Audi A2 1.2 TDI 3L aangeschaft.

Stel hier jezelf en je A2 voor.
mauritsvs

13 feb 2013, 21:11 0 x

[quote="Martin40"]@Duitse degelijkheid.......

Ja, ik had ook al even een wieldop eraf gehad! Moet ik wel even goed de velgen schoonmaken en naafdoppen aanschaffen!

Ben nog een beetje aan het rommelen met het stop & go-systeem!

Dan heb ik 'm naar mijn weten uit, maar dan slaat de auto toch af, dan heb ik het naar mijn weten aan en dan blijft de auto lopen!

Het is toch puur in en uitschakelen met de econ-knop? Ook al rij je eco of niet?[/quote]

De auto start-stop stand kun je uitzetten door op het Eco knopje naast de schakelpook te drukken, dus niet het Econ knopje bij de airco.
Dan komt er op het schermpje van de boordcomputer een 'D' te staan ipv een 'E'.
Het is echter wel zo, als je met de airco aan rijdt in de 'E' stand de auto alsnog niet afslaat voor een stoplicht.
Overigens rij ik bijna nooit in de 'E' stand, veel brandstof zal het niet schelen, en het scheel behoorlijk wat power.
dnadave

01 apr 2013, 22:59 0 x

Als de eco stand uit staat, dan werkt het startstop systeem niet. (dit telt dus ook voor tiptronic )
als de eco stand aan staat, dan werkt het startstop systeem wel....mits....
- je climate control ook op eco mode staat
- je verwarming niet boven de 60% staat (als je geen climate hebt)
- de accu vol genoeg is
- de motor warm genoeg is
- in de file zal je merken dat hij bij rijden en stilstaan op een gegeven moment niet bij elke stop zal uitgaan.

het systeem is foolproof. Als de voorwaarden zo zijn dat het niet veilig is om startstop te doen, dan zal hij het niet doen.

Zodra het systeem wel stopt, maar niet meer automatisch wil starten, en je dus je pook moet bewegen en je sleutel opnieuw moet draaien, dan heb je een probleem. Vrijwel altijd is het dan een probleem met je geleidebus. (en dus ook koppeling)
Plaats reactie