Peter's Audi A2 1.4

Stel hier jezelf en je A2 voor.
peternorth

05 jan 2013, 09:58 0 x

Hmm ok nu wordt het lastig. Een zegt wel en andere niet. Audi gekke gaat ze notabene in de lente monteren onder z'n auto. Ga er nog even over nadenken en me inderdaad adviseren laten.
Audi_gekkie

05 jan 2013, 13:24 0 x

[quote="peternorth"]Hmm ok nu wordt het lastig. Een zegt wel en andere niet. Audi gekke gaat ze notabene in de lente monteren onder z'n auto. Ga er nog even over nadenken en me inderdaad adviseren laten.[/quote]

Uiteindelijk gaat de band 1,5cm verder de wielkast in.
Bij mijn vorige Audi, een 90TD, had ik dit ook gedaan en dit was mij toen erg goed bevallen.
De tijd zal het leren.
peternorth

05 jan 2013, 22:13 0 x

Verder de wielkast omhoog bedoel je toch?

Kan weer een paar dingen van m'n lijstje strepen:

- Kentekenplaathouders zonder reclame gemonteerd
- Luxe kenteken platen laten maken. Zijn kleine details maar staat zoveel beter.
Afbeelding

- Velgen gewassen. Eerst goed afgesopt, toen IronX en toen weer goed afgespoeld en nagelopen. IronX reactie was vrij heftig aan de binnenkant (logisch) maar ze zijn lekker schoon geworden.
Afbeelding
Afbeelding

Prachtig velgje hoor. Vind de grote naafkappen ook erg mooi.

M'n nieuwe mattenset was ook binnen dus die vanochtend ook opgehaald en geplaatst. Was echter iets vreemds mee, misschien weten jullie dat, maar de pasvorm was perfect alleen krijg ik de bevestigingspunten niet vast. Het zijn dichte doppen van de bovenkant maar ik denk dat deze open moeten zijn. Zo zijn de oude matten ook. Iemand een idee? Even mail terug gestuurd naar magazijn chef hoe dit nou kan want ik krijg ze echt niet vast geklikt en dat is toch wel de bedoeling. Heb ze er dus eerst even uit. Maar toch even de foto's van oud en nieuw:
Afbeelding

En de velours versie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgende week komt de originele radio er ook in. Zoektocht naar nieuwe banden vervolgen en daarna de nieuwe wielen eronder. Oh ja, de lettertjes moeten ook nog van de kont af.
Audi_gekkie

05 jan 2013, 22:37 0 x

Mooi velgen hoor!
Ze komen me bekend voor. :lol:

Luxe kentekenplaten heb ik er ook op zitten, maar ik heb de reclame van de garage waar de Audi in Duitsland nieuw is gekocht er nog op zitten. Ik hou ook niet van reclame, maar vind dit wel geinig.

De doppen in de matten horen inderdaad open te zijn. Misschien even uitboren?
Je kunt de oude doppen misschien ook overzetten.

Inderdaad het wiel komt bijna 1.5cm verder de wielkast in met 195/55/16, want de diameter is 2.95cm groter.
De andere bijna 1.5cm zit aan de andere kant van het wiel :D
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

05 jan 2013, 22:52 0 x

De velgen zien er inderdaad goed uit ... ;) Zijn alle velgdoppen nog netjes en heel?

Wat de matten betreft, ik heb zelf de originele met een kuiltje bovenin de dop in de wagen zitten.
Zitten bij de nieuwe matten geen bevestigingspunten voor de bodem die je over kunt zetten?

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de wagen met de nieuwe velgen ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
peternorth

05 jan 2013, 23:22 0 x

Alle kapjes zijn nog helemaal netjes Peter. Er mankeert heel weinig aan de velgen, nu ze schoon zijn is dat nog beter te zien.

Ja, misschien even kijken of die andere dopjes niet over zijn te zetten. De onderkant is namelijk wel precies gelijk met de kokosmatten. Wel vreemd want dit zijn originele matten maar misschien zijn er twee versies. Morgen even knutselen.

Ik hou niet van die letters op de kont van een auto. Dus alles gaat eraf. Mooi clean en strak :)

Ik ben zelf ook heel benieuwd naar de look met de nieuwe wielen. Is ook verleidelijk om ze even te monteren maar ik vind het profiel van de banden een klein risico gezien de periode waarin we zitten. Het kan binnen een week omslaan en weer vriezen en sneeuwen en dan rij je met 3mm toch niet met een heel fijn gevoel. Moet het eigenlijk maar in 1x goed doen en er meteen vier nieuwe banden op zetten. Ergens ook weer zonde want je zou in de zomer prima nog wat kilometers kunnen maken op de Continentals die er nu onder zitten. Beetje in dubio dus!
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

05 jan 2013, 23:25 0 x

[quote="peternorth"]Alle kapjes zijn nog helemaal netjes Peter. Er mankeert heel weinig aan de velgen, nu ze schoon zijn is dat nog beter te zien.

Ja, misschien even kijken of die andere dopjes niet over zijn te zetten. De onderkant is namelijk wel precies gelijk met de kokosmatten. Wel vreemd want dit zijn originele matten maar misschien zijn er twee versies. Morgen even knutselen.

Ik hou niet van die letters op de kont van een auto. Dus alles gaat eraf. Mooi clean en strak :)

Ik ben zelf ook heel benieuwd naar de look met de nieuwe wielen. Is ook verleidelijk om ze even te monteren maar ik vind het profiel van de banden een klein risico gezien de periode waarin we zitten. Het kan binnen een week omslaan en weer vriezen en sneeuwen en dan rij je met 3mm toch niet met een heel fijn gevoel. Moet het eigenlijk maar in 1x goed doen en er meteen vier nieuwe banden op zetten. Ergens ook weer zonde want je zou in de zomer prima nog wat kilometers kunnen maken op de Continentals die er nu onder zitten. Beetje in dubio dus![/quote]

's Zomers kan het ook hard regenen, dan heb je je profieldiepte ook nodig. Ik zou ze toch even proberen, was het alleen
maar voor de foto's en controle of de velgen nog recht zijn ... Zijn de banden wel netjes afgesleten?
Heb je winterbanden op de originele velgen zitten?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
rolf

05 jan 2013, 23:45 0 x

Bent lekker bezig! Mooi man.

Vergeet je de Wheelwax niet voor gebruik? :mrgreen:
Stukken makkelijker schoonhouden! ;)
peternorth

05 jan 2013, 23:53 0 x

Weet niet precies of ze recht afgesleten zijn. Ga ze denk ik ook wel even proberen voor ik nieuw rubber bestel. Moet alleen nog beslissen welke maat wordt :roll:

Wheelwax moet er nog op maar heb ik nog niet in m'n collectie :s hock: Zoveel te doen, zoveel wat ik nog moet hebben! 8-)
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

06 jan 2013, 00:11 0 x

[quote="peternorth"]Weet niet precies of ze recht afgesleten zijn. Ga ze denk ik ook wel even proberen voor ik nieuw rubber bestel. Moet alleen nog beslissen welke maat wordt :roll:

Wheelwax moet er nog op maar heb ik nog niet in m'n collectie :s hock: Zoveel te doen, zoveel wat ik nog moet hebben! 8-)[/quote]

Alles op zijn tijd, je hebt per slot van rekening de oude velgen ook nog ...
Zitten daar goede (winter)banden onder? Dan hoef je geen haast te maken met de banden voor de
nieuwe velgen.
Plaats reactie