Nieuw zonder A2, nu niet meer

Stel hier jezelf en je A2 voor.
MN-NL

21 feb 2012, 17:54 0 x

Tot wanneer loopt dat Duitse kenteken dan?

En een eendagskenteken van de RDW kan je gewoon verzekeren hoor. Voorlopige dekking?

Soms kan je hem ook een dagje bij je bestaande auto stoppen, bij de Volvo dus?

Hier heeft het voordelen als je een tussenpersoon hebt die je kunt bellen. Via internet zijn dit soort dingen nauwelijks op te lossen :cry: .

En anders trailer huren en iemand met een passend rijbewijs vragen om even te helpen....

Waar ga je naar de RDW, welke regio?

Marc
MN-NL

22 feb 2012, 17:09 0 x

All set....

Succes morgen, komt vast in orde (want alleen maar een identiteitsonderzoek - de APK heb je immers al in de zak ;) ).

Gr. Marc
Luc17

22 feb 2012, 22:27 0 x

Hoi,

Wat het gewicht betreft. In Duitsland staat er een ander gewicht op het kenteken. Op het Duitse kenteken staat 990 kg (1.4 benzine), maar op mijn NL kenteken kwam 890 kg te staan. Ik heb daar tijdens de keuring nog even naar gevraagd, en volgens de keurmeester wegen ze in Duitsland op een andere manier. Mijn auto is niet gewogen tijdens de keuring, dus volgens mij is het uit een database gehaald.

Succes morgen bij de keuring!

Luc17
MN-NL

22 feb 2012, 23:12 0 x

In Duitsland staat het rijklaar gewicht op het kenteken, in NL wordt tegenwoordig zowel het rijklaar gewicht als het leeg gewicht vastgelegd. Wegenbelasting betaal je over het leeg gewicht. RDW haalt de gegevens uit een database ahv de typegoedkeuring (vandaar dat CVO oftewel EWG). Het leeg gewicht is forfaitair 100 kg onder het rijklaar gewicht.

Hoe ze van het gewicht op het CVO naar het leeg gewicht komen is mij nog steeds een raadsel; bij mij staat op het CVO bij 12.1 'Masse des fahrbereiten Fahrzeugs mit Aufbau, kg.' 1048 kg. Nederlands kenteken vermeld 870 kg leeg en 970 kg rijklaar. Dat is een auto van dec. 2001, met modeljaar 2002. Ik weet dat het later 900 kg leeg geworden is en dat auto's met glazen dak voor nog eens 30 kg extra op kenteken staan. Maar dat is allemaal dezelfde klasse voor de wegenbelasting :lol: .

Het gaat vooral om het typegoedkeuringsnummer en ook de CO2 Emissie wordt overgenomen van het CVO.

Maar je hebt alles dus komt wel goed!

Marc
pier

23 feb 2012, 00:08 0 x

Van de RDW site:
Massa ledig voertuig

Geeft aan hoe zwaar een voertuig is, uitgedrukt in kilogram, zonder passagiers en lading. De RDW registreert dit voor alle voertuigsoorten.

Massa rijklaar

Massa van het voertuig met inbegrip van koelvloeistof, smeermiddelen, 90% gevulde brandstoftank, reservewiel, indien gemonteerd door de fabrikant,, gereedschap en bestuurder (75 kg), als het een personenauto of bedrijfsauto is. Voor aanhangwagens, motorfietsen en bromfietsen wordt de massa van de bestuurder niet meegeteld.

Laadvermogen

Geeft aan hoe zwaar (in kilogram) de lading van bedrijfsauto's, aanhangwagens en opleggers mag wegen.
MN-NL

23 feb 2012, 10:17 0 x

@pier:

Mooi verhaal van de RDW, maar bij alle auto's die ik ken is het verschil tussen beide gewichten 100kg.

- mijn A2, zonder reservewiel, met 32 liter tank, en ikzelf @75 kg (understatement, zou mooi zijn :mrgreen: );

- mijn V70, met thuiskomer, 70 liter tank, en ikzelf;

en zo ken ik er nog wel een paar :? ....

Tis dus altijd 100 kg denk ik zo?

Gr. Marc
Plaats reactie