voorstellen nog geen a2

Stel hier jezelf en je A2 voor.
NG064LL
Motortype: Weet ik niet

05 aug 2021, 13:19 0 x

edje13 schreef:
05 aug 2021, 09:27
NG064LL schreef:
05 aug 2021, 09:04
wat zijn de dingen waar ik op moet letten bij een testrit

geluid motor?
waar is het plaatje van type motor.

verder is eer niet zoveel toch
bepaalde roestplekken van de ophanging.

weet het verder ook niet roesten zal hij niet veel doen :)
Heb je dit al eens doorgelezen?
viewforum.php?f=33
ben deze al tegen gekomen

viewtopic.php?f=33&t=812

wat een lijst :dizzy: :)
topic word zonder overleg en zonder reden ( als je het niet wilt lezen dan open je het topic toch niet )
gesloten
viewtopic.php?f=4&t=9679&start=140
blijkbaar mag je alleen schrijven wat de heren graag willen lezen
Duckman
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

05 aug 2021, 14:35 0 x

NG064LL schreef:
04 aug 2021, 17:50
wat waren die probleem lampjes dan met oplossing?
ABS storing met groot oranje uitroepteken in het dashboard :dizzy:

Blijkt vaker voor te komen en was de schakelaar van het remlicht onder het rempedaal. Kost rond een tientje en binnen 5 minuten vervangen. En de ruitenwisser ging steeds langzamer, blijkt ook een kwaal dat die gewoon vast gaan zitten door ouderdom. Uit elkaar gehaald en schoongemaakt en wist weer als een malle.

Verder nog de kachel weerstand voor de airco zodat deze weer lekker in alle standen kan blazen ipv uit of heel hard. Was €40 en wat prutswerk onder het dashboard

Verder voor €80 een set alle seasonbanden op lichtmetalen velgen gescoord met meer dan voldoende profiel om, denk ik, minstens nog twee jaar op te kunnen rijden.

Forum hier is erg handig en actief!! Veel dingen simpel zelf te doen. Heb wel voor een euro of 60 een Chinese OBD2 uitlezen gekocht met VCDS. Dat is ook heel handig en kan je alle storingen zelf vinden. Ook de investering waard
NG064LL

05 aug 2021, 16:22 0 x

[/quote]

ben deze al tegen gekomen

viewtopic.php?f=33&t=812

wat een lijst :dizzy: :)
[/quote]

kan aan die lijst nog aan toevoegen hemelbekleding die los laat.
die staat er zo te zien niet in en komt ook nog wel eens voor.
en naar het dak kijken aan de binnenkant zeker achter is niet echt iets wat je snel doet.
topic word zonder overleg en zonder reden ( als je het niet wilt lezen dan open je het topic toch niet )
gesloten
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

05 aug 2021, 17:11 0 x

Beste NG ,

Een regio of woonplaats adviseerde makkelijker....
En als er forum leden in de buurt wonen, die weten welke je kunt overslaan zoals Jet Cars in Rotterdam...

Maar de Citroën opmerking?
Er is leeg en kenteken gewicht op pasje... de AUA van 870 Kg is vaak 970 op pasje..
De BBY van 895 naar 995, maar je betaalde 851t/m 950 kg voor beiden!

En de los latende hemel... herstel is veel werk of duur kopen...
Ik trok alles eraf... schoonmaken en spuitbus Action leuk kleurtje gegeven of is mat zwart geen kleur?

Techniek is duurder en ik vermoed dat je niets van weet en zelf kunt doen.
Maar ook een Monteur is geen helderziende en miste wel eens iets bij een aankoop.

Wel zijn er in geheel Nederland Vakgarage's die aankoop keuring voor €149,- kunnen doen en na grote beurt nog garantie geven.

Als je een particulier wilde kopen, vraag of deze hem naar de Vakgarage wil brengen op zijn kosten!
Keuring + Grote beurt + verse APK en 1 jaar pechhulp en anders loop je weg.
Maakt niet uit waar deze Vakgarage zit want dan kun je bij jou plaatselijke of regionale ook terecht.

Enige risico is dat verkoper boos word na factuur...
of weigerde en dan doe ik hetzelfde, doei, ik zoek wel verder!

Zelfs elke kneus kan op deze manier een redelijke auto met garantie en 1 jaar pechhulp kopen.
Maar nu zal ik hier geen link plaatsen zolang zou woonplaats onbekend is.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
NG064LL

05 aug 2021, 21:09 1 x

hoi eekhoorntje

als ik mijn auto te koop zet en iemand eist een keuring op mijn kosten dan is het bij mij doei hahah dat betalen ze zelf maar.

bij mijn weten is de belasting op het ledig gewicht niet rijklaar gewicht.

maar goed ik heb eens gekeken en vroeg me af of er iemand zou kunnen meten wat de afstand is tussen de bodem ( dus zonder de dubbelen bodem en de hemel bekleding thv de linker of rechter stoel ( in mijn geval zou iki de linker stoel weghalen ) en wat de breedte is
de rolstoel is met ingeklapte handvaten 70cm hoor en als ik hem niet verder in klap wat wel handig zou zijn dan is hij 60 cm breed.
gesloten
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

05 aug 2021, 22:16 0 x

NG064LL schreef:
05 aug 2021, 21:09
hoi eekhoorntje

als ik mijn auto te koop zet en iemand eist een keuring op mijn kosten dan is het bij mij doei hahah dat betalen ze zelf maar.

bij mijn weten is de belasting op het ledig gewicht niet rijklaar gewicht.

maar goed ik heb eens gekeken en vroeg me af of er iemand zou kunnen meten wat de afstand is tussen de bodem ( dus zonder de dubbelen bodem en de hemel bekleding thv de linker of rechter stoel ( in mijn geval zou iki de linker stoel weghalen ) en wat de breedte is
de rolstoel is met ingeklapte handvaten 70cm hoor en als ik hem niet verder in klap wat wel handig zou zijn dan is hij 60 cm breed.
Ik zou gewoon in de buurt van "wil ik liever niet zeggen" een willekeurige A2 gaan
bekijken en meteen kijken of de rolstoel past. Kun je meteen uittesten hoe gemakkelijk/moeilijk
het verwijderen weer monteren van de achterstoelen gaat.
NG064LL

05 aug 2021, 22:23 0 x

had gehoopt dat wel iemand dat wil nakijken

gezien ik niet midden in het land woon en niet even al te ver weg kan ( max 50km of zo ) is even langs gaan bij een a2 niet echt een optie
dan moet dat geplant worden.

zoiets zeg maar

https://carscorelist.akamaized.net/images/autotest/5979
gesloten
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

05 aug 2021, 22:38 0 x

NG064LL schreef:
05 aug 2021, 22:23
had gehoopt dat wel iemand dat wil nakijken

gezien ik niet midden in het land woon en niet even al te ver weg kan ( max 50km of zo ) is even langs gaan bij een a2 niet echt een optie
dan moet dat geplant worden.

zoiets zeg maar

https://carscorelist.akamaized.net/images/autotest/5979
Waar woon je? Misschien zit een (forum)lid dicht in de buurt ...
4$$
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

05 aug 2021, 22:58 1 x

Ik vind je berekening van 20 voor WA+ en zeker die 20 van wegenbelasting wel erg optimistisch. Naar mijn weten betaald bijna iedereen met een AUA of BBY hier 25/26 euro per maand.

Voor 2000 mag en kan je niet teveel verwachten en zal je er snel 1000 aan moeten hangen om hem weer in betere staat te brengen. Denk hierbij aan banden, alle vloeistoffen en filters, distributieriem en waterpomp etc.

Hopelijk kan je wat vinden.

Owja en dat blauwe interieur is ook echt :(
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
NG064LL

06 aug 2021, 01:06 0 x

heb bij mijn huidige de thermostaat vervangen ( waar was ik aan begonnen :dizzy: maar gelukt ) en de condensor was lek en vervangen en daarna laten vullen bij een airco boer.
vooraf nog laten op druk zetten en 2 x vacumeren voordat.
draait al weer sinds 2018 dus goed gegaan :flushed:

verder doe zelf de olie en filters elk jaar.
de rest doet de garage zoals de remme daar blijf ik vanaf.

die bobines vervangen lijkt me niet zn probleem zal wel lukken en de autobandenmarkt.nl is een goede plek voor niet te dure banden :)

gezien het een 2e auto is mag hij ook wel even stil staan eigenlijk dus is het niet zn ramp
gesloten
Gesloten