Rinus met Alumientje
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="Romulus"]Ik dacht dat Pro Line en Exclusive namen van Nederlandse uitrustingspakketten zijn, terwijl Advance, Style, Winter en High-Tech namen van Duitse pakketten zijn.[/quote]
Ah,langzaam komt er duidelijkheid in de Babylonische spraakverwarring. Dus Nederlandse optie paketten heten weer anders.
Ah,langzaam komt er duidelijkheid in de Babylonische spraakverwarring. Dus Nederlandse optie paketten heten weer anders.
[quote="Rinus"]Ik ben erachter, welke uitvoering we nu hebben. Het is een 'Style". Even opgezocht in het A2 museum, en daar staat:
Style: Außenspiegel und Türgriffe in Wagenfarbe, Fernbedienung für Zentralverriegelung, höhenverstellbare Fahrer- und Beifahrersitze, beleuchtete Make-Up-Spiegel, Fußmatten und Trittschutzfolie, Aluminium-Gußräder (6Jx15)
En al die opties zitten er op. Maar waarom hebben nu sommige A2's wel alu accenten in het interieur (randjes rond de klokken, randje op de armleuningen) en andere weer niet? Ik dacht, dat het eerst met het bouwjaar te maken had, maar dat is het dus niet.[/quote]
Het schijnt dat die alu accenten niet pakket afhankelijk waren, maar dat je ze gewoon kon bestellen vanaf feb. 2000 a 160,- eurie. Er staat veel over de verschillende uitvoeringen/pakketten op het Duitse Audimuseum waaronder dit:
Ab 28.02.2000
•Aluminiumdekorelemente Aluminiumzierringe am Haltegriff der Beifahrerseite und in den Armauflagen, Türinnen- und Handschuhfachbetätigung sowie Außenring der Schaltsackeinfassung in Aluminium 160,-
•Außenspiegel und Türgriffe in Wagenfarbe lackiert 80,-
Heb je ze niet, dan heeft de eerste eigenaar ze waarschijnlijk nooit besteld.
Zo kwam ik er ook achter dat mijn auto oorspronkelijk ook twee spacefloorboxes gehad moet hebben, (zit er nu niet meer in) want deze werd in combinatie met de middenconsole met bekerhouders voor achterin (die zit er bij mij nog wel in) en de 12Volt aansluiting in de bagageruimte aangeboden op de optielijst voor
130,- eurie:
Multiboxsystem Spacefloorbox für den Fondfußraum, Mittelkonsolenbox mit Getränkehalter, Steckdose im Gepäckraum 130,-
Veel van dit soort info is te vinden op: http://www.audia2museum.de
Style: Außenspiegel und Türgriffe in Wagenfarbe, Fernbedienung für Zentralverriegelung, höhenverstellbare Fahrer- und Beifahrersitze, beleuchtete Make-Up-Spiegel, Fußmatten und Trittschutzfolie, Aluminium-Gußräder (6Jx15)
En al die opties zitten er op. Maar waarom hebben nu sommige A2's wel alu accenten in het interieur (randjes rond de klokken, randje op de armleuningen) en andere weer niet? Ik dacht, dat het eerst met het bouwjaar te maken had, maar dat is het dus niet.[/quote]
Het schijnt dat die alu accenten niet pakket afhankelijk waren, maar dat je ze gewoon kon bestellen vanaf feb. 2000 a 160,- eurie. Er staat veel over de verschillende uitvoeringen/pakketten op het Duitse Audimuseum waaronder dit:
Ab 28.02.2000
•Aluminiumdekorelemente Aluminiumzierringe am Haltegriff der Beifahrerseite und in den Armauflagen, Türinnen- und Handschuhfachbetätigung sowie Außenring der Schaltsackeinfassung in Aluminium 160,-
•Außenspiegel und Türgriffe in Wagenfarbe lackiert 80,-
Heb je ze niet, dan heeft de eerste eigenaar ze waarschijnlijk nooit besteld.
Zo kwam ik er ook achter dat mijn auto oorspronkelijk ook twee spacefloorboxes gehad moet hebben, (zit er nu niet meer in) want deze werd in combinatie met de middenconsole met bekerhouders voor achterin (die zit er bij mij nog wel in) en de 12Volt aansluiting in de bagageruimte aangeboden op de optielijst voor
130,- eurie:
Multiboxsystem Spacefloorbox für den Fondfußraum, Mittelkonsolenbox mit Getränkehalter, Steckdose im Gepäckraum 130,-
Veel van dit soort info is te vinden op: http://www.audia2museum.de
- Rinus
Ik mis de alu accenten niet,moet ik zeggen.Ik vind die soberheid wel mooi eigenlijk. Er zit bij mij gelukkig ook niet die slijtgevoelige Softlack op de knoppen.
Maar zo'n spacebox wil ik wel hebben.
Maar zo'n spacebox wil ik wel hebben.
[quote="Rinus"]Ik mis de alu accenten niet,moet ik zeggen.Ik vind die soberheid wel mooi eigenlijk. Er zit bij mij gelukkig ook niet die slijtgevoelige Softlack op de knoppen.
Maar zo'n spacebox wil ik wel hebben.[/quote]
Ik ben ook blij dat ik geen softlak knoppen heb, al zou ik wel graag alu-randen om de tellers willen hebben. Dat vind ik wel mooi staan, ik neem aan dat dit niet zo snel zal slijten omdat je dit niet aanraakt.
Er staat trouwens een spacebox te koop op het Duitse A2 forum.
Maar zo'n spacebox wil ik wel hebben.[/quote]
Ik ben ook blij dat ik geen softlak knoppen heb, al zou ik wel graag alu-randen om de tellers willen hebben. Dat vind ik wel mooi staan, ik neem aan dat dit niet zo snel zal slijten omdat je dit niet aanraakt.
Er staat trouwens een spacebox te koop op het Duitse A2 forum.
- Rinus
Morgen (woensdag) worden de laatste puntjes op de i gezet. Nieuw carterontluchtingsslangetje (de oude is poreus) plus pakkingen en een nieuw wisserblad. En dan is het klaar vooralsnog. En dan kunnen we in mei met de A2 naar de Moezel. Dat wordt dan de eerste echt lange rit.
- Rinus
Ik heb Alumientje nu sinds de grote beurt een paar keer naar het werk meegenomen en dat is ongeveer 120 km per dag. Ik merk nu, dat de auto begint "los" te komen. De auto begint nu echt lekker te rijden, adequater op het gas te reageren, enz. Waarschijnlijk heeft de auto bij de vorige eigenaar, ook gezien de weinige kilometers sinds 2009 (15 DKm ongeveer) hier in Nederland, toch relatief veel kleine stukjes heeft gereden. Daar wordt een auto altijd een beetje "lui" van.
- Rinus
Morgen (woensdag) worden de laatste puntjes op de i gezet. Nieuw carterontluchtingsslangetje (de oude is poreus) plus pakkingen en een nieuw wisserblad. En dan is het klaar vooralsnog. En dan kunnen we in mei met de A2 naar de Moezel. Dat wordt dan de eerste echt lange rit.
Rinus, ik heb je vooruitblik naar toekomstig onderhoud uit de "wat heb je laten doen" thread hierheen verplaatst. De andere thread houden we graag zo clean mogelijk, zodat je makkelijk kunt zoeken. Als je nu morgen hetzelfde bericht plaatst maar dan met de kosten etc. erbij (in het sjabloon) dan vind ik het helemaal goed 

- Rinus
Van het weekend de A2 in mijn eigen garage gereden (Monza eruit) om wat te frobelen aan de auto. Heb ik gelijk eens de onderkant bekeken, en de auto zag er heel netjes uit. Uitlaat geen rare dingen (over de gehele lengte), nergens geen lekkage, ook niet bij het motorblokkje en bak. Hitteschilden overal vast en aanwezig, geen rare fratsen aan de bodem zelf, alle leidingen netjes en onaangetast. Zelfs de remklauwen voor geen aanslag of oxidatie. Maar nu zag ik wel, dat de auto rondom op gele APEX veren staat. Dat is toch eigenlijk niet Audi origineel? Veren zagen er ook nog vrij recent uit (beetje vuil, maar nergens de beschermende gele coating eraf). Dus ik heb ze mooi schoon gemaakt. Staat wel netjes. Maar volgens mij zijn ze iets straffer dan normaal (als ik de andere A2-tjes terug haal uit mijn geheugen qua veergedrag, die ik gereden heb tijdens proefritten). Ik vind het an sich wel lekker, die iets strakkere afvering.
Accu is ondertussen ook weer helemaal bij. het oog is weer hartstikke groen. Was eerst zwart, dus iki liep al te denken aan een andere accu. Ik heb een ondertussen al een paar lange stukken gereden, dus is tie weer helemaal opgeladen.
Accu is ondertussen ook weer helemaal bij. het oog is weer hartstikke groen. Was eerst zwart, dus iki liep al te denken aan een andere accu. Ik heb een ondertussen al een paar lange stukken gereden, dus is tie weer helemaal opgeladen.
[quote="Rinus"]Van het weekend de A2 in mijn eigen garage gereden (Monza eruit) om wat te frobelen aan de auto[/quote]Heb je een brug in je eigen garage? Mooi om te zien hè, dat alles er nog zo netjes uit ziet. Als ik aan de A2 klus merkt m'n vader ook altijd op dat die auto er nog als nieuw uit ziet, prachtig compliment is dat!