Was op zoek naar een A2

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Bart-S
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

31 okt 2018, 09:46 2 x

Dank voor de reactie @eekhoorntje
Lambdasonde gaat ook niet vervangen worden. Laten hem lekker zitten.
De A2 doctor is voor mij niet mega ver maar mijn eigen monteur ,wat ook mijn neef is, is er goed monteur en jarenlang ervaring met Volkswagen Audi. Nu werkzaam bij MRT in Veghel al dat misschien hier mensen wat zegt.
Ga de 5w30 gewoon proberen en heeft de vorige eigenaar er ook altijd in gedaan. Als het verbruik hoog is kan ik is kijken om het te vervangen voor 5w40. Zo duur is de olie niet op deolieconcurent.nl en moet ook nog nieuwe olie 5w30 hebben voor de Passat. Meteen ook brandstoftoevoeging erbij bestellen en geen verzendkosten meer.
Bart-S

17 nov 2018, 11:37 0 x

Net weer thuis van de A2 een grote beurt geven. Olie, oliefilter, brandstoffilter, bougies, interieurfilter en luchtfilter vervangen. Kwamen erachter dat voor de remslangen niet meer goed waren en achter de remhoesjes lekte. Deze besteld dus binnenkort nog ff terug. Dan ook meteen de remvloeistof verversen. Stangetjes voor ook gebroken dus ook maar meteen nieuw erop. Carterontluchting huisje was ook lek en zag dat ze deze ook op aliexpress verkochte. Deze ook meteen besteld om te vervangen.
Binnenkort dus nog ff terug en dan kan hij weer een jaar vooruit plus nog ff nieuwe apk plannen voor eind van het jaar.
Bart-S

23 nov 2018, 07:21 0 x

Gisteravond de stabilisator stangetjes en remslangen voor vervangen. Achter de wielremcilinders vervangen.
Afgelopen week de stalen velgen bij @michiel arndts opgehaald, bedankt nog daarvoor, en eergister bijna 4 nieuwe Continental wintercontact gekocht. Deze er gister ook maar meteen onder gelegd.
Ik kan weer ff vooruit. Aankomend voorjaar denk ik toch de distributieset met waterpomp nog vervangen aangezien de multiriem vervangen was samen met de distributieriem maar de multiriem zag er zo slecht uit dat ik geen risico wil lopen.
Bijlagen
22D700BA-79F9-4FA0-A49C-0D0B2018ADD2.jpeg
22D700BA-79F9-4FA0-A49C-0D0B2018ADD2.jpeg (1.02 MiB) 4142 keer bekeken
1CD99B2D-7521-48CD-ACBD-C07D1A58AE01.jpeg
1CD99B2D-7521-48CD-ACBD-C07D1A58AE01.jpeg (1.12 MiB) 4142 keer bekeken
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

23 nov 2018, 09:51 0 x

Zowel de Muliti als Distributie, als je voor SKF of Conti kiest heb je er een met productie datum en weet je hoe oud deze is, als ze de Multi vervangen hebben voor een die enkele jaren op voorraad lag is oud worden mogelijk, maar meestal gaat de multi riem langer mee, of hij was vervuild en heeft enige tijd geslipt waardoor ze warm worden, zoals bij niet goed vastgezette dynamo.

Door slippen worden ze erg heet en kunnen ze snel verouderen.
Vermoedelijk bij vorige eigenaar gebeurd.

Als je kapje boven weghaalde en in de 5e versnelling zet en de auto weg duwde zie je een merk langs komen, soms met datum en je weet of de riem oud is of niet!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Bart-S

23 nov 2018, 11:34 1 x

Nee hij was niet van 1 van die merken. Net zoals de distributieriem daar ook niet van is. Zelf zal ik altijd voor contitech gaan.
Hij was niet verbrand. Hij was helemaal gescheurd in de lengte van de multiriem mee.

Ps. Hoe kan ik trouwend het onderwerp hier veranderen?? Ben niet meer op zoek Haha.
eekhoorntje

23 nov 2018, 12:37 0 x

1 Open nieuw topic, en dat mag, mijn auto....

2 De Multi riem kapot, ik zie dat naast een riem SKF VKMV 6pk1084 van €9,18 op Black Friday, je ook een rol kunt vervangen en als dat lager vast zit is de scheur verklaarbaar.
Een rol van JP 1118301410 kost maar €10,30 en vandaag op www.autodoc.nl besteld.

3 Aftap boutje met ring voor olie verversen kost goedkoopste €1,02.

4 SKF VKMC 01121-1 is complete Riem set dus met waterpomp en laten die pompen van SKF nu
ook in Conti set zitten, SKF gebruikt dus Conti riemen en je koopt voor €20,- extra een Conti opdruk hetzelfde..... ik betaalde vandaag maar €107,76...

5 Beru ZSE 030 Bobine, ja de pen bobine sneuvelde wel eens en gelijk voorraad besteld....€18,14 is goedkoper dan welke dealer ook.... Maar die kan niet op jou AUA, heb je BBY voor nodig.....!

6 Ik zal de losse hoezen voor bak zijde en de Homokineet van SKF hier niet vermelden.... want een zekere @rolf kan daar absoluut niet tegen!

7 Even vandaag gehamsterd op Black Friday, morgen dus Red Saturday?
Meestal geven ze minder dan 26% korting....!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Bart-S

11 nov 2019, 22:14 5 x

Zo daar zijn we weer. Nu een jaar de a2 en bevalt opzich goed. Toch wel wat mankementjes zoals comfortmodule en carterontluchting gehad. Dit allemaal vervangen. Nou merkte ik dat de auto wat koelvloeistof verloor dus vanavond met de auto naar mijn monteur geweest. Motorkap eraf en bleek dat het thermostaathuis lek was dus vandaar lekkage. Komt veel voor bij de 1.4 hoorde ik. Alles nog ff gecontroleerd voor APK die eraan komt daaruit bleek de veer rechtsvoor te zijn gebroken. Ook bleek de waterpomp een klein beetje te lekken na 3 jaar waarvan de vorige eigenaar zou zeggen dat die vervangen zou zijn. Heb soms het idee dat de vorige eigenaar toch wel wat steken heeft laten vallen in het onderhoud. En meer voor goedkoop is gegaan. (goedkoop merk waterpomp en riem, 2e hands accu enz.)
Nu aanstaande zaterdag maar meteen alles laten vervangen dus, waterpomp met distributieriem, thermostaathuis, veer en meteen maar weer nieuwe olie erin zodat hij er weer 15.000km tegenaan kan en goed is voor de APK.
Zal zaterdag wel weer ff wat foto maken en hier plaatsen.
Bart-S

16 nov 2019, 21:57 0 x

Vanmorgen om 7uur met goede moed aan de a2 begonnen. Wiel eraf en de veer vervangen. Was nog een heel karwei want alles zat erg goed vast.
Waterpomp en riem zaten er zo op waterpomp bleek toch best lek te zijn.
Toen naar het thermostaathuis, wat zit die op een klote plek.
Alles uitgebouwd huis gewisseld en weer dichtebouwd, wat denk je, lekt hij nog op de o-ring.
Het was alweer laat dus de auto maar laten staan en van de week savonds verder.
Dan weer koelvloeistof erop samen met nieuwe Castrol 5W-30LL olie met oliefilter.
Hoop er dan weer tegenaan te kunnen met wat minder kosten. Alles bij elkaar heeft de a2 dit jaar me al meer gekost als de vorige Lupo in 10 jaar die we toen gehad hebben.
Bijlagen
IMG_20191116_092027.jpg
IMG_20191116_092027.jpg (2.55 MiB) 3260 keer bekeken
Ticcie
Audi A2 clublid

16 nov 2019, 22:08 1 x

Ja.... herkenbaar verhaal helaas, ik had precies hetzelfde, hij lekte bij mij op de aansluiting huis - leiding achter inlaatspruitstuk na montage. Het is mij niet gelukt om m goed te monteren zonder het inlaatspruitstuk te demonteren. Dat valt uiteindelijk nog mee qua werk. Vervang je meteen de kunststof leiding waar het thermostaathuis in valt, ik heb m voor e10 besteld bij boelm.nl. Zitten ook nieuwe rubbertjes op.

Succes, waardeloos klusje met te weinig ruimte...
eekhoorntje

17 nov 2019, 14:18 0 x

Duurder? Ja, dat kan helaas, maar een Lupo kan roesten, A2 niet en nauwelijks afschrijving mits je bij aankoop niet teveel betaalde.

Heb bij 4 slopers onder de €500,- gekocht opgeknapt en met dikke winst verkocht.
Dat kan bij een A2 mits in goede staat, en een Lupo, dat is lastiger, veel aanbod, veel rommel en enkele goede...

Op de plaatselijke sloperij op zoek naar 1.2 Tdi delen diverse zwakke Lupo 3L puntjes gezien, en de rest die ik nodig had nog prima.
Plaats reactie