Was op zoek naar een A2

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Bart-S
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

14 okt 2018, 07:34 0 x

@jaapje
Daar heb je opzich misschien een punt maar aandacht aan stabilisator en schokbrekerrubbers heb ik laatste jaren met de lupo ook niet gedaan. Gadkleppen huis schoonmaken trouwens ook niet. Bij geen van beide auto’s trouwens.
Opzich is 5700km per jaar niet heel weinig. Woonde 10km van me werk. Dus 20km per dag 20x5=100x45=4500km per jaar. Dat ook jaren gedaan.
Ieder jaar toen ook nieuwe olie en filters ed. Bougies om het jaar. Moet toch op de auto kunnen vertrouwen. (De lupo met 1.4 mpi en 202k op teller rijd trouwens nog als een zonnetje, alleen te klein)
Maar de verkoper meldde me alle papieren en rekeningen te hebben dus zal iig goed naar het onderhoud kijken of er niet op bezuinigd is.
Toch bedankt voor de tip!
karolography
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

14 okt 2018, 10:20 0 x

Jan Eenink heeft toffe wagens staan, mooi gepoetst en een mooie keuze. Je moet wel kijken wat je belangrijk vindt, want bij Jan Eenink zijn ze natuurlijk ook ingekocht, opgepoetst en ze staan vervolgens voor een relatief hoge prijs te koop.

Niets ten nadele van Jan Eenink, heb er zelf mooie winterbanden gekocht en super veel geleerd en had ook daar m’n A2 gekocht als hij een gele had die aan onze eisen voldeed. :heart:
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
:heart: Mercedes-Benz EQS 2025 AMG Vintage Blue (besteld)
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid

15 okt 2018, 23:08 2 x

Als je een wagen koopt en zelf geen verstand hebt van techniek of ook niet weet waar je op moet letten op zwakke plekken zijn van een bepaalde auto kan het in de papieren lopen.

Neem dan altijd iemand mee dat wel heeft,die ook een oordeel over de auto heeft of doe een aankoop keuring.

Kijk elke verkoper zijn er voor een auto te verkopen,het zou sneu zijn je een wagen koopt en niet eens drie dagen later of zelfs na een paar uur je weg gereden bent al steeds lampje gaat branden van Motormanagement en motor gaat inhouden...

Of bij kuil plotseling hevige lawaai van een versleten koppelstang of hevige lawaai bij hogere snelheden dan tijdens proefrit waarneembaar was je alleen 80 km wegen gereden had..

Vindt ik wel wel coulance van verkopende partij op zijn plaats..

Als deze beslist bij aankoop al aanwezig moeten zijn ,zoals een versleten remblok ,wiel lager ,cuppende banden etc.

succes met het vinden van een goede nette onderhouden wagen met de juiste onderhoud historie en niet van kaliber poetswagentje...
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Bart-S

16 okt 2018, 07:16 4 x

Vanmiddag ga ik kijken bij de auto van @Kickdown
Een echte liefhebber voor de auto, dat kon ik iig wel merken uit het gesprek dat ik gevoerd had met hem.
Ik kon er wel uithalen dat hij zuinig is op zijn auto en niet bezuinigd op onderhoud.
Ik ben ook zo maar ben ook realistisch met denken dat er altijd iets kapot kan gaan. Je kunt er ook niet inkijken. Een goed gevoel over een auto is al veel waard.
@AudiFanSedert1971
Toch bedankt voor de tips.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

16 okt 2018, 09:15 1 x

Bart-S schreef:
16 okt 2018, 07:16
Vanmiddag ga ik kijken bij de auto van @Kickdown
Een echte liefhebber voor de auto, dat kon ik iig wel merken uit het gesprek dat ik gevoerd had met hem.
Ik kon er wel uithalen dat hij zuinig is op zijn auto en niet bezuinigd op onderhoud.
Ik ben ook zo maar ben ook realistisch met denken dat er altijd iets kapot kan gaan. Je kunt er ook niet inkijken. Een goed gevoel over een auto is al veel waard.
@AudiFanSedert1971
Toch bedankt voor de tips.
De jongste A2'tjs zijn immers al 12 jaar jong. De beste remedie tegen (onverwachte) mankementen is budget hiervoor achter de hand houden.
Als je dat niet kunt/wilt, kun je beter een nieuwe auto private leasen, dan weet je
precies waar je aan toe bent.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

16 okt 2018, 11:02 0 x

Beste Peter,

Mijn buren hebben een Lease auto!
Ik heb voor een 3 maanden jonge Lease auto nu mijn A2 al 2x uitgeleend.... en na 7 bezoeken aan de officiële VAG dealer heeft hij het vertrouwen in zijn Skoda Citigo verloren!
Ik mag niets doen, garantie en Lease dus dubbel verboden, maar ook een nieuwe is niet voor 100% zeker en de leen auto, ja die was flink groter en die kan hij op zijn werk niet kwijt... zelfs een A2 is al een ramp om daar tussen 2 bomen te zetten en de Golf werd parkeermeter vullen omdat die ene gratis plek...
De reden waarom hij een Citigo lease contract tekende was die maten!

Dus krijg je netjes een flinke Leenauto, nog niet tevreden!
Gelukkig had ik nog iets passend op voorraad, 18 jaren oud en volwassen betrouwbaarheid!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

16 okt 2018, 12:50 1 x

eekhoorntje schreef:
16 okt 2018, 11:02
Beste Peter,

Mijn buren hebben een Lease auto!
Ik heb voor een 3 maanden jonge Lease auto nu mijn A2 al 2x uitgeleend.... en na 7 bezoeken aan de officiële VAG dealer heeft hij het vertrouwen in zijn Skoda Citigo verloren!
Ik mag niets doen, garantie en Lease dus dubbel verboden, maar ook een nieuwe is niet voor 100% zeker en de leen auto, ja die was flink groter en die kan hij op zijn werk niet kwijt... zelfs een A2 is al een ramp om daar tussen 2 bomen te zetten en de Golf werd parkeermeter vullen omdat die ene gratis plek...
De reden waarom hij een Citigo lease contract tekende was die maten!

Dus krijg je netjes een flinke Leenauto, nog niet tevreden!
Gelukkig had ik nog iets passend op voorraad, 18 jaren oud en volwassen betrouwbaarheid!
Het valt niet mee om het als leverancier/dealer goed te doen, er zijn maar weinigen die klagen over een te grote leenauto ... ;)
Hadden ze geen Volkswagen Up/Seat Mii van de buren beschikbaar?
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid

16 okt 2018, 14:24 1 x

Ja er zijn mensen die schrikken van een grotere wagen....bla bla maar als het gratis is niet klagen raar toch :huh:

Zo is het ook op dit A2 forum ben je te afwijkend dan verklaren je voor .... :rolleyes:

Nou als ik bij de Audi Centrum Amsterdam een leenauto krijg en verwacht een A1 en krig een A4 mee ga ik echt niet klagen ,als ik toch toevallig mijn dochter en schoonzoon moet afhalen van luchthaven met koffers... :joy: :joy:

Ach niet elke Audi dealer verleend dezelfde service als de andere elders in het land blijkbaar als ik sommige berichten lees...

zo ook uitlenen van gereedschap is ook niet bij elke dealer te regelen....ook vaak ook de houding van klant telt mee hoor of feedback visa versa.
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

16 okt 2018, 15:44 0 x

De Leenauto was perfecte Golf, maar de dagelijkse gratis eigen terrein plek tussen 2 bomen was niet bruikbaar, en dan leen ik wel even mijn Audi uit!

Vele klagen als ze maar een Up of Mi kregen!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Bart-S

16 okt 2018, 20:03 6 x

Goede avond,
Net terug van Alio en wat een fantastische man is dat! En wat heeft hij een fantastische auto, en kan er met passie over praten.
Maarjah hij kan nog genieten tot zaterdag as en dan ga ik de auto ophalen. Ik heb dus mijn A2 gevonden.
Alles wat ik wil zit op de auto en hij rijd fantastisch.
@Kickdown
Ik ga je auto met net zoveel passie als jou proberen bij te houden als jij dat 4 jaar lang gedaan hebt.
Als ik de auto heb en heb gewassen zet ik hier de foto’s op.
Plaats reactie