Islandgrun 1.4
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Bedankt @rein voor tip van onderdeelnummer...8z0885331 rubber achterbank.
Vaak kan het rammelen soms de achterklep de haak van achterklep ook klapperen veroorzaken,dit het bij mij het geval was en afgesteld.
Nooit mijn achterstoelen eruit gehad trouwens....ook eens checken of deze probleemloos eruit gaan.
Grt
Rolf
Almere
:-h
Vaak kan het rammelen soms de achterklep de haak van achterklep ook klapperen veroorzaken,dit het bij mij het geval was en afgesteld.
Nooit mijn achterstoelen eruit gehad trouwens....ook eens checken of deze probleemloos eruit gaan.
Grt
Rolf
Almere
:-h
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gek om mijzelf te quoten, maar maakt het wel duidelijker.Motorisch doet ie het goed, maar merk dat het toerental met de climatcontrol wat fluctueert. Gisteren ook een raar dipje op de snelweg. Bij terugschakelen viel in één keer toerenteller op nul en leek hij uit te vallen. Deed ie niet, maar wel iets om scherp op te zijn.
Op www.a2oc.net kwam ik het volgende tegen: http://www.a2oc.net/forum/showthread.ph ... etrol-woes Misschien is dit wel hetzelfde probleem. Goed om het te laten uitlezen.
Gisteren bij de garage geweest. Na diagnose was het idd de BDP sensor, wordt onder garantie vervangen. Trilling rond 120 wordt opnieuw uitlijnen, ook garantie. Wat geluid rechtsvoor in bochten is roest op de remschijf. Gaan ze met de verkoper overleggen in hoeverre dat nog garantie is.
Receptionist was erg enthousiast over de A2, het bleek dat hij die ook jaren had gereden. Hij gaf daarom de monteur nog wat extra opdrachten mee (bv rubbers smeren) om zaken waar hij tegenaan liep te voorkomen. Was service
Kortom, tot nu toe zeer tevreden over Bochane.
Helaas volgende week terug voor het vervolg. Ze hadden nergens in de buurt deze sensor liggen.
Receptionist was erg enthousiast over de A2, het bleek dat hij die ook jaren had gereden. Hij gaf daarom de monteur nog wat extra opdrachten mee (bv rubbers smeren) om zaken waar hij tegenaan liep te voorkomen. Was service

Helaas volgende week terug voor het vervolg. Ze hadden nergens in de buurt deze sensor liggen.
- HansJan
- Moderator
Toch waardevol zo'n garantie. Wat is de BDP sensor? En de remschijven van de A2 zijn niet de beste. Daarom hebben wij onze vervangen door Zimmermann schijven. Stukken beter en door de coating blijven ze (nagenoeg) roestvrij muv het remvlak uiteraard. Setje incl blokken kost niet meer dan €80.
Heeft de receptionist de monteur nog gewezen op de rotte schroeven van de kentekenplaatverlichting? ;-)
Heeft de receptionist de monteur nog gewezen op de rotte schroeven van de kentekenplaatverlichting? ;-)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Als ik me niet vergis is dat de krukassensor.Toch waardevol zo'n garantie. Wat is de BDP sensor? En de remschijven van de A2 zijn niet de beste. Daarom hebben wij onze vervangen door Zimmermann schijven. Stukken beter en door de coating blijven ze (nagenoeg) roestvrij muv het remvlak uiteraard. Setje incl blokken kost niet meer dan €80.
Goede tip wat betreft de schijven. Mocht het geen garantie zijn, neem ik dat in overweging mee!
De schroefjes wilde ik ze niet mee belasten. Wil ze zelf binnenkort zelf doen, maar nog niet aangedurfd :-S

- HansJan
- Moderator
Top! Vraag dan gelijk of ze Zimmermann willen monteren, dan heb je daar voorlopig geen omkijken meer naar.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- HansJan
- Moderator
Dat snap ik, maar wellicht tegen bijbetaling?