Hallo mijn beste A2 vrienden

Stel hier jezelf en je A2 voor.
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

08 jun 2014, 13:47 0 x

[quote="foppe"]Ja dat heb ik vanochtend allemaal niet gedaan hoor. Ik ga wel terug naar de garage, lost hij het maar op.
Maar dat is ook alleen maar als je de remvoering gaat vervangen neem ik aan. Dat hoeft toch niet als je alleen wat opschuurt toch ?

Rechts draait nu maximaal een a anderhalf rondje vrij, links ongeveer een halve.[/quote]

dat laatste is echt niet goed, haal even het vakje achteraan de middenconsule er uit en daar zie je een 10mm moertje zitten van de handrem, deze eerst even een stukje terug draaien, wellicht is het dan beter, anders is er toch wel iets mis want als de handrem los staat gesteld moet het echt geheel vrij lopen als er nwe remschoenen en trommels op zitten.

als je jou trommel er af haalt moet dat makkelijk gaan omdat alles nieuw is, als ze ouder worden komen er roest randen in en krijg je hem er niet meer af, dan moet je eerst de opstelwig terug drukken om de trommel er af te krijgen.
de handrem hoef je alleen terug te stellen als je de remtrommels, remschoenen of de handremkabels vervangt.
foppe

08 jun 2014, 18:37 0 x

De handrem heeft al speling hoor,het boutje heb ik.goed.los gedraaid.
ik denk.dat er toch nog wat van de remblokjes af moet.
koop9

09 jun 2014, 00:38 0 x

het is niet normaal om materiaal van de remvoering af te moeten halen, dan is er echt iets mis.
misschien verkeerde set? of niet juist gemonteerd? trommels wel goed?
weet je zeker dat de opstelwig terug gedrukt is?
deze hoef je niet af te stellen maar stelt vanzelf op als je de rem intrapt .
misschien is er wel wat anders aan de hand.... wat was er verder gedaan buiten de achterremmen?
ga er nou maar niet verder aan schuren, dat is niet de oplossing.
laat er nu maar zsm naar kijken en niet meer mee rijden. desnoods de garage de auto op laten halen.
foppe

09 jun 2014, 01:55 0 x

Ja dat is goed, ik ga ook terug, bedankt voor jullie hulp allemaal trouwens hoor,

Rijden gaat wel hoor, het is 3km ongeveer naar Ecomotive.
Hij doet alleen maar aan 3L, dus hij weet echt wel, hoe een achterrem geplaatst moet worden.

Ja qua afstellen, ik weet niet zeker of de terugstelwig terug is geduwd, ik verwacht het eigenlijk wel.
mij vroeg ie aan het eind of ik 3keer met de voetrem, 3 keer aan de handrem kon trekken en nog 3 keer wilde pompen. Dus opstellen is wel gebeurd. Hij vertelde me dat een compleet nieuwe set zo krap is.

Vele 3L rijders rijden met de stalen trommels, maar officieel is het niet helemaal bedoeld voor een 3L. dit zouden aluminium trommels moeten zijn. Misschien is de diameter net iets krapper van een stalen set ( deze: db4259). zeg het maar.

Trouwens, ik heb ook nu net nieuwe handremkabels laten monteren, De handrem hoeft maar 1 a 2 klikjes nu (dit was voor de wissel veel meer, maximaal omhoog), maar er zit voldoende speling op de kabel. ik kan hem een klein stukje omhoogtrekken voor de kabel strak trekt.
foppe

09 jun 2014, 04:12 0 x

Iemand vroeg om een foto van binnen en toen schoot me te binnen dat ik inderdaad nog een foto heb:

Afbeelding

Dit is dus de radio van een A5 waarvan ik de buitenste rand heb afgezaagd. De Clima is inmiddels vervangen door een betere unit, waarvan de knopjes wel netjes zijn.

De knopjes van de ramen en de draaiknop van het licht zijn ook versleten, die wil ik tzt ook nog vervangen, dan wel bestickeren.

Voor de rest donker interieur en Witte stoelen, waar donkere stoelhoezen omheen zitten. Ik vind het prima smoelen.
foppe

09 jun 2014, 14:50 0 x

Probleem met de achterremmen is opgelost. Ik ben bij de garage vanochtend langsgeweest en het is inderdaad dat de stalen trommels iets krapper is dan de originele. Vaak gaat het goed, soms is het toch iets te krap.

Dus vanochtend weer iets licht opschuren en nu was het goed. De wielen slingeren nu netjes een paar rondjes rond en hij wordt niet meer warm.
koop9

09 jun 2014, 18:08 0 x

goed dat het is opgelost!
en nou lekker rijden, zuinig rijden en hopelijk zonder verdere problemen.
veel plezier met de A2 !!
CvP

11 jun 2014, 00:00 0 x

Ha die Foppe,

Welkom op het forum en gefeliciteerd met je keuze voor deze auto. Je bent er al lekker mee bezig!

Nu alleen nog een andere tekst onder de nummerplaten :lol:

Have fun!
foppe

11 jun 2014, 00:27 0 x

Haha dank je CVP.

Ik ben er idd al lekker mee bezig, alleen die 393 lichtcontrole module wil maar niet lukken.
Die wou ik Foppen zodat ik Cree ledjes achterin kon plaatsen:

Afbeelding

Afbeelding
Maar nee hoor, bij het remmen piepte de FIS nog steeds. :roll:

Hier ben ik maar even mee gestopt,misschien lukt het later nog eens.
Pocoloco

11 jun 2014, 09:07 0 x

[quote="foppe"]Iemand vroeg om een foto van binnen en toen schoot me te binnen dat ik inderdaad nog een foto heb:

Afbeelding

Dit is dus de radio van een A5 waarvan ik de buitenste rand heb afgezaagd. De Clima is inmiddels vervangen door een betere unit, waarvan de knopjes wel netjes zijn.

De knopjes van de ramen en de draaiknop van het licht zijn ook versleten, die wil ik tzt ook nog vervangen, dan wel bestickeren.
Voor de rest donker interieur en Witte stoelen, waar donkere stoelhoezen omheen zitten. Ik vind het prima smoelen.[/quote]

Alleen jammer dat je kan zien dat het consol is beschadigd met het pasmaken van de radio, of heeft de auto inbraak schade gehad :s hock:
Plaats reactie