Terug, ditmaal voor 't echie
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2707
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Zo te zien (op de foto is de rechterkant goed te beoordelen) zitten de rubber blokken iets naar binnen, niet onder de dorpel maar onder het krikpunt zoals het hoort.
Als de auto onder de plastic dorpel zou zijn opgetild, zou ik zichtbare vervorming verwachten.
Als de auto onder de plastic dorpel zou zijn opgetild, zou ik zichtbare vervorming verwachten.
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
zit goed hoor...
Ja een goede monteur of doorgewinterde hobbyist of garage je bent geweest zo te zien....weet ook waar hij mee bezig is...zoekt de juiste krikpunten op ,thv de rondjes waar de org Audi krikpunt erin gestoken wordt.
THV van de kokerbalk (waar kunststof sier kokerrand zie je een metalen vlakke randje uitsteken voor een gewone goede assteun (driepoot etc) of garage krik of voor op rijbrug met rubberblok eronder extra te plaatsen.
Nog handiger je 4 van de rubberen rondjes je laat monteren op de juiste beschikbare plekken onder de wagen voor o.a. die handig zijn voor de 2 koloms
garage bruggen gebruikt worden met de 4 instelbare draaibare armen .
Ja een goede monteur of doorgewinterde hobbyist of garage je bent geweest zo te zien....weet ook waar hij mee bezig is...zoekt de juiste krikpunten op ,thv de rondjes waar de org Audi krikpunt erin gestoken wordt.
THV van de kokerbalk (waar kunststof sier kokerrand zie je een metalen vlakke randje uitsteken voor een gewone goede assteun (driepoot etc) of garage krik of voor op rijbrug met rubberblok eronder extra te plaatsen.
Nog handiger je 4 van de rubberen rondjes je laat monteren op de juiste beschikbare plekken onder de wagen voor o.a. die handig zijn voor de 2 koloms
garage bruggen gebruikt worden met de 4 instelbare draaibare armen .
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik zou ook meteen de remvloeistof laten controleren op vochtgehalte en eventueel laten vervangen.
Dan ben je wat de remmen betreft helemaal weer up to date ...
Dan ben je wat de remmen betreft helemaal weer up to date ...
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6361
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Rolf doelt op de krikpunten die hier ook besproken werden. Hierdoor heeft een monteur sneller zicht op de punten waar de auto opgekrikt kan worden. En ik wilde je niet bang maken met mijn opmerking, maar niet alle monteurs zijn even nauwkeurig.AudiFanSedert1971 schreef: ↑12 jun 2018, 11:37Nog handiger je 4 van de rubberen rondjes je laat monteren op de juiste beschikbare plekken onder de wagen voor o.a. die handig zijn voor de 2 koloms garage bruggen gebruikt worden met de 4 instelbare draaibare armen .
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- iKnijff
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
- Locatie: Nieuwkoop
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Vandaag naar Waalwijk en Drunen geweest. Eerst bij Lukas langs om de remschrijven en blokken te laten monteren. Na inspectie bleek dat achter vervangen nog niet nodig was, deze onderdelen kan ik dus nog even bewaren. Na een korte check omtrent de APK-aspecten was het tijd om door te gaan naar Uitlijnspecialist van der Velden. Net als Lukas is ook Christian een aardig en vakbekwaam persoon. Beide heren hebben goed werk geleverd en de auto rijdt nog weer fijner.
- Bijlagen
-
- Zuinig gereden
- IMG_1175.jpg (2.03 MiB) 4542 keer bekeken
-
- Op bezoek bij Lukas
- IMG_1176.jpg (1.93 MiB) 4542 keer bekeken
-
- Het uitlijnen
- IMG_1177.jpg (2.17 MiB) 4542 keer bekeken
- iKnijff
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
- Locatie: Nieuwkoop
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Het gaat prima hier! Hoewel ik nagenoeg alles nog lees, ben ik inderdaad niet meer actief betrokken op het forum. Ik merk dat de behoefte om deel te nemen aan gesprekken sterk is afgenomen.
Wat het isoleren betreft; het lijkt me erg gezellig om erbij te zijn en m'n auto te upgraden. Echter krijg ik eind maart de sleutel van onze nieuwe woning en er moet een hoop verbouwd worden. Daarom wil ik voorlopig geen onnodige uitgaves doen.
Leuk dat je even een berichtje stuurde. (:
- iKnijff
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
- Locatie: Nieuwkoop
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Poeh, vandaag weer een avontuur beleefd. Rond kwart over tien vertrok ik naar Waalwijk. Eerst even iets oppikken en dan door naar Lukas voor wat onderhoud. Onderweg viel het me op dat het accu symbool ging branden. Hmm, misschien heb ik iets verkeerd aangesloten bij het vervangen van m'n accu? Even aan Lukas vragen straks. Ik was wat vroeg, dus besloot nog even langs de Jumbo te gaan voor wat eten en drinken. Toen ik daar weg reed, stopte de auto er al snel mee. Na een paar pogingen erbij neergelegd dat hij niet meer ging starten. Lukas gebeld, maar die nam niet op. Fuck, wat nu? ANWB? Een aardige voorbijganger hielp me de auto van de weg in een straat te duwen. Ik besloot nog even te wachten met de ANWB en Lukas nog wat tijd te geven. Na een minuut of twintig belde hij gelukkig terug. Ik gaf aan wat er aan de hand was en hij stapte gelijk met een volle accu in de auto. Accu aangesloten en naar de werkplaats gereden.
In de werkplaats heeft Lukas eerst de auto doorgemeten en de dynamo bleek inderdaad de boosdoener te zijn. Hij had er nog één liggen en in mum van tijd was dat probleem verholpen. Volgende klus: verversen remvloeistof en vervangen remschijven en -blokken achter. Als laatste heeft Lukas de lekkage van de ruitenwisservloeistof verholpen; een kwestie van een slangetje voorzien van een tie-wrap. Alles bij elkaar een paar uur werk, maar wel alle problemen gefixt. De auto rijdt weer goed en remt beter dan ooit. Plus ondanks de ellende, toch een gezellige middag gehad. Lukas, nogmaals bedankt. Top werk geleverd!
In de werkplaats heeft Lukas eerst de auto doorgemeten en de dynamo bleek inderdaad de boosdoener te zijn. Hij had er nog één liggen en in mum van tijd was dat probleem verholpen. Volgende klus: verversen remvloeistof en vervangen remschijven en -blokken achter. Als laatste heeft Lukas de lekkage van de ruitenwisservloeistof verholpen; een kwestie van een slangetje voorzien van een tie-wrap. Alles bij elkaar een paar uur werk, maar wel alle problemen gefixt. De auto rijdt weer goed en remt beter dan ooit. Plus ondanks de ellende, toch een gezellige middag gehad. Lukas, nogmaals bedankt. Top werk geleverd!

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Eigenlijk het beste moment om panne met de auto te krijgen, op weg naar de garage ...iKnijff schreef: ↑25 feb 2020, 20:52In de werkplaats heeft Lukas eerst de auto doorgemeten en de dynamo bleek inderdaad de boosdoener te zijn. Hij had er nog één liggen en in mum van tijd was dat probleem verholpen. Volgende klus: verversen remvloeistof en vervangen remschijven en -blokken achter. Als laatste heeft Lukas de lekkage van de ruitenwisservloeistof verholpen; een kwestie van een slangetje voorzien van een tie-wrap. Alles bij elkaar een paar uur werk, maar wel alle problemen gefixt. De auto rijdt weer goed en remt beter dan ooit. Plus ondanks de ellende, toch een gezellige middag gehad. Lukas, nogmaals bedankt. Top werk geleverd!![]()

Mooi dat alle problemen gefixt zijn en vele veilige km's gewenst met de A2.
- iKnijff
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
- Locatie: Nieuwkoop
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Dag allen,
Mijn avontuur met de A2 komt tot een einde. Per januari mag ik een lease auto gaan rijden en zodoende gaat de A2 eruit. Drie auto's voor een gezin van drie (volgend jaar vier) vind ik onnodig en ik vind het zonde dat er dan niet meer in gereden gaat worden. Dan heb ik liever dat iemand anders er nog met plezier in rijdt.
Voor het zover is wil ik 'm nog professioneel laten reinigen (interieur en exterieur), want ik ben eerlijkheidshalve niet zo'n poetser. Verder gaat hij naar Lukas voor een check en het vervangen van de NOx-sensor (deze geeft nu een foutmelding). Mogelijk verkoopt hij 'm ook, maar daar ben ik nog niet over uit.
Hoe dan ook, ik ga 'm missen. Want ondanks wat tegenslagen, heb ik vooral genoten van de comfortabele ritten.
Mijn avontuur met de A2 komt tot een einde. Per januari mag ik een lease auto gaan rijden en zodoende gaat de A2 eruit. Drie auto's voor een gezin van drie (volgend jaar vier) vind ik onnodig en ik vind het zonde dat er dan niet meer in gereden gaat worden. Dan heb ik liever dat iemand anders er nog met plezier in rijdt.
Voor het zover is wil ik 'm nog professioneel laten reinigen (interieur en exterieur), want ik ben eerlijkheidshalve niet zo'n poetser. Verder gaat hij naar Lukas voor een check en het vervangen van de NOx-sensor (deze geeft nu een foutmelding). Mogelijk verkoopt hij 'm ook, maar daar ben ik nog niet over uit.
Hoe dan ook, ik ga 'm missen. Want ondanks wat tegenslagen, heb ik vooral genoten van de comfortabele ritten.