Mijn eerste A2

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Ticcie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

17 nov 2019, 10:05 1 x

Deze cruise control nu besteld:
https://nl.aliexpress.com/item/32967843 ... b201603_52

Dat kost niet de wereld :D

Wist inderdaad dat je nog wat draden aan moest sluiten, maar dacht dat je m niet hoefde aan te melden. Toch maar eens kijken of ik dat zelf kan gaan regelen.
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

17 nov 2019, 12:25 1 x

Er zijn vast een aantal leden die je wel kunnen en willen helpen om hem aan te melden. Bussum is toch redelijk centraal lijkt me ?
Ticcie
Audi A2 clublid

17 nov 2019, 22:30 1 x

En vandaag.... geen motorlampje!!

Ws schoongebrand door de langere rit op hogere snelheid of anders mss gewoon toeval. Als ie de komende 2 weken niet terugkomt stuur ik die dure lambdasonde weer terug....
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 nov 2019, 13:59 2 x

Ticcie schreef:
17 nov 2019, 10:05
Deze cruise control nu besteld:
https://nl.aliexpress.com/item/32967843 ... b201603_52

Dat kost niet de wereld :D

Wist inderdaad dat je nog wat draden aan moest sluiten, maar dacht dat je m niet hoefde aan te melden. Toch maar eens kijken of ik dat zelf kan gaan regelen.
Als je niet weet waar je aan begint, lees je dan even goed in. Voor het verwijderen van de airbag moet je jezelf goed aarden / ontladen (anders harde klap en deuk in je ego). Het verwijderen van het stuur vereist de juiste dop, sleepring verwijderen vergt ook de nodige handigheid en dan ben je al een eind. Hendel ombouwen is weer eenvoudiger, evenals kabels naar geheime vak brengen. Daarna alles weer terugbouwen en CC vrijschakelen in comfortmodule.

We hebben er hier een paar die dat met de ogen dicht vermoedelijk in een klein uurtje doen, maar als je geen ervaring hebt met dit soort dingen moet je je afvragen of je het niet moet uitbesteden.

Hoop dat de Ali schakelaar een lang leven beschoren is. Succes!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Ticcie
Audi A2 clublid

18 nov 2019, 19:52 1 x

Ok, dank voor de tips. Heb nog wel even de tijd om me in te lezen, voor mn Ali express pakketje komt denk ik zo... 1 ding heb ik iig zelf al vroeg geleerd: nooit de centrale moer er helemaal afdraaien voordat het stuur echt los is - heb er een keer eentje tegen mn kop gehad :)
Ticcie
Audi A2 clublid

04 dec 2019, 12:06 1 x

Inmiddels een set verse Goodyear 185/60/15 eronder laten zetten en dat rijdt een ontzettend stuk fijner!! De vorige achterbanden waren enorm gecupt met daardoor veel herrie. En de maat was 195/50/15, waarmee de omtrek me ook niet helemaal zinde.

Helaas is het motorlampje weer aangegaan en wel net 1 dag nadat ik had besloten de lambdasonde weer terug te sturen :rolleyes:

Verder doet ie t goed! Kreeg nog even schrik toen er een onbekend storing met knetterharde piep voorbij kwam, maar dat bleken de remvoeringen te zijn. Die zijn nog helemaal ok, maar zal wel ergens een slecht contact zitten..
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

04 dec 2019, 12:30 1 x

Als het draadje links voor tekort is... (fout merk) deze vervangen....
Maar andere merken zijn vaak juist te lang en slijten dan tegen wiel of zo af en maken sluiting!

De kale draad met isolatie tape herstellen of inkorten en solderen en beter vast zetten.
Vaak een Ripje ergens om zodat het wiel nu ook bij scherpe bochten vrij bleef.

Een veel gemaakte fout, en bekend..... Ik heb zelf links een knoop erin gelegd...dan is de lengte precies goed!
Een Eekhoorn met Piepshow ervaring dus! :@@
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Ticcie
Audi A2 clublid

12 dec 2019, 16:55 1 x

Dank voor de tip, ik zal van het weekend eens kijken, de piep blijft me namelijk schrik aanjagen zo af en toe :D

Ik merk dat ik lang moet starten als de auto lang (paar dagen stil heeft gestaan). Heeft niks te maken met koud of warm, maar met het aantal dagen dat ie stilstaat. Lang starten en dan is ie er opeens en dan meteen ook 100%. Daarna start hij ook meteen weer 100%. Het lijkt me dat de brandstofdruk langzaamaan vermindert. Ik hoor ook geen pomp bij standje 2 op contact. Zou dat wel moeten?

Voor Sinterklaas nog een komfortblinker / 1-2-3 knipperlicht gekregen . En de cruisecontrol van ali express is binnen, samen met de uitleeskabel. Nu eens kijken of ik die goed aan de praat krijg met VCDS (lite?) zodat ik zelf de cruise kan activeren.

Voorlopig hoef ik me niet te vervelen.
Ticcie
Audi A2 clublid

02 feb 2020, 17:19 2 x

Inmiddels weer wat dingetjes gedaan aan de A2 en best tevreden nu! Als eerste de slijtage indicatoren voor de remblokken beter aangesloten.

Hij rijdt echt een heel stuk stiller met de nieuwe Goodyear banden. Ik heb de naafkapjes nu gespoten want die zagen er niet uit. In het voorjaar de wielen maar eens doen. Ik heb de Action spuitbussen set al liggen waar iemand een mooi topic over heeft gemaakt :)

De lambdasonde vervangen voor een nieuw NGK exemplaar en het motorlampje is sindsdien uitgebleven.

Het comfort knipperlicht aangesloten (handig om dat te versturen zonder handleiding... ik had de goedkope versie van e25 gekocht, maar zou de volgende keer de duurdere nemen om een boel gepruts te voorkomen. Anyway, hij doet het en ik blij!

Cruise Control van E16 via Ali Express ook gemonteerd, dat viel alles mee met de mooie how to die hier ergens staat (en op het lupo /A2 3 liter forum inclusief plaatjes) . Het kabelboompje was wel 20cm te kort, dus die verlengd. En aangezien ik nog geen VCDS aan de praat heb gekregen, bij mn garage om de hoek even in laten leren. Erg aangenaam voor de langere ritten!

Dan nog een nieuwe radio aangeschaft. Ik had al een tijdje een oogje op zo'n Joyling radio die iemand anders hier ook heeft. Maar was me net te duur. Nu zag ik er eentje op marktplaat verschijnen voor een leuk prijsje en toegeslagen! Ik heb via Ali Express nog 2 extra USB dongles besteld: eentje met DAB+ radio en eentje met bluetooth apple carplay. Werkt allemaal verbluffend goed! Heel blij mee en ziet er leuk uit. Alleen de DAB ontvangst valt me wat tegen.

Uitgespeeld en geklust nu? Grotendeels wel ja, maar had laatst 2 keer een ESP/ABS storing waar ik ook een ingreep linksvoor voelde. Dus daar nog eens naar kijken. En dan als het wat langer droog is toch eens een poging doen het OSS te openen. Maar daar ga ik me eerst eens op inlezen. En de schokdempers aan de voorzijde zijn maar matig, vooral drempels pakt ie slecht. Een set Bilstein B4 kost de wereld niet zag ik.

O ja en in 1 keer door de APK 2 weken geleden.

Inmiddels zo'n 3000km gereden en bevalt goed zo. Overigens nog geen olie bij hoeven te vullen, ook altijd fijn.
Bijlagen
IMG_3173.JPG
IMG_3173.JPG (83.38 KiB) 3325 keer bekeken
ArcSissy
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

02 feb 2020, 21:16 0 x

Dat is geen half werk @Ticcie. Gaaf om je zo voortvarend bezig te zien. Door de goede upgrades en onderhoud komt ze er steeds weer beter uit te zien. Keep it up :thumbmin:
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
Plaats reactie