Rinus met Alumientje
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik heb nog nooit op onderhoud beknibbelt bij al mijn auto's. Ik rij wel eens iets langer door, maar dat is echt alles. Onderhoud al jaren bij dezelfde universele garage (van vader op zoon).
Autorijden, of het nu je dagelijkse auto of je hobby auto is, kost nu eenmaal geld. Maar op den duur bespaar je geld, want goed onderhoud is het behoud van je auto en dan kom je ook haast nooit voor plotselinge gekke zaken te staan. Te veel mensen rijden door totdat het eigenlijk niet meer kan, puur omdat ze wel auto willen rijden, maar eigenlijk geen geld over hebben voor goed onderhoud. En alles rolt bij ons altijd in 1 keer door de APK. En dat geldt ook voor mijn youngtimers, die 28 en 31 jaar oud zijn.
Autorijden, of het nu je dagelijkse auto of je hobby auto is, kost nu eenmaal geld. Maar op den duur bespaar je geld, want goed onderhoud is het behoud van je auto en dan kom je ook haast nooit voor plotselinge gekke zaken te staan. Te veel mensen rijden door totdat het eigenlijk niet meer kan, puur omdat ze wel auto willen rijden, maar eigenlijk geen geld over hebben voor goed onderhoud. En alles rolt bij ons altijd in 1 keer door de APK. En dat geldt ook voor mijn youngtimers, die 28 en 31 jaar oud zijn.
Rinus, ik heb je goede voornemens qua onderhoud even naar je eigen thread verplaatst. De "wat heb je laten doen en wat heeft het gekost" thread houden we graag zo "schoon" mogelijk. Deze "A2 aankoop" thread staat nu nog onder aankooptips, misschien beter verplaatsen naar "voorstellen"?
[quote="Rinus"]Wat me gisterennacht opviel.....De Philips radio en de Audi "communiceren" met elkaar. Als de verlichting aangaat op het dashboard, gaat de verlichting ook aan op de radio, zonder dat deze begint te spelen. En de helheid van de verlichting van de radio varieert gewoon mee met het dashboard, als je die verstelt. Mooi hoor. En dat voor een radio, die ik al jaren in de kast had liggen..[/quote]
Hallo Rinus,
We zijn zeer benieuwd naar foto's van jouw pas verworven en schoongemaakte A2
groet
audietje
Hallo Rinus,
We zijn zeer benieuwd naar foto's van jouw pas verworven en schoongemaakte A2
groet
audietje
[quote="Rinus"]Alumientje (zo is onze A2 gedoopt, al onze auto's hebben namen, traditie in de familie) staat op het moment bij onze garage voor een grote beurt. Ik benieuwd wat dat gaat brengen.[/quote]
Hallo Rinus,
We zijn zeer benieuwd naar foto's van jouw pas verworven, schoongemaakte en bestickerde A2.
(De stickers zijn gisteren op de bus gegaan)
groet
Audietje
Hallo Rinus,
We zijn zeer benieuwd naar foto's van jouw pas verworven, schoongemaakte en bestickerde A2.
groet
Audietje
- Rinus
[quote="audietje"][quote="Rinus"]Alumientje (zo is onze A2 gedoopt, al onze auto's hebben namen, traditie in de familie) staat op het moment bij onze garage voor een grote beurt. Ik benieuwd wat dat gaat brengen.[/quote]
Hallo Rinus,
groet
Audietje[/quote]
Komen zeer zeker, die foto's. Als de stickers erop zitten
.
Ik kreeg vanmorgen een belletje, dat de bestelde naafdopjes ook binnen zijn (binnen 2 daagjes). En ik verwacht de nieuwe, op maat gemaakte mattenset met Audi bevestiging, ook deze week. Audi wieldopjes zitten er al op (ik hou van de kleine details). Dus als de komende dagen het zonnetje gaat schijnen, dan maken we ff een fotosessie met Alumientje.
Hallo Rinus,
groet
Audietje[/quote]
Komen zeer zeker, die foto's. Als de stickers erop zitten

Ik kreeg vanmorgen een belletje, dat de bestelde naafdopjes ook binnen zijn (binnen 2 daagjes). En ik verwacht de nieuwe, op maat gemaakte mattenset met Audi bevestiging, ook deze week. Audi wieldopjes zitten er al op (ik hou van de kleine details). Dus als de komende dagen het zonnetje gaat schijnen, dan maken we ff een fotosessie met Alumientje.
- Rinus
Stickers binnengekregen en er zit er nu eentje op den achteruit, op het kleintje onder den spoiler, helemaal links aangebracht. Staat hartstikke goed, chique. Zelfde kleur als de rest van de auto. De andere sticker hou ik mooi als reserve op de plank liggen.
- Rinus
Nou, zoals beloofd...

met de nieuwe naafkapjes (achterwielen)

De mattenset er al in

Back in time, maar helemaal in Audi style en communiceert met de auto qua verlichting. En daarnaast, een beregoed geluid. Ook niet onbelangrijk.

met de nieuwe naafkapjes (achterwielen)

De mattenset er al in

Back in time, maar helemaal in Audi style en communiceert met de auto qua verlichting. En daarnaast, een beregoed geluid. Ook niet onbelangrijk.
Mooi mooi! Echt een van de eerste, nog zonder softlack op de klima/lichtschakelaar etc! (da's mooi, want wat er niet op zit, gaat ook niet stuk 8-) )
Zijn die parkeerrubbers van jou of van de vorige eigenaar? Ik ben er nog niet uit of ik ze mooi vind. Zwarte accenten op een zilveren koets doen het wel goed.
Zijn die parkeerrubbers van jou of van de vorige eigenaar? Ik ben er nog niet uit of ik ze mooi vind. Zwarte accenten op een zilveren koets doen het wel goed.
- Rinus
De rubbertjes heb ik erop gezet, want voorkomen is beter dan genezen. Spoilertje, middenstijl, onderkant bumper en dorpels zijn toch ook zwart, dus het stoort niet.En ik vind het niet slecht staan. Dat het een eerder bouwjaar is zie je toch ook, omdat de auto geen alurandjes heeft rond de klokken en ook niet op de handsteunen op de portieren? Ik vind het wel mooier, een rustiger uitstraling hebben. Ben niet zo van de bling bling. Ik had al gehoord, dat die softlack er vanaf slijt op den duur. De auto is van september 2000.
En ja, bij nader inzien, vind ik dit zilver de A2 erg goed staan.
En ja, bij nader inzien, vind ik dit zilver de A2 erg goed staan.