Terug, ditmaal voor 't echie
- iKnijff
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
- Locatie: Nieuwkoop
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
De eerste kilometers zijn een feit en het is tijd voor een beknopte review.
De auto rijdt heerlijk. Sturen gaat licht en strak. Het lijkt alsof je met elke snelheid de bocht door kan zonder de controle te verliezen. De motor kan ik bijzonder goed waarderen. Rustig rijden kan prima als je tijdig doorschakelt. Maar natuurlijk kan ik af en toe de verleiding niet weerstaan en schakel ik pas door als de toerenteller het rood in gaat. Op de snelweg is het fijn rijden met de cruise control aan. De koppeling was even wennen en nog steeds heb ik 'm nog niet helemaal onder de knie. Het schakelen daarentegen gaat zowat vanzelf. Het is een genot om naar de muziek te luisteren die uit de Bose speakers komt. De ruimte in de auto is lekker en ik heb ervaren dat zelfs iemand van bijna twee meter achterin kan zitten zonder z'n hoofd te stoten en met voldoende beenruimte.
Alleen maar lof? Nee, dat niet. M'n radio ontvangst is drama. Ik kan meestal geen zenders ontvangen, laat staan in goede kwaliteit. De banden maken veel lawaai, vanaf ca. 60 kilometer per uur ga ik me echt storen aan het geluid. Ook is de auto niet helemaal lekker uitgelijnd, hij wijkt iets af naar rechts. Wellicht dat deze twee problemen met elkaar te maken hebben (band verkeerd afgesleten o.i.d.). Ook vind ik dat ik over onvoldoende remkracht beschik. Als ik hard rem duurt het relatief lang voordat ik stilsta. Kortom: er zijn nog wat aspecten die verbetering behoeven. Echter zijn deze goed op te lossen en hebben deze niet te maken met de A2 als auto.
Verder wil ik de aangeschafte Bury CC 9060 laten plaatsen om zodoende via Bluetooth muziek te kunnen luisteren en te bellen. Ook gaat het losse navigatiesysteem eruit, ik vind 'm niet mooi en het geluid is heel schel. Ik overweeg om deze zaken te laten doen bij Marja in Waddinxveen. Lekker in de buurt en de mensen op het forum zijn louter positief over deze mannen.
Overigens heb ik ook nog een aantal vragen aan jullie. Is het normaal dat de tellers niet bijzonder goed verlicht zijn? Alleen als het echt donker is is de verlichting goed te zien, overdag zie je nauwelijks dat ze verlicht zijn (licht staat aan). Ik heb FIS, maar op de een of andere manier krijg ik daar geen radiozenders of CD o.i.d. te zien, maar alleen zaken omtrent het verbruik en de nog te rijden afstand.
Naast woorden ook nog wat plaatjes van mijn nieuwe liefde.
De auto rijdt heerlijk. Sturen gaat licht en strak. Het lijkt alsof je met elke snelheid de bocht door kan zonder de controle te verliezen. De motor kan ik bijzonder goed waarderen. Rustig rijden kan prima als je tijdig doorschakelt. Maar natuurlijk kan ik af en toe de verleiding niet weerstaan en schakel ik pas door als de toerenteller het rood in gaat. Op de snelweg is het fijn rijden met de cruise control aan. De koppeling was even wennen en nog steeds heb ik 'm nog niet helemaal onder de knie. Het schakelen daarentegen gaat zowat vanzelf. Het is een genot om naar de muziek te luisteren die uit de Bose speakers komt. De ruimte in de auto is lekker en ik heb ervaren dat zelfs iemand van bijna twee meter achterin kan zitten zonder z'n hoofd te stoten en met voldoende beenruimte.
Alleen maar lof? Nee, dat niet. M'n radio ontvangst is drama. Ik kan meestal geen zenders ontvangen, laat staan in goede kwaliteit. De banden maken veel lawaai, vanaf ca. 60 kilometer per uur ga ik me echt storen aan het geluid. Ook is de auto niet helemaal lekker uitgelijnd, hij wijkt iets af naar rechts. Wellicht dat deze twee problemen met elkaar te maken hebben (band verkeerd afgesleten o.i.d.). Ook vind ik dat ik over onvoldoende remkracht beschik. Als ik hard rem duurt het relatief lang voordat ik stilsta. Kortom: er zijn nog wat aspecten die verbetering behoeven. Echter zijn deze goed op te lossen en hebben deze niet te maken met de A2 als auto.
Verder wil ik de aangeschafte Bury CC 9060 laten plaatsen om zodoende via Bluetooth muziek te kunnen luisteren en te bellen. Ook gaat het losse navigatiesysteem eruit, ik vind 'm niet mooi en het geluid is heel schel. Ik overweeg om deze zaken te laten doen bij Marja in Waddinxveen. Lekker in de buurt en de mensen op het forum zijn louter positief over deze mannen.
Overigens heb ik ook nog een aantal vragen aan jullie. Is het normaal dat de tellers niet bijzonder goed verlicht zijn? Alleen als het echt donker is is de verlichting goed te zien, overdag zie je nauwelijks dat ze verlicht zijn (licht staat aan). Ik heb FIS, maar op de een of andere manier krijg ik daar geen radiozenders of CD o.i.d. te zien, maar alleen zaken omtrent het verbruik en de nog te rijden afstand.
Naast woorden ook nog wat plaatjes van mijn nieuwe liefde.
- Bijlagen
-
- Tellers en FIS ogen strak
- IMG_1100.jpg (2.01 MiB) 4298 keer bekeken
-
- Lekker veel bergruimte
- IMG_1095.jpg (2.02 MiB) 4298 keer bekeken
-
- Het navigatiesysteem is een doorn in het oog
- IMG_1094.jpg (2.09 MiB) 4298 keer bekeken
-
- Met Bose ben ik enorm blij
- IMG_1092.jpg (3.12 MiB) 4298 keer bekeken
-
- Comfortabel zitten
- IMG_1091.jpg (2.28 MiB) 4298 keer bekeken
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
- Locatie: Zoetermeer
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
“..Overigens heb ik ook nog een aantal vragen aan jullie. Is het normaal dat de tellers niet bijzonder goed verlicht zijn? Alleen als het echt donker is is de verlichting goed te zien, overdag zie je nauwelijks dat ze verlicht zijn (licht staat aan). Ik heb FIS, maar op de een of andere manier krijg ik daar geen radiozenders of CD o.i.d. te zien, maar alleen zaken omtrent het verbruik en de nog te rijden afstand...”
Tellers, naast de lichtschakelaar zit een draaiwieltje die de teller- en interieurverlichting dimt . Heb je daar al naar gekeken? Teller verlichting is wit en overdag soms niet altijd zichtbaar.
Wanneer je geen navi of radio gegevens in de bovenste balk ziet dan heb je een probleem in de infotainment canbus. Gezien de leeftijd auto en type radio, vermoed ik dat deze achteraf ingebouwd is. Wanneer ze dan de can bedrading niet hebben aangesloten dan zie je idd niks. Maarrrrrrr, dan gaat de radio ook niet met de sleutel aan en uit. En heb je bepaalde verlichting van de radio niet. Dit kun je dus controleren. Wanneer ze wel juist functioneren dan heb je een single canbus failiure —> kabelbreuk oid.
Banden geluid hangt veel af van merk en type band. V-profiel maken gemiddeld meer herrie. Slijtage beeld kan idd veel zeggen over de uitlijning van de voor en achteras. Door de starre achteras kan een beetje meer +camber ontstaan door slijtage van de rubbers. Heren specialisten, correct me if I’m wrong!
Marja is een bekende idd en die kan eea wel voor je inbouwen. Zou wel heel specifiek zijn, want als ze denken dat het plug& play is, moet je een paar keer terug komen. Dat is het dus niet!
Verder mooi om te lezen dat hij bevalt en veel veilige kms
Tellers, naast de lichtschakelaar zit een draaiwieltje die de teller- en interieurverlichting dimt . Heb je daar al naar gekeken? Teller verlichting is wit en overdag soms niet altijd zichtbaar.
Wanneer je geen navi of radio gegevens in de bovenste balk ziet dan heb je een probleem in de infotainment canbus. Gezien de leeftijd auto en type radio, vermoed ik dat deze achteraf ingebouwd is. Wanneer ze dan de can bedrading niet hebben aangesloten dan zie je idd niks. Maarrrrrrr, dan gaat de radio ook niet met de sleutel aan en uit. En heb je bepaalde verlichting van de radio niet. Dit kun je dus controleren. Wanneer ze wel juist functioneren dan heb je een single canbus failiure —> kabelbreuk oid.
Banden geluid hangt veel af van merk en type band. V-profiel maken gemiddeld meer herrie. Slijtage beeld kan idd veel zeggen over de uitlijning van de voor en achteras. Door de starre achteras kan een beetje meer +camber ontstaan door slijtage van de rubbers. Heren specialisten, correct me if I’m wrong!

Marja is een bekende idd en die kan eea wel voor je inbouwen. Zou wel heel specifiek zijn, want als ze denken dat het plug& play is, moet je een paar keer terug komen. Dat is het dus niet!
Verder mooi om te lezen dat hij bevalt en veel veilige kms

- jaapje
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1162
- Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
- Locatie: Zutphen
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Hoi IKnijff,
3 puntjes uit je week verslag :
Het naar rechts trekken kan ook komen door ongelijke bandenspanning, dat kan je beter even kontroleren voor het uitlijnen.
Het banden lawaai heb je niet omschreven( ,als het een soort brommend centrifuge achtig geluid is) kan het zijn dat je achterbanden aan het cuppen zijn. De achterbanden voorop zetten is dan de remedie .
Als het gewoon veel ( ruisend) banden lawaai is heb je er waarschijnlijk een B-merk band op en dan wordt op den duur een nieuw A-merk band.
Het slechte remmen kan veroorzaakt worden doordat de vorige eigenaar er erg voorzichtig mee gereden heeft. In dat geval zien de remschijven ACHTER er een beetje roestig uit.
Het wil nog wel eens helpen om onder het rijden de Handrem aan te trekken en ( even) vast te houden.Wel even kontroleren of de wielremcilinder na die tijd goed vrij komt door de auto met lage snelheid even uit te laten rollen.
Het kan ook zijn dat er voor blokjes gebruikt zijn die erg hard zijn ( slijtvast) dan wordt het een keer nieuwe blokjes. Is niet erg duur. Normaal remt een Fsi prima.
Wat ik nog mis in je verslag is het brandstof gebruik.

3 puntjes uit je week verslag :
Het naar rechts trekken kan ook komen door ongelijke bandenspanning, dat kan je beter even kontroleren voor het uitlijnen.
Het banden lawaai heb je niet omschreven( ,als het een soort brommend centrifuge achtig geluid is) kan het zijn dat je achterbanden aan het cuppen zijn. De achterbanden voorop zetten is dan de remedie .
Als het gewoon veel ( ruisend) banden lawaai is heb je er waarschijnlijk een B-merk band op en dan wordt op den duur een nieuw A-merk band.
Het slechte remmen kan veroorzaakt worden doordat de vorige eigenaar er erg voorzichtig mee gereden heeft. In dat geval zien de remschijven ACHTER er een beetje roestig uit.
Het wil nog wel eens helpen om onder het rijden de Handrem aan te trekken en ( even) vast te houden.Wel even kontroleren of de wielremcilinder na die tijd goed vrij komt door de auto met lage snelheid even uit te laten rollen.
Het kan ook zijn dat er voor blokjes gebruikt zijn die erg hard zijn ( slijtvast) dan wordt het een keer nieuwe blokjes. Is niet erg duur. Normaal remt een Fsi prima.
Wat ik nog mis in je verslag is het brandstof gebruik.

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het naar links/rechts trekken van de auto zou naast de bandenspanning ook nog kunnen liggen
aan een rem die niet helemaal goed vrijkomt. Zou je kunnen controleren door na een rit (voorzichtig!!) aan de wielen te voelen.
Heeft de auto nog een onderhoudsbeurt gehad voor aflevering?
De radio in het dashboard ziet er origineel uit. Gaat het geluid van de navigatie over de luidsprekers in de auto zelf? Ik vraag me af hoe een en ander is aangesloten.
Maakt het nog iets uit op welk wegdek je rijdt?
Ik merk zelf dat bij bepaald type asfalt mijn zomerbanden ook meer geluid gaan maken.
aan een rem die niet helemaal goed vrijkomt. Zou je kunnen controleren door na een rit (voorzichtig!!) aan de wielen te voelen.
Heeft de auto nog een onderhoudsbeurt gehad voor aflevering?
De radio in het dashboard ziet er origineel uit. Gaat het geluid van de navigatie over de luidsprekers in de auto zelf? Ik vraag me af hoe een en ander is aangesloten.
Maakt het nog iets uit op welk wegdek je rijdt?
Ik merk zelf dat bij bepaald type asfalt mijn zomerbanden ook meer geluid gaan maken.
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6361
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
De problemen met de radioontvangst zit hem misschien in de antenneversterker, deze bevindt zich in de kofferbak. Als deze vochtig is geweest en de roestduivel heeft toegeslagen dan gaan ze stuk. Vocht in de kofferbak kan worden veroorzaakt door problemen met de ventilatieroosters achter de achterbumper.
Goedkope banden maken over het algemeen genomen meer lawaai, nog meer wanneer ze kaal worden. Het zgn cuppen treedt veel bij de achterbanden op en geeft een gonzend geluid. Heb zelf slechte ervaringen met de Conti's. Ik rijd op Dunlop Sport Maxx, geven onder droog en nat goede grip en maken weinig afrolgeluiden.
Laat eens een remmentest uitvoeren. Vermoed dat een rondje ontluchten en wellicht ook blokken vervangen al heel wat oplevert.
De S-Line Plus heeft standaard FIS en moet radiozenders weergeven. Is een FIS paneel achteraf ingebouwd dan is het precies zoals Duncan aangeeft.
Goedkope banden maken over het algemeen genomen meer lawaai, nog meer wanneer ze kaal worden. Het zgn cuppen treedt veel bij de achterbanden op en geeft een gonzend geluid. Heb zelf slechte ervaringen met de Conti's. Ik rijd op Dunlop Sport Maxx, geven onder droog en nat goede grip en maken weinig afrolgeluiden.
Laat eens een remmentest uitvoeren. Vermoed dat een rondje ontluchten en wellicht ook blokken vervangen al heel wat oplevert.
De S-Line Plus heeft standaard FIS en moet radiozenders weergeven. Is een FIS paneel achteraf ingebouwd dan is het precies zoals Duncan aangeeft.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- iKnijff
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
- Locatie: Nieuwkoop
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Door jouw aanwijzing gevonden en hij stond erg gedimd. Nog niet in het donker gereden, dus weet nog niet hoe groot het verschil is.
De radio gaat pas uit op het moment dat de sleutel eruit wordt gehaald, niet als de sleutel wordt gedraaid. Dus dat onderstreept jouw theorie als ik het goed begrijp.
Goed om te horen dat Marja zoiets kan doen. Ik denk dat ik deze week even langs rijd om kennis te maken en hen te vragen of ze m'n radio kunnen maken en de Bury in kunnen bouwen.
Ah, naar de bandenspanning heb ik nog niet gekeken. Eerdaags maar even opzoeken hoeveel bar er in de banden mag en wat er momenteel in zit. Ben ook bang dat ik op zoek moet gaan naar een nieuwe band, want stoor me er best wel aan.
Ik zal binnenkort even wat foto's maken van de remschijven voor en achter, wellicht kunnen jullie daar iets uit opmaken. Aan de handrem trekken tijdens het rijden klinkt spannend. Bij een kilometer of 30 per uur?
Over het brandstofverbruik kan ik nog weinig zeggen omdat ik nog maar weinig gereden heb. Met deze tank heb ik de 600 kilometer in ieder geval niet gehaald.
Ik geloof graag dat jij dat zou kunnen voelen, maar ik weet niet wat ik moet voelen. Bandenspanning ga ik in ieder geval na en ik ga foto's maken van de remschijven.
Jan heeft de vloeistoffen bijgevuld en de auto gecontroleerd, maar verder volgens mij geen onderhoud uitgevoerd. Er was recent onderhoud uitgevoerd toen de A2 nog in het bezit was van de vorige eigenaar volgens mij.
Het geluid van de navigatie komt uit het apparaatje zelf en hierdoor klinkt het schel. Volgens mij wordt het apparaat alleen van stroom voorzien.
Nee, het geluid van de banden is altijd aanwezig. Wegdek lijkt niet uit te maken. Het is echt brom die continu aanhoudt.
Goed om te weten. Ik ga Marja vragen of ze ook gelijk naar de ontvangst van de radio willen kijken als ze de Bury inbouwen.
Ik weet niet welke banden er nu onder mijn auto zitten, ik ga hier vandaag even naar kijken. Ik laat jullie weten welke het zijn. Misschien dat ik binnenkort voor en achter even wissel om te ervaren of het probleem dan na verloop van tijd verdwijnt.
Maakt het nog uit waar je die remmentest uit laat voeren? Want bijvoorbeeld de KwikFit biedt dat ook aan.
Het lijkt wel alsof Duncan gelijk heeft wat de radio betreft (gaat pas uit wanneer de sleutel uit het contact gaat) en hierdoor lijkt hij later ingebouwd te zijn. Wat wel vreemd is. Dit lijkt me ook wel iets wat ik bij Marja aan kan kaarten.