Terug, ditmaal voor 't echie
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Mijn hemel, het is nu omgeslagen naar een échte soap! Maar tot op heden meer teleurstellingen dan happiness, zoals een goede soap betaamt ...
De A2 uit Vianen is inmiddels ook van het toneel verdwenen. Het was ook geen auto om echt aan te twijfelen, de vraagprijs was niet extreem en de foto's waren prima. Jammer dat toch weer moet blijken dat er mee gerommeld is.
Ik had eerder een mooie dolfijngrijze bij onze Oosterburen gespot, heb je nog andere opties op het oog? Of laat je het nu volledig in handen van Jan?

De A2 uit Vianen is inmiddels ook van het toneel verdwenen. Het was ook geen auto om echt aan te twijfelen, de vraagprijs was niet extreem en de foto's waren prima. Jammer dat toch weer moet blijken dat er mee gerommeld is.
Ik had eerder een mooie dolfijngrijze bij onze Oosterburen gespot, heb je nog andere opties op het oog? Of laat je het nu volledig in handen van Jan?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Ik vind het nog wel meevallen. TS laat zich bijstaan door een deskundige om te voorkomen dat hij een kat in de zak koopt. Kan ik alleen maar toejuichen.HansJan schreef: ↑11 mei 2018, 17:08Mijn hemel, het is nu omgeslagen naar een échte soap! Maar tot op heden meer teleurstellingen dan happiness, zoals een goede soap betaamt ...![]()
En met de keuze voor een FSI houdt hij het aantal auto's waaruit gekozen kan worden beperkt, minder last van keuzestress ...

Was deze al voorbij gekomen? https://link.marktplaats.nl/m1279058830
Leuke komplete auto. Alleen jammer van de zwarte wielen, vind dat persoonlijk geen gezicht op
een donkere auto. Maar goed, dat is een kwestie van smaak en wielen zijn te wisselen ...

- BlauweA2
Een soap??? Meevallen???
Werkelijk, dit draadje slaat geloof ik echt alles.
Ff een (tussen?)balans:
- 24 pagina's
- meer dan 230 posts
- inmiddels zijn er zo'n 40 (!) A2's aangedragen
- heeft de vrager zijn eisen aangepast
- maken de eisen en wensen het tot het zoeken naar een speld in een hooiberg (bijv. Bose)
- weten we weer wat we al wisten (autohandel is vaak niet wat het lijkt)
- weten we weer dat als iets te mooi lijkt om waar te zijn dat meestal ook zo is
- hebben vele forumleden adviezen gegeven, oude post gedeeld, ervaringen laten weten en toegelicht (niet alleen over de A2 in het algemeen maar ook over o.a. ODB lezers, model uitvoeringen, de verschillende motoren, velgen, FIS, kleuren, reparaties, etc.)
- zijn er verschillende auto sites aangedragen
Wat is er in vredesnaam nog meer voor nodig om een A2 te kunnen kopen???
Dit is toch geen raketwetenschap (rocketscience)?
iKnijff, ik hoop dat je nooit een echt "kritische" auto gaat kopen voor veel meer geld (zoals bijvoorbeeld een Jaguar, Porsche o.i.d.). Die auto gaat er op deze manier gewoon nooit komen...
Hoeveel A2's moeten we nog aandragen?
Zowat alle geadverteerde A2's met de gewenste specs zijn hier zo'n beetje de revue gepasseerd...
In ieder geval lof, veel lof voor alle forum leden die bereid zijn te helpen.
Respect voor Jan die hier waarschijnlijk al de nodige uurtjes in heeft gestoken zonder resultaat.
Tot slot,
Ik blijf bij mijn opmerking in mijn post van 6 mei (op pagina 21).

Werkelijk, dit draadje slaat geloof ik echt alles.
Ff een (tussen?)balans:
- 24 pagina's
- meer dan 230 posts
- inmiddels zijn er zo'n 40 (!) A2's aangedragen
- heeft de vrager zijn eisen aangepast
- maken de eisen en wensen het tot het zoeken naar een speld in een hooiberg (bijv. Bose)
- weten we weer wat we al wisten (autohandel is vaak niet wat het lijkt)
- weten we weer dat als iets te mooi lijkt om waar te zijn dat meestal ook zo is
- hebben vele forumleden adviezen gegeven, oude post gedeeld, ervaringen laten weten en toegelicht (niet alleen over de A2 in het algemeen maar ook over o.a. ODB lezers, model uitvoeringen, de verschillende motoren, velgen, FIS, kleuren, reparaties, etc.)
- zijn er verschillende auto sites aangedragen
Wat is er in vredesnaam nog meer voor nodig om een A2 te kunnen kopen???
Dit is toch geen raketwetenschap (rocketscience)?
iKnijff, ik hoop dat je nooit een echt "kritische" auto gaat kopen voor veel meer geld (zoals bijvoorbeeld een Jaguar, Porsche o.i.d.). Die auto gaat er op deze manier gewoon nooit komen...
Hoeveel A2's moeten we nog aandragen?
Zowat alle geadverteerde A2's met de gewenste specs zijn hier zo'n beetje de revue gepasseerd...
In ieder geval lof, veel lof voor alle forum leden die bereid zijn te helpen.

Respect voor Jan die hier waarschijnlijk al de nodige uurtjes in heeft gestoken zonder resultaat.

Tot slot,
Ik blijf bij mijn opmerking in mijn post van 6 mei (op pagina 21).
For those with an eye for the finer detail, I salute you.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Wat ik heb gedaan in dit topic, is mijn ervaringen weergeven en goede raad geven. Wel vanuit mijn gezichtspunt, ik zou zelf andere keuzes maken (1.4 ipv 1.6 FSI bijvoorbeeld).
Maar TS is vrij in het maken/veranderen van zijn voorkeuren. Hij is niets aan het forum verplicht.
Ik vind het persoonlijk een hele prestatie om toch elke keer weer de voortgang/tegenslagen te delen.
En iedereen netjes van antwoord te voorzien.
Dat er auto's tussen zitten die tegenvallen, is niet zo vreemd. De jongste zijn inmiddels al 12/13 jaar oud. Dan wordt de zoektocht inderdaad wat lastiger. Beter er op tijd achter komen, dan een zeperd
met allerlei problemen kopen.
Succes met de zoektocht, en het zal best goed gaan komen ...
Maar TS is vrij in het maken/veranderen van zijn voorkeuren. Hij is niets aan het forum verplicht.
Ik vind het persoonlijk een hele prestatie om toch elke keer weer de voortgang/tegenslagen te delen.
En iedereen netjes van antwoord te voorzien.

Dat er auto's tussen zitten die tegenvallen, is niet zo vreemd. De jongste zijn inmiddels al 12/13 jaar oud. Dan wordt de zoektocht inderdaad wat lastiger. Beter er op tijd achter komen, dan een zeperd
met allerlei problemen kopen.
Succes met de zoektocht, en het zal best goed gaan komen ...
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Het is wel bijzonder hoe het topic zich steeds ontwikkelt. Ik ga mee met @BlauweA2 A2 dat je een keer een keuze moet maken. Ook ik zou persoonlijk andere keuzes maken. Sterker, een goede basis is voor mij essentieel en ik denk dan exterieur en interieur en technische staat. Ik ben dan ook best handig en bereid zaken zelf aan te pakken. De TS is helaas minder technisch onderlegd en ervaart onzekerheid in het donkere dierenbos der A2’s. Er is idd zoveel te koop, veel meer dan bijvoorbeeld 5 jaar geleden.Toen was de A2 nog relatief onbekend (en onbemind?) . Bijna alles is achteraf in te bouwen of aan te passen. Zo kan je evt ook de kosten spreiden. Mocht die ene met alle gewenste opties buiten budget liggen. Uiteindelijk blijft het allemaal persoonlijke smaak, voorkeur en budget. TS heeft geen haast, maar wil wel graag tot aankoop overgaan. Ditdraadje kan dus nog wel de 40
pagina`s halen. Wat het ook moge worden, we krijgen er weer een A2 bij binnen de club en dat juich ik alleen maar toe.
Stiekem ben ik natuurlijk wel benieuwd wat het nu gaat worden

.
Hang in there
en zoals gezegd, het komt vast goed.

Stiekem ben ik natuurlijk wel benieuwd wat het nu gaat worden

Hang in there

- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik vind de discussie wel leuk om te volgen hoor. Uiteindelijk probeer je als liefhebber toch de beste deal eruit te vissen
Een standaard A2-tje kopen kan iedereen.
Je weet nu waar je naar op zoek bent, dus het is zaak om als er een geschikte online komt gelijk te reageren. Er zijn meer kapers op de kust, en de echte buitenkansjes zijn binnen een dag weg. Dat zie je ook aan de auto's die in dit topic zijn aangedragen; op een uitzondering na zijn ze snel verkocht.

Je weet nu waar je naar op zoek bent, dus het is zaak om als er een geschikte online komt gelijk te reageren. Er zijn meer kapers op de kust, en de echte buitenkansjes zijn binnen een dag weg. Dat zie je ook aan de auto's die in dit topic zijn aangedragen; op een uitzondering na zijn ze snel verkocht.
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Beste forumleden,
Sorry dat ik ook even mijn mening laat horen, maar dat is ook de reden dat deze topic op dit moment zoveel pagina's heeft.
Laten we ons beperken tot waar het hier om gaat, de zoektocht naar een A2 door een forumlid en de daarbij horende adviezen en mogelijke kandidaat A2's.
@iKnijff , geweldig hoe je ons deelgenoot maakt van jouw zoektocht. Mooi om te zien hoe je voorkeur voor een bepaald type A2 gaandeweg vorm heeft gekregen. Laat ons deelgenoot blijven.
Suc6 met de zoektocht.
Sorry dat ik ook even mijn mening laat horen, maar dat is ook de reden dat deze topic op dit moment zoveel pagina's heeft.
Laten we ons beperken tot waar het hier om gaat, de zoektocht naar een A2 door een forumlid en de daarbij horende adviezen en mogelijke kandidaat A2's.
@iKnijff , geweldig hoe je ons deelgenoot maakt van jouw zoektocht. Mooi om te zien hoe je voorkeur voor een bepaald type A2 gaandeweg vorm heeft gekregen. Laat ons deelgenoot blijven.
Suc6 met de zoektocht.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- iKnijff
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Wow, wat een hoop meningen. Ik ga niet op iedere reactie individueel reageren, maar probeer de rode draden eruit te halen.
Ik heb er inderdaad voor gekozen om hulp van een deskundige in te schakelen omdat ik zelf nauwelijks kennis heb van auto's. Dat verklaart ook waarom mijn eisen zo nu en dan wijzigen, ik kom tot nieuwe inzichten. Een aantal van jullie, waarschijnlijk de mensen die zelf wel over de nodige kennis beschikken, lijkt dit niet te begrijpen. Het is mijn eerste serieuze auto, dus ik leer nu een hoop dingen die voor jullie al lange tijd vanzelfsprekend zijn.
Er hoeven geen auto's meer aangedragen te worden, ik houd zelf alles in de gaten. Bij iedere auto die ik afkeur voel ik me minder prettig.
Iedereen die me heeft geholpen, nogmaals hartelijk dank.
Ik laat het weten als ik een A2 in m'n bezit heb.
Jelle
Ik heb er inderdaad voor gekozen om hulp van een deskundige in te schakelen omdat ik zelf nauwelijks kennis heb van auto's. Dat verklaart ook waarom mijn eisen zo nu en dan wijzigen, ik kom tot nieuwe inzichten. Een aantal van jullie, waarschijnlijk de mensen die zelf wel over de nodige kennis beschikken, lijkt dit niet te begrijpen. Het is mijn eerste serieuze auto, dus ik leer nu een hoop dingen die voor jullie al lange tijd vanzelfsprekend zijn.
Er hoeven geen auto's meer aangedragen te worden, ik houd zelf alles in de gaten. Bij iedere auto die ik afkeur voel ik me minder prettig.
Iedereen die me heeft geholpen, nogmaals hartelijk dank.
Ik laat het weten als ik een A2 in m'n bezit heb.
Jelle
- rolf
Weet niet of het zwaar telt, maar aangezien er veel gaande is op milieu gebied en meer en meer brandstof wordt verkocht met een deel ethanol als benzinevervanger, met name in het buitenland is dat meer en meer, meer nog als in NL.
In Frankrijk kun je zelfs al E85 tanken, die bevat nog maar 15% benzine........
Houd er rekening mee dat de 1.6FSI daar NIET geschikt voor is.
De 1.4 heeft daar geen probleem mee, daar kun je probleemloos E10 mee tanken.
http://e10check.wpengine.com/
In Frankrijk kun je zelfs al E85 tanken, die bevat nog maar 15% benzine........
Houd er rekening mee dat de 1.6FSI daar NIET geschikt voor is.
De 1.4 heeft daar geen probleem mee, daar kun je probleemloos E10 mee tanken.
http://e10check.wpengine.com/