voorstellen nog geen a2
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Leuk dat je ook op zoek bent naar een A2!
Aangaande je vraag: AUA of BBY: de penbobines van die laatste schijnen het idd niet een heel leven lang uit te houden. Maar vervanging is niet al te duur en eenvoudig te doen.
Bij AUA motor kun je last krijgen van olieverbruik en dat is lastig in te schatten als je er eentje op t oog hebt. Maar die van mij heeft 290dkm gelopen en met iets dikkere olie hoef ik Max 1 keer bij te vullen tussen de beurten. Over het algemeen worden ze er gewoon oud mee….
En de andere tip die ik las is echt belangrijk: zoek een auto die aantoonbaar goed is onderhouden incl distributieriem, waterpomp etc. En anders wat geld reserveren voor achterstallig onderhoud.
Dan mijn laatste tip (nou ja meer een waarschuwing): het blijft een oude auto en er zit veel elektronica in voor die tijd. Dat betekent dat je rekening moet houden dat er zo af en toe is aan de hand is… een plotseling abs storing, airco die ophoudt etc. Allemaal goed te fixen, maar t blijven auto’s van 20 jr en t is geen Toyota kwaliteit.
Aangaande je vraag: AUA of BBY: de penbobines van die laatste schijnen het idd niet een heel leven lang uit te houden. Maar vervanging is niet al te duur en eenvoudig te doen.
Bij AUA motor kun je last krijgen van olieverbruik en dat is lastig in te schatten als je er eentje op t oog hebt. Maar die van mij heeft 290dkm gelopen en met iets dikkere olie hoef ik Max 1 keer bij te vullen tussen de beurten. Over het algemeen worden ze er gewoon oud mee….
En de andere tip die ik las is echt belangrijk: zoek een auto die aantoonbaar goed is onderhouden incl distributieriem, waterpomp etc. En anders wat geld reserveren voor achterstallig onderhoud.
Dan mijn laatste tip (nou ja meer een waarschuwing): het blijft een oude auto en er zit veel elektronica in voor die tijd. Dat betekent dat je rekening moet houden dat er zo af en toe is aan de hand is… een plotseling abs storing, airco die ophoudt etc. Allemaal goed te fixen, maar t blijven auto’s van 20 jr en t is geen Toyota kwaliteit.
- NG064LL
- Motortype: Weet ik niet
duitsze grondigheid?
haha todat je een toyota in bezit hebt gehad en die heb ik gehad dan weet je dat dingen niet zo snel stuk hoeven te gaan.
ook eens een keer een chevy personen auto... omg over problemen gesproken. daar gingen dingen standaard om de zoveel tijd stuk en weer en weer en weer de zelfde ook nog.
tja dat toeren is wel leuk met het bergje maar dan schakel je toch gewoon terug. waar is die 8 bak die er in had moeten zitten
maar goed als ik geld moet reserveren hoeveel dan ? 1000 euro 3000 euro?
heb deze nu gevonden
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/aud ... ousPage=lr
maar mijn god was is dat dashboard bekrast zeg wel zonde
en dat motor probleem?
haha todat je een toyota in bezit hebt gehad en die heb ik gehad dan weet je dat dingen niet zo snel stuk hoeven te gaan.
ook eens een keer een chevy personen auto... omg over problemen gesproken. daar gingen dingen standaard om de zoveel tijd stuk en weer en weer en weer de zelfde ook nog.
tja dat toeren is wel leuk met het bergje maar dan schakel je toch gewoon terug. waar is die 8 bak die er in had moeten zitten

maar goed als ik geld moet reserveren hoeveel dan ? 1000 euro 3000 euro?
heb deze nu gevonden
en dat motor probleem?
topic word zonder overleg en zonder reden ( als je het niet wilt lezen dan open je het topic toch niet )
gesloten
viewtopic.php?f=4&t=9679&start=140
blijkbaar mag je alleen schrijven wat de heren graag willen lezen
gesloten
- TJT
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Is moeilijk te zeggen hoeveel je het beste achter de hand kan houden om eventueel achterstallig onderhoud op te vangen.
Ik zou zeggen dat € 1500,- toch wel voldoende zou moeten zijn. Het is ook heel erg afhankelijk wat voor A2 je uiteindelijk koopt.
Ik zou sowieso voor een A2 kiezen waarbij je van te voren zoveel mogelijk eventuele gebreken kunt uitsluiten.
De A2 die jij nu post zou ik persoonlijk niet aan willen beginnen. Het lopen op 3 cilinders zou kunnen duiden op een defecte pen bobine. Maar al met al is dit voor mij een no go, tenzij je bewust voor een opknapper wil gaan, want dan is deze perfect!
Mijn ervaring is dat als je voor een relatief lage prijs een A2 wil kopen, je dit het beste bij een particulier kunt doen. Houd het internet goed in de gaten, want er staan met regelmaat toch wel leuke aanbiedingen op van particulieren.
Houd er wel rekening mee dat je 9 vd 10 keer toch wel met wat achterstallig onderhoud te maken zal krijgen, al denk ik dat het bij een particulier vaak veel minder heftig zal zijn dan wanneer je een goedkope A2 koopt bij een willekeurige handelaar.
Wil je een technisch goede A2 waaraan je na aankoop vrijwel niets meer hoeft te doen? Dan kun je het beste eens contact opnemen met de A2 dokter in Waalwijk of Eenink auto’s in Vorden.
De prijzen liggen hoger, maar de onaangename verrassingen liggen weer lager.
Nu moet ik zeggen dat je bij Eenink Auto’s vaak wel € 5000,- tot € 6000,- betaalt voor een A2 en dit bij de A2 dokter gemiddeld zo’n € 3500,- zal zijn.
Dat zit ‘m waarschijnlijk vooral in het cosmetische deel. Jan Eenink poetst ze vanbinnen en buiten helemaal op als nieuw en de dokter doet dit volgens mij niet, maar levert technisch wel een goede auto af.
Ik zou zeggen dat € 1500,- toch wel voldoende zou moeten zijn. Het is ook heel erg afhankelijk wat voor A2 je uiteindelijk koopt.
Ik zou sowieso voor een A2 kiezen waarbij je van te voren zoveel mogelijk eventuele gebreken kunt uitsluiten.
De A2 die jij nu post zou ik persoonlijk niet aan willen beginnen. Het lopen op 3 cilinders zou kunnen duiden op een defecte pen bobine. Maar al met al is dit voor mij een no go, tenzij je bewust voor een opknapper wil gaan, want dan is deze perfect!
Mijn ervaring is dat als je voor een relatief lage prijs een A2 wil kopen, je dit het beste bij een particulier kunt doen. Houd het internet goed in de gaten, want er staan met regelmaat toch wel leuke aanbiedingen op van particulieren.
Houd er wel rekening mee dat je 9 vd 10 keer toch wel met wat achterstallig onderhoud te maken zal krijgen, al denk ik dat het bij een particulier vaak veel minder heftig zal zijn dan wanneer je een goedkope A2 koopt bij een willekeurige handelaar.
Wil je een technisch goede A2 waaraan je na aankoop vrijwel niets meer hoeft te doen? Dan kun je het beste eens contact opnemen met de A2 dokter in Waalwijk of Eenink auto’s in Vorden.
De prijzen liggen hoger, maar de onaangename verrassingen liggen weer lager.
Nu moet ik zeggen dat je bij Eenink Auto’s vaak wel € 5000,- tot € 6000,- betaalt voor een A2 en dit bij de A2 dokter gemiddeld zo’n € 3500,- zal zijn.
Dat zit ‘m waarschijnlijk vooral in het cosmetische deel. Jan Eenink poetst ze vanbinnen en buiten helemaal op als nieuw en de dokter doet dit volgens mij niet, maar levert technisch wel een goede auto af.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Zie een Mercedes Voorruit, mooie ster dus moet voor APK vervangen worden
en tot Aug vind ik erg kort...
Andere motor, en Penbobine?
Factuur geeft op pag. 19 AUA aan...
Denk aan overjarige in 2003 afgeleverde....
De 870 kg en komt vaker voor.
De andere motor is met 57000 km op sloop gehaald,
opgave sloperij zonder bewijzen dat het echt die auto was die ze plukten!
Denk vergeten tandriem en in puin.... herkenbaar aan 2e pijlstok op achterzijde blok.
Veel werk om het netjes te krijgen en die factuur?
Lijkt een koopje maar ik zou minder als de ½ bieden.....
Je kunt hier van alles aan problemen mee verwachten en bleef een vrij kale auto met weinig extra's...
Een laatste AUA die in 2003 verkocht is.... verwacht Juni 2002 of eerder gemaakte.
60.000 km na de motor wissel.... en koppeling... dus leuk om te zien maar dat was 4 jaren terug!
Zonder garantie en zo meenemen..... dus jammer als er nog meer ellende aan komt.
Ik vind het teveel werk en ondanks veel ervaring begin ik er niet aan.
en tot Aug vind ik erg kort...
Andere motor, en Penbobine?
Factuur geeft op pag. 19 AUA aan...
Denk aan overjarige in 2003 afgeleverde....
De 870 kg en komt vaker voor.
De andere motor is met 57000 km op sloop gehaald,
opgave sloperij zonder bewijzen dat het echt die auto was die ze plukten!
Denk vergeten tandriem en in puin.... herkenbaar aan 2e pijlstok op achterzijde blok.
Veel werk om het netjes te krijgen en die factuur?
Lijkt een koopje maar ik zou minder als de ½ bieden.....
Je kunt hier van alles aan problemen mee verwachten en bleef een vrij kale auto met weinig extra's...
Een laatste AUA die in 2003 verkocht is.... verwacht Juni 2002 of eerder gemaakte.
60.000 km na de motor wissel.... en koppeling... dus leuk om te zien maar dat was 4 jaren terug!
Zonder garantie en zo meenemen..... dus jammer als er nog meer ellende aan komt.
Ik vind het teveel werk en ondanks veel ervaring begin ik er niet aan.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- TJT
Och, zover had ik nog niet eens gekeken.
Inderdaad een overjarige AUA, dus dat probleem van het lopen op 3 cilinders ligt niet aan een defecte penbobine, want die zitten helemaal niet op dit blok.
Maar het is dus waarschijnlijk een auto van uiterlijk juni 2002, die blijkbaar dan nog bijna een jaar in de showroom heeft gestaan of zo.
En een barst in de voorrruit is volgens mij geen APK afkeur. Tenminste, dat heb ik wel eens gehoord, maar dat zal misschien ook te maken hebben met waar de barst zich bevindt. Not sure...
Hoe dan ook; ik zou deze laten staan.
Inderdaad een overjarige AUA, dus dat probleem van het lopen op 3 cilinders ligt niet aan een defecte penbobine, want die zitten helemaal niet op dit blok.
Maar het is dus waarschijnlijk een auto van uiterlijk juni 2002, die blijkbaar dan nog bijna een jaar in de showroom heeft gestaan of zo.
En een barst in de voorrruit is volgens mij geen APK afkeur. Tenminste, dat heb ik wel eens gehoord, maar dat zal misschien ook te maken hebben met waar de barst zich bevindt. Not sure...
Hoe dan ook; ik zou deze laten staan.
- toutdroit
- Audi A2 clublid
M'n A2 komt bij Jan Eemink vandaan.
Een cruise control laten inbouwen voordat de wagen klaar opgeleverd werd.
Behalve de niet erg vastzittende + kabel aan de startmotor geen problemen mee gehad.
Een keer terug geweest om remtrommel die vanbinnen vol zooi zat weer schoon te maken (daar wilde Jan graag mee helpen, toen heeft hij ook meteen de voorlampen goed dicht gekit -wat condens van binnen- . Na een halve dag op de brug een hele schappelijke prijs betaald).
De A2 was super schoon van buiten en van binnen (afijn schoner dan nu
Uiteindelijk was het wel een goede ervaring met hem.
Het is de 'geen gezeur' auto waar ik naar zocht
.
Een cruise control laten inbouwen voordat de wagen klaar opgeleverd werd.
Behalve de niet erg vastzittende + kabel aan de startmotor geen problemen mee gehad.
Een keer terug geweest om remtrommel die vanbinnen vol zooi zat weer schoon te maken (daar wilde Jan graag mee helpen, toen heeft hij ook meteen de voorlampen goed dicht gekit -wat condens van binnen- . Na een halve dag op de brug een hele schappelijke prijs betaald).
De A2 was super schoon van buiten en van binnen (afijn schoner dan nu

Uiteindelijk was het wel een goede ervaring met hem.
Het is de 'geen gezeur' auto waar ik naar zocht

In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
De vraag is wat kun/wil je zelf aan de auto doen? Kan veel geld schelen, maar je moet er wel de tijd/gelegenheid/een reserve auto voor hebben.NG064LL schreef: ↑02 aug 2021, 23:27
Maar goed als ik geld moet reserveren hoeveel dan ? 1000 euro 3000 euro?
heb deze nu gevonden
en dat motor probleem?
Als je voor onderhoud/reparatie op de garage bent aangewezen kan het een dure hobby worden ...
De auto in de advertentie is duidelijk een voorbeeldje van softlackschade. Is wel te herstellen, maar kost wat tijd.
Motorlampje? Kan van alles zijn, eerst maar eens uitlezen, dan kun je wat meer zeggen.
Hetzelfde geldt voor het op 3 poten lopen, kan een slechte bougie zijn, maar ook een verstuiver die stuk aan het gaan is ...
(een van) de kentekenplaten zijn blijkbaar al 2x zoekgeraakt, gezien het 2tje in de plaat.
Zoals al aangegeven, bij een auto van deze leeftijd is de onderhoudstoestand het belangrijkste criterium.
Een onverwachte reparatie kan al gauw meer kosten dan een paar jaar uitgespaarde wegenbelasting/benzine ...
Zelf zou ik het liefste bij een particulier kopen, en dan voorkeur iemand die de auto lang in zijn/haar bezit heeft gehad.
- NG064LL
- Motortype: Weet ik niet
wat is eigenlijk het verschil tussen de eerste generatie en 2e waarbij ze de penbobines zijn gaan toepassen
is die daardoor zuiniger geworden?
hier is een 2001 maar toch met het zelfde dashboard probleem dacht dat dit softlak probleem zich pas na 2002 voordeed
https://www.autotrack.nl/a/audi-a2-benz ... 1-50604054
hier is een 2001 maar toch met het zelfde dashboard probleem dacht dat dit softlak probleem zich pas na 2002 voordeed
topic word zonder overleg en zonder reden ( als je het niet wilt lezen dan open je het topic toch niet )
gesloten
gesloten
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Op RDW zie je meer, 3e eigenaar sinds 29 jan 2021 dus nu al weer weg?
APK tot dec 2021 dus oordeel zelf....
Als je na ½ jaar verkoopt verwacht ik flinke kosten aan achterstallig onderhoud!
25-05 2010 invoer van 2001 voertuig....
Op zich mooie met OSS dakje.... maar loterij....
Ook Emissie klasse 3 dus geen Euro 4 en inwoners grotere steden of die daar vaker komen kiezen dan voor Euro 4 of BBY motoren!
Maar als je woonplaats melde, wij zien soms meer dan zelf zoeken!
Denk dat als deze iets langer te koop staat dat de prijs wel eens flink kan zakken.
Eigenaar is hier niet bekend en na ½ jaar er al vanaf willen, denk advies van plaatselijke Garage!
APK tot dec 2021 dus oordeel zelf....
Als je na ½ jaar verkoopt verwacht ik flinke kosten aan achterstallig onderhoud!
25-05 2010 invoer van 2001 voertuig....
Op zich mooie met OSS dakje.... maar loterij....
Ook Emissie klasse 3 dus geen Euro 4 en inwoners grotere steden of die daar vaker komen kiezen dan voor Euro 4 of BBY motoren!
Maar als je woonplaats melde, wij zien soms meer dan zelf zoeken!
Denk dat als deze iets langer te koop staat dat de prijs wel eens flink kan zakken.
Eigenaar is hier niet bekend en na ½ jaar er al vanaf willen, denk advies van plaatselijke Garage!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Modeljaar is niet gelijk aan bouwjaar. De auto's voor modeljaar 2002 bijvoorbeeld werden na de zomervakantie in 2001 al uitgeleverd.NG064LL schreef: ↑03 aug 2021, 23:12wat is eigenlijk het verschil tussen de eerste generatie en 2e waarbij ze de penbobines zijn gaan toepassen
Zie ook dit topic voor de data van de diverse aanpassingen: viewtopic.php?f=33&t=812
zover ik weet is het verschil tussen de AUA en de BBY de penbobine's.
En hij zal (volgens de folder) ongetwijfeld zuiniger zijn geworden.
In de praktijk zal het weinig uitmaken, de grootste invloed is de grootte/zwaarte van de rechtervoet ...