A2 1.4

Stel hier jezelf en je A2 voor.
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 okt 2012, 14:16 0 x

Lekker opgeknapt Emiel!
Audi_gekkie

29 okt 2012, 20:43 0 x

Ziet er uit als nieuw!
Hulde. :D
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

30 okt 2012, 10:43 0 x

Ik vraag me wel af, hoelang dit mooi blijft. En dan bedoel ik op de krasjes op de lak. Vaak wordt dit door dit soort middeltjes gecamoufleerd, maar komt het na verloop toch weer terug. Vooral als de zon schijnt, zie je ze dan weerr.

Op de zijkant van onze A2 zitten ook krasjes (lijkt wel van takjes van struiken, waar een keertje langs gereden is in het verleden). Ik heb ook geprobeert om ze eruit te polijsten, en dat lukte an sich goed. Echter na een tijdje werden ze weer zichtbaar.

Ik laat over een tijdje de auto aan die kant een nieuwe blanke laag geven. dan is tie pas echt weer strak. Zo lang de kleurlaag intact is, hoeft die niet gespoten te worden, maar is een nieuwe blanke laag voldoende. Kost wat meer, maar dan is tie pas echt weer echt in orde.
Ben_3L

30 okt 2012, 12:53 0 x

[quote="Rinus"]Ik vraag me wel af, hoelang dit mooi blijft. En dan bedoel ik op de krasjes op de lak. Vaak wordt dit door dit soort middeltjes gecamoufleerd, maar komt het na verloop toch weer terug. Vooral als de zon schijnt, zie je ze dan weerr.

Op de zijkant van onze A2 zitten ook krasjes (lijkt wel van takjes van struiken, waar een keertje langs gereden is in het verleden). Ik heb ook geprobeert om ze eruit te polijsten, en dat lukte an sich goed. Echter na een tijdje werden ze weer zichtbaar.

Ik laat over een tijdje de auto aan die kant een nieuwe blanke laag geven. dan is tie pas echt weer strak. Zo lang de kleurlaag intact is, hoeft die niet gespoten te worden, maar is een nieuwe blanke laag voldoende. Kost wat meer, maar dan is tie pas echt weer echt in orde.[/quote]

Emiel heeft Monello Mezzo en Monello Finale machinaal gebruikt. Mezzo is een lichte compound met zogenaamde abrasives ("schuurmiddelen") erin. Hiermee werk je lichte krasjes en swirls (cirkelvormige kringen) permanent weg, dus je camoufleert ze niet, maar lost ze echt op. Kunst is daarna om zo verstandig mogelijk je auto te wassen om nieuwe waskrassen of swirls te voorkomen. Dus niet met een spons wassen, indien mogelijk met twee emmers water wassen (two bucket system) en droogdeppen met een geschikte microvezeldoek, niet droogwrijven.

Waarschijnlijk heb je zelf gepolijst met een middel dat misschien niet alleen een lichte slijpgraad had, maar ook siliconen en/of wax bevat. Dat camoufleert inderdaad maar tijdelijk. Echt gedegen polijsten met de hand is praktisch niet te doen voor grotere oppervlakken. Daarbij heb je meer kans om hologrammen in je lak te wrijven wanneer je handmatig polijst met een product dat abrasives bevat. Laat iemand met geschikte materialen eens kijken naar je lak. Wellicht kan hij veel voor je betekenen en dan waarschijnlijk maar voor een fractie van de prijs van overspuiten.

Ontopic: ziet er goed uit :)
emiel10

30 okt 2012, 13:55 0 x

Helemaal eens met Rolf, als je goed polijst met goede producten is het resultaat blijvend, mits goed bijgehouden. Niks aan toe te voegen. Ben zelf ook tevreden met het resultaat, voor de 100% gaan we als het weer mooi weer wordt, is het me nu te koud voor en heb ik te weinig tijd voor.

Als jij denk dat de enige optie is om je auto over te spuiten, dan kan er hier nog een hele wereld voor je open gaan: forum.carclean.nl
rolf

30 okt 2012, 14:29 0 x

Ik heb nix gezegd............ :lol: maar sluit mij geheel bij Ben aan.
emiel10

30 okt 2012, 15:52 0 x

oeps verkeerd gekeken, las te snel over de pagina heen, jouw avator stond bovenaan :oops:
emiel10

10 nov 2012, 17:43 0 x

Inmiddels is de a2 helemaal klaar zoals ik hem wil hebben, vanmorgen uit laten lijnen, is van alles vervangen aan de voorophanging (door de vorige eigenaar) en niet goed uitgelijnd daarna:
Afbeelding

Nieuwe nette zwarte matten geplaatst, veel minder snel vies als de grijze:
Afbeelding

En een nieuwe pioneer radio met usb en parrot carkit ingebouwd,erg tevreden over:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
rolf

10 nov 2012, 18:54 0 x

Netjes!
Nu maar veel rijplezier ermee. :D
zoop

10 nov 2012, 19:06 0 x

Mooi gepoetst!

Welke matten zijn dat? Misschien wil ik die ook wel. Ik heb nu grijze die niet alleen snel vies worden, maar ook niet goed op de noppen aansluiten. Het tapijt floept er steeds uit.
Plaats reactie