voorstellen: mijn 'nieuwe' A2 in Haarlem

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Jeroen1.2

23 okt 2014, 20:09 0 x

Vandaag even tijd gevonden voor:comfortblinker installeren, knippert nu automatisch 3x bij licht aanraken richtingaanwijzer, luxxx!nieuw bakje onder de radio erin, oude was gebarsten, idd gemakkelijk te verwijderen met het vuisten knijpendeurdranger bestuurders kant een nagelnieuwe erin, en weg is het 'knakgeluid'phantoomvoeding voor de radioantenne erin. Helaas, helaas, het lijkt niet te hebben geholpen, ontvangst nog immer niet optimaal.. Misschien iets mis met de versterker zelf? Ik heb een niet audi radio erin. Wel via de sloop afwerk kapjes al binnen!Morgen dan nog even de koplamp vertroetelen met een nagelnieuw afdekkapje en het beugeltje via Jan uit Ruurlo.
Volgende week zaterdag naar koop9, voor de cc hendel, bodemplaat, beertje airco en navragen of hij wellicht nog een tip heeft voor het verbeteren van de radio ontvangst.
Dan is de enige grote klus nog het schoonmaken, van binnen en buiten. Hiervoor mezelf al op de nodige poetsmiddelen getrakteerd!
Jeroen1.2

01 nov 2014, 14:44 0 x

Koop9 heeft vandaag aan mijn A2 gewerkt:
Airco bijgevuld met vloeistof en olie
Cc unit ingebouwd
Radio onvangst is nu perfect, was me zelf niet helemaal gelukt de phantoomvoeding aan te sluiten

Mijn dynamo vrijloop heeft kuren, dus moet worden vervangen.
Mede hierom de bodemplaat nu nog even niet gemonteerd.
Er blijkt al een versterker plus 4 speakers achterin in mijn auto te zitten! Dit vraagt natuurlijk om een originele audi radio.

Nu de software man contacten voor de cc activering.

To be continued...
Jeroen1.2

22 nov 2014, 22:26 0 x

Gisteravond is de cruise control geactiveerd, vandaag voor het eerst prinsheerlijk rond getourd met een ontspannen been!
Ook heeft mn auto een kleine chiptuning doorgemaakt met reuzachtige gevolgen: mijn A2 maakt z'n bijnaam 'kogel' nu echt waar, ik lijk baron von Münchhausen wel!
Gribaldi

23 nov 2014, 13:55 0 x

Het probleempje met de stoel, heb ik heel simpel opgelost, om meer steun voor de benen te krijgen. 2 Plaatjes staal, 1 cm dik en 2 gaatjes erin geboord. Die bevestig je op de bestaande stoel aansluiting met bouten en moeren en dan kun je stoel naar je eigen wens instellen voor meer steun aan je benen. kwestie van 10 minuten inbouwen en klaar. Je krijgt er ook geen probleem mee met de APK. Want de stoel zit super vast.
gr. Frank
Jeroen1.2

23 nov 2014, 19:32 0 x

Hallo Frank,
Dank, en Ik snap de strekking, maar zal eens onder de stoel kijken voor een beeld. Klinkt inderdaad heel eenvoudig, zolang de afmeting van het plaatje maar de juiste kantelhoek vh zitvlak opleverd.
Jeroen
foppe

23 nov 2014, 20:24 0 x

Lekker is dat he Jeroen, lekker rondtuffen op je CC. Ik rij elke dag over de afsluitdijk en wil absoluut niet zonder!Ook lekker dat je iets meer pit hebt. Het geeft een lekker gevoel, dat je weet dat je goed met het verkeer kan meekomen, op de momenten dat het nodig is. 
Jeroen1.2

06 jan 2015, 20:15 0 x

Een update, van klussen de afgelopen tijd:
airco beurt laten gegeven
2e sleutel aangeschaft, is toch linke soep met maar 1 sleutel
komfortknipper module erin (das leuk spul, veel plezier van!)
koplampkapje via de dealer gekocht, geen vocht meer in de lamp sindsdien
een stalen beugeltje voor het koplampkapje via Jan Eenink in Ruurlo gescoord. Sucker for detail..
nieuwe mattenset voor gekocht, van die rubber dingen via de dealer voor €35. Nog nooit gedaan, maar veel lol van tegen verwachting in!
Deur afgehangen, de wind waait nu alleen nog buiten
Ruitenwisser rubbertje vernieuwd, houdt de wissermotor nu mooi droog
deurvanger is vervangen, lekker stil open en dicht
opbergvakje onder airco waar een scheur in zat is vervangen voor een sloop geval, is weer netjes
bodemplaat via de sloop gekocht, moet er nog wel onder
dit gebeurt na het installeren van nieuw ophangrubber dingetjes, die nu bij scheve hobbels klonk geluid maakt
andere radio moet nog geïnstalleerd, wat een geze*k met kabels. Heb ik ze eindelijk gevonden, werkt het nog niet!
blijken wel 4 speakers achter aanwezig, inclusief versterkertje! Dat was een positieve verrassing!
Cruise-control was al geinstalleerd, heerlijk!
Dan ben ik vast nog wat nog kleiner spul vergeten te vernoemen..

Vandaag bij Ecomotive, David, tellerstand 260.000, de gangsteller eraf en nieuwe bodempakking erop. Zweette wat, benieuwd hoe dicht ie nu zit.
Tevens de hevel speling verholpen en basisinstelling. Schakelt tikkie rustiger zo, voelt met name goed dit gedaan te hebben.

Ben blij met het gebakkie, gemiddeld verbruik nu 3.2. Heb een aantal maanden op 2.9 gereden, is nu wat kouder en 'de sport' is wat gesleten.

De wensenlijst is nagenoeg afgesloten.
Tijd om het interieur schoon te maken, extractor. Maar is nu wat fris om de boel te laten drogen, of wachten op droge vrieskou lucht die maar niet echt doorzetten wil en dan een warm blaas kacheltje in de auto.
Alpine radio installeren + de 'gevonden' achterspeakers. Kabeltje al gekocht, maar die werken natuurlijk weer net niet…
Handrempiepding verwijderen, of disabelen. Koffie houder erin?
Heb nog oren naar een setje A2 dakdragers, komen vanzelf wel voorbij voor de vakantie.

In mei de APK, komen wellicht weer nieuwe verrassingen naar voren!
Mag ook wel, inmiddels in 5 maanden dik 10K gereden.

Jeroen
Audi_gekkie

06 jan 2015, 20:30 0 x

Wauw Jeroen je laat er geen gras over groeien. Goed bezig!
foppe

06 jan 2015, 22:26 0 x

Dat vind ik nou zo leuk hè, langzaam aan je A2 op een hoger peil brengen.
Bijna elke week doe ik er wel iets aan. al is het maar een klein dingetje.

Dat oplossen van zwetende pakking is David trowens best goed in. Hij heeft er al heel wat gedaan. Het komt heel precies met het aanhaalmoment van de boutjes. Draai je ze te strak, dan krijg je haarscheurtjes. en kan je een JB of EJR deksel kopen ;)
Jeroen1.2

06 jan 2015, 22:34 0 x

Ik moet er zeker nog even bij vermelden dat koop9 voor het grootste deel van de klussen de man is!

Ik ben meer van de freubel dingen, zoals het weer vast epoxien/lijmen vh deksel behorend bij de audi floorbox, verkregen via dit forum.

Teruglezend, het is iid een waslijst geworden..
Plaats reactie