Recent de koplampen van de A2 voorzien van beluchting zoals beschreven op het forum hier. Werkt perfect! Geen natte oogjes meer.
Nu nog een oplossing voor de kapotte mistlamp. Misschien toch maar naar de dealer en een nieuwe laten plaatsen?
Nieuw op dit forum: mvdklip
De mistlamp van de A2 is inmiddels vervangen en de A3 is gisteren terug geweest naar de verkoper ivm een defecte thermostaat.
Qua vergelijk van de twee wagens: ze zijn toch wel heel verschillend.
Voordelen A2:
hock:
Qua vergelijk van de twee wagens: ze zijn toch wel heel verschillend.
Voordelen A2:
- Beduidend meer ruimte op de achterbank.
- Iets meer overzicht door hoge zit.
- Verwarmde buitenspiegels.
- Dimmende binnenspiegel.
- Cruisecontrol.
- Open dak.
- Vijf zitplaatsen.
- Makkelijker te benutten achterbak.
- Heel veel bergruimte en -vakjes.
- Rijdt vlotter door.
- Middenarmsteun voor.
- Speakers achterin.
- Trekhaak.

Leuk om zo de verschillen uit de dagelijkse praktijk te lezen tussen beide wagens. Het zijn voor een groot deel toch complimenten aan het eigenzinnige ontwerp van de A2.
[quote="mvdklip"]Ik zit er toch wel sterk aan te denken om cruisecontrol te laten toevoegen aan de A3, maar dat gaat al gauw 450,- euro kosten.
hock:[/quote]Heeft de motor van de A3 nog geen E-gas? Het zal erom hangen bij dat bouwjaar. Zo nee, dan is een setje van John Gold waarschijnlijk de beste value for money maar dan krijg je een extra hendel in de cockpit. Ik heb indertijd bij onze Golf een vacuüm bediende CC gemonteerd (origineel VAG) vanwege de originaliteit, en dat zou ik zo weer doen (sterker, later hebben we het nog eens gedaan op de Golf van mijn zwager) maar je moet geluk hebben om voor een goede prijs alle onderdelen te vinden. De originele stuurkastjes geven vaak de geest, maar gelukkig weet ik hier vlakbij in Helmond iemand die die dingen repareert.
[quote="mvdklip"]Ik zit er toch wel sterk aan te denken om cruisecontrol te laten toevoegen aan de A3, maar dat gaat al gauw 450,- euro kosten.

Mijn A3 heeft inderdaad geen e-gas. Marja kwam op een prijs van 425,- met (ik denk) een MS50 van Waeco. Het setje zelf is niet zo duur, maar dan wil ik het uiteraard wel op een originele hendel en dan zit je al snel op 200,- euro aan materiaal. Inbouwen is veel werk en ik weet eerlijk gezegd niet of ik er wel zelf aan durf te rommelen. Ik wil m'n auto wel graag veilig houden. :roll: