het beste bij contact regen/zout/pekel is geannodiseerd aluminium dat waren de alu spiegelframes duidelijk niet. maar ook aluminium wat geen contact heeft met andere soorten metalen geeft uiteindelijk corrosie als de laklaag (beschermlaag !) weg is. laatst ergens iemand lekage bij een audi a2, ooit een keer vooruit vervangen en met lossnijden oude ruit lak beschadigd met mesje , ook helemaal aangetast rondom vooruit ,ook allemaal gaatjes in aluminium. (putkorrosie) mijn motto is dan ook altijd , het hoefd niet perfect te zijn, als het maar goed in de lak zit !
spiegels zijn nu weer in orde en weer gemonteerd !