24 nov 2016, 19:23
0 x
Vandaag de zonneklep rechts vervangen - dat was een eitje en het ziet er weer netjes uit. Bij de uitlaatdiscounter mistlampen besteld (en de multiriem ;-) en bij de dealer de afdekplaatjes met gat (goedkoper dan gebruikt op Marktplaats!).
Ik heb bij de dealer ook meteen een reservesleutel besteld, want ik kreeg er maar één bij de auto. De verkoper heeft in de advertentie op twee foto's twee verschillende (een met labeltje en een zonder) sleutels getoond en ik was zo stom niet te checken of er inderdaad twee sleutels bij de auto waren. Dus niet...
Ik gebruik altijd maar één sleutel per auto, maar vind het wel een prettig idee een tweede sleutel te hebben.
Een sleuteltje (of liever twee, zie hiervoor) bestellen voor de (bij gebrek daaraan nog niet afneembare) trekhaak was een verhaal apart. De dealer heeft (in ETKA) een bedrijf in Duitsland waar de trekhaak vandaan komt (voorheen Al-Ko) en die zou sleutels kunnen leveren. Een mailtje naar Duitsland... even later mailtje terug: u moet bij
accessoires@pah.nl (Pon Automobiel Handel) zijn. Mailtje naar Pon... even later mailtje terug: de dealer kan u helpen aan een sleutel. En zo is de cirkel weer rond... Ik snap wel dat de dealer moet vaststellen dat de sleutel inderdaad bedoeld is voor de trekhaak onder <b>mijn</b> auto (en niet die van de buurman), maar die hele cirkel was daarvoor niet nodig geweest, toch?
En tenslotte heb ik vanmiddag met vrouwlief een poging ondernomen om de stoel rechts achter in beweging te krijgen - voorlopig zonder succes. Omdat dit een meer voorkomend probleem is, heb ik daar maar een nieuw topic voor gestart.
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options