1.2 TDI gekocht in Italië - Update met foto's!
- Audi_gekkie
[quote="Audi-gekkie"][quote="erikvb"][quote="Audi-gekkie"]Nette auto hoor.
Ik hoop niet dat je "maar" 180km hebt gereden met nog 3/4 tankinhoud.[/quote]
Jawel, tankinhoud is 21 liter bij een 3L, optioneel 34 liter zoals de jouwe.[/quote]
Vanaf bouwjaar 2003 is het 42 liter, dus kan als het mee zit 1200 op een tank rijden.[/quote]
Excuses, ik praat over een 1.4 tdi!
Ik hoop niet dat je "maar" 180km hebt gereden met nog 3/4 tankinhoud.[/quote]
Jawel, tankinhoud is 21 liter bij een 3L, optioneel 34 liter zoals de jouwe.[/quote]
Vanaf bouwjaar 2003 is het 42 liter, dus kan als het mee zit 1200 op een tank rijden.[/quote]
Excuses, ik praat over een 1.4 tdi!
Zoals gezegd, gisteren bij Paul geweest voor basisinstelling en een paar andere dingetjes:
(Inmiddels zijn ook alle APK-puntjes trouwens gemaakt)

Op de foto Paul en Ben_3L die een distri-wissel wilde uitvoeren (Kapotte spanrol?)
Heel oplettend kon Paul meteen zien wanneer de distri-wissel van mij auto was uitgevoerd:

(Inmiddels zijn ook alle APK-puntjes trouwens gemaakt)

Op de foto Paul en Ben_3L die een distri-wissel wilde uitvoeren (Kapotte spanrol?)
Heel oplettend kon Paul meteen zien wanneer de distri-wissel van mij auto was uitgevoerd:

Samengevat:
- Basisinstelling klopte inderdaad niet meer (1,27V ipv 1,9V)
- Drukaccumulator vervangen - van 2 naar 4 schakelbewegingen zonder pompactie
- Geen lekkage hydrauliek
- Geen speling gangsteller
- Software aangepast!!!! Zie foto's
Van Italiaans naar Engels:

Voortaan zie ik het verbruik zo (Thanks Ben_3L):

Of zo.... :mrgreen:

- Basisinstelling klopte inderdaad niet meer (1,27V ipv 1,9V)
- Drukaccumulator vervangen - van 2 naar 4 schakelbewegingen zonder pompactie
- Geen lekkage hydrauliek
- Geen speling gangsteller
- Software aangepast!!!! Zie foto's
Van Italiaans naar Engels:

Voortaan zie ik het verbruik zo (Thanks Ben_3L):

Of zo.... :mrgreen:

- Audi_gekkie
Het veranderen van de verbruikseenheid heb ik ook zelf gedaan.
recode-instrumenten-vagcom-o-a-activatie-verbruikseenheid-t1916.html
recode-instrumenten-vagcom-o-a-activatie-verbruikseenheid-t1916.html
Welkom op het forum, weer een mooie A2 aanwinst in A2-land
[quote="erikvb"]Nog een aandachtspuntje....de onderlip aan de voorkant....die heeft denk ik iedere verkeersdrempel al wel een keer gekust...[/quote]
Dit is misschien een puntje dat toekomstige eigenaars in het oog moeten houden. Het verteld toch iets over hoe met de auto gereden is.
[quote="erikvb"]Nog een aandachtspuntje....de onderlip aan de voorkant....die heeft denk ik iedere verkeersdrempel al wel een keer gekust...[/quote]
Dit is misschien een puntje dat toekomstige eigenaars in het oog moeten houden. Het verteld toch iets over hoe met de auto gereden is.
[quote="okuki"]Welkom op het forum, weer een mooie A2 aanwinst in A2-land
Dit is misschien een puntje dat toekomstige eigenaars in het oog moeten houden. Het verteld toch iets over hoe met de auto gereden is.[/quote]
Ben ik niet zo bang voor, vorige eigenaar was een dame van in de 50. Ik denk dat dit meer te maken heeft met het feit dat het een stadsauto (Dame woonde in het centrum van Lucca, adres stond namelijk op de papieren) is geweest. De 1.2 TDI staat lager op de weg dan een normale A2 en ik heb er zelf ook last van in de stad bij drempels.
Onze vorige (gestolen) 1.2 TDI had ook al een beschadigde onderlip.
Maar ja, je weet het natuurlijk nooit, ze zou gewoon een tante van Sebastian Vettel kunnen zijn die graag zuinig wilde scheuren met 61 pk Diesel :mrgreen:
Dit is misschien een puntje dat toekomstige eigenaars in het oog moeten houden. Het verteld toch iets over hoe met de auto gereden is.[/quote]
Ben ik niet zo bang voor, vorige eigenaar was een dame van in de 50. Ik denk dat dit meer te maken heeft met het feit dat het een stadsauto (Dame woonde in het centrum van Lucca, adres stond namelijk op de papieren) is geweest. De 1.2 TDI staat lager op de weg dan een normale A2 en ik heb er zelf ook last van in de stad bij drempels.
Onze vorige (gestolen) 1.2 TDI had ook al een beschadigde onderlip.
Maar ja, je weet het natuurlijk nooit, ze zou gewoon een tante van Sebastian Vettel kunnen zijn die graag zuinig wilde scheuren met 61 pk Diesel :mrgreen:
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="erikvb"]Maar ja, je weet het natuurlijk nooit, ze zou gewoon een tante van Sebastian Vettel kunnen zijn die graag zuinig wilde scheuren met 61 pk Diesel :mrgreen:[/quote]
Zou zo maar kunnen......... :mrgreen: http://www.youtube.com/watch?v=I1DE8lFtzi4
Zou zo maar kunnen......... :mrgreen: http://www.youtube.com/watch?v=I1DE8lFtzi4
[quote="rolf"][quote="erikvb"]Maar ja, je weet het natuurlijk nooit, ze zou gewoon een tante van Sebastian Vettel kunnen zijn die graag zuinig wilde scheuren met 61 pk Diesel :mrgreen:[/quote]
Zou zo maar kunnen......... :mrgreen: http://www.youtube.com/watch?v=I1DE8lFtzi4[/quote]
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Zou zo maar kunnen......... :mrgreen: http://www.youtube.com/watch?v=I1DE8lFtzi4[/quote]
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: