Bikemaster en zijn A2 stellen zich voor

Stel hier jezelf en je A2 voor.
bikemaster

17 mei 2013, 09:36 0 x

Ga er maar vanuit dat het een tik fout is, wat Mail betreft het is een ouderwets dorp dus je kan beter even bellen
mijn broertje heeft zijn bmw 120D daar laten aanpassen, auto loopt als een lier en heeft als het even kan een dikke
caravan aan de haak hangen.
bikemaster

09 okt 2013, 11:10 0 x

[quote="bikemaster"]

Voor de apk was er een wiellager links achter kapot en de achterveer ook links achter was gebroken

Gisteren heb ik vervangen het wiellager links achter, plus de veer ook links achter

Vandaag heb ik de remvoeringen vervangen, meteen goed gedaan en dus ook de veertjes vervangen, de trommels gespoten, en alles netjes in het vet gezet, afgelopen winter zijn de remcilinders al vervangen

Het verlanglijstje is klaar

Radio met cd,mp3 usb, carkit (begroting 100 a 200 euro) (Done is de parrot astroid geworden)
Matten bestellen (Done)
Cruisecontrol inbouwen (Done)
Trekhaak aanschaffen (Done)
wieldoppen voor de winterbanden (Done)
winterbanden (Done)
LM velgen voor de zomerbanden (DONE)
mistlampen inbouwen (doe ik niet meer)
Chippen 390 euro met uitdraai op de testbank (steeds komt er weer wat tussen door)

wat is er inmiddels vervangen

Remcilinders achter
remvoeringen achter inc alle veertjes
Wiellager links achter
Veer links achter[/quote]

Maar weer eens een update

De audi houd zich prima, in de vakantie nog wel een storing gehad, onder het rijden lichte het lampje van de esp op, dacht ik het is ook alweer even geleden.
ik heb onder het rijden de auto in de vrij gezet, motor uit, opnieuw starten, en op dat moment snapt de computer niet wat er aan de hand is omdat de wielen draaien, hij reset op dat moment, en de melding is weg.

Maar goed een dag later was de melding er weer, plus de abs ging branden, dacht dat die het was, en ik kreeg een knipperend uitroepteken in de display.
Ik zei tegen mijn zoon kijk eens als ik ook remlichten heb, dat bleek niet het geval te zijn, dus bij de brezan een remlicht schakelaar gehaald, ter plekke vervangen, en klaar probleem opgelost :D

inmiddels staat de teller op 187.000 km en wou de auto al een paar weken service hebben ;) dus gisteren olie gehaald (longlife van kroon) olie, lucht en interieur filter en aan de slag gegaan.
Het luchtfilter was weet ik wel niet hoe lang geleden vervangen (bedankt vakgarage H&H Leek) want de auto zou een beurt krijgen, maar goed het luchtfilter huis was haast niet open te krijgen, toen er een schroef af brak had ik al een vermoeden hoe het filter er aan toe zou zijn :( :(
Het interieur filter daar in tegen was wel schoon, dat hadden ze dan wel weer gedaan, maar natuurlijk heb ik hem wel vervangen.
olie en filter vervangen, brandstof filter moet nog even gedaan worden 1 dezer dagen, daar had ik geen tijd meer voor omdat ik met een afgebroken schroef zat die ik moest uitboren van het luchtfilterhuis.

Als het brandstof filter gedaan is zullen we de remmen nog even doen, oa trommels uitblazen, blokken voor er af, keramische vet er aan en terug monteren.
even op de brug bij mijn maat, alles nalopen, auto uitlezen kijken als alles nog 100% is, en de beurt aanmelden.

Dan nu het mindere nieuws, gisteren na al het werk mijn dochter uit school gehaald en meteen even een stukje gaan rijden, even naar de winkel geweest, toen wat drinken met dochter (koffie)
Rijden we weg sta ik op de parkeerplaats te wachten achter een G.M.C pickup die rijd weg, tewijl het niet kon, ze gooit hem in de achteruit, en gas, jawel en daar stond ik, bam ze rijd zo mijn a2 binnen :( :(

Bleek het haar auto niet te zijn, geen groene kaart bij zich, en ze wou het onderling ff regelen, ze hadden een garage, ja ja nou dat doen we dus mooi niet he, ik ban vol casco verzekerd, dus ik breng de audi gewoon naar Keuter Oosterwolde toe.
Toch heb ik de politie maar gebeld om te laten controleren als de auto wel verzekerd was, dit bleek wel het geval, dus gegevens uitgewisseld, en er melde zich nog een getuige :D :D

Baal wel weer maar goed schade valt mee, de trekhaak is naar binnen gegaan, condensor is beschadigd, daar komt dus een nieuwe in, denk dat ik de droger ook laat vervangen, dan betaal ik dat zelf wel, het systeem in dan toch leeg.
verder is de bumper gescheurd, roosters kapot, en frontje vermoedelijk beschadigd volgens Keuter.

wel balen, maar goed het valt wel mee uiteindelijk :mrgreen:
bikemaster

09 okt 2013, 11:13 0 x

achterkant hebben we ook al eens gehad :oops:

vandaag-hebben-we-voor-de-2e-keer-schade-t2254.html?hilit=bikemaster
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 okt 2013, 12:02 0 x

@Bikemaster,

Mooi dat de A2 na alle problemen zich nu goed blijkt te houden. Wel raar van de garage dat ze het luchtfilter niet
hebben vervangen, zaten de boutjes toen ook al vastgeroest .... ;)

Balen met die schade, er zit toch geen magneet in de A2 waardoor andere auto's worden aangetrokken?

Met dergelijke schades valt het meestal tegen, er is vaak meer beschadigd dan je op het eerste oog ziet.
Had ze je over het hoofd gezien?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Audi_gekkie

09 okt 2013, 13:34 0 x

Het gaat goed daar in het noorden :s hock:
Wat een tr*t!
De auto was wel verzekerd, maar had ze wel een rijbewijs? :lol:
bikemaster

09 okt 2013, 15:17 0 x

Vandaag het hitte schilt verwijdert, man man het brandstof filter zit er ook al weet ik wel niet hoe lang op, hij is wit uitgeslagen al het lezen is er af, en er zit zelfs roest op.
Ik moest even weten welke er op zat, of een pot (blikje grootte) of dat andere type, ik heb een blikje zeg maar, die moest besteld worden, vanmiddag komt die binnen.
Nee ik ben niet tevreden over die garage, zeg dan gewoon, nee we doen er niets aan, prima dan heb ik de keus of het tegen meerprijs te laten doen, of het zo laten, nu had ik die keus niet, ze hadden olie en filters allemaal vervangen ja ja dus niet.

Vanmorgen gereden, je kan wel merken dat het luchtfilter is vervangen, hij is (nog) veel vlotter geworden :)

morgen dus het brandstof filter vervangen, dit keer gebeurd het echt :lol: als ik het niet vergeet zal ik even een paar foto's van dat filter maken.

Die vrouw had wel een rijbewijs (gelukkig) die had ze wel bij zich :o maar ik zit wel in de prijzen hoor, maar goed positief blijven we wel 8-)
Gistermiddag schade en balen, gisteravond kreeg ik een berichtje dat ik een Dine bon had gewonnen bij ons favoriete chinees, Indisch, restaurant tadada een pleister op de wonde :D :D
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 okt 2013, 15:41 0 x

Het vertrouwen is zo wel weg als je de "nieuwe" gemonteerde spullen zo aantreft ... :(

Positief blijven, het komt nu goed voor elkaar en na afloop kun je gezellig met het gezin uit eten gaan ... 8-)
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
bikemaster

11 okt 2013, 10:28 0 x

Gisteren heb ik het brandstoffilter vervangen, heb het bij mijn maat op de brug gedaan, op zich stelt het niks voor, het is alleen even prutsen om de gebogen slangetjes weer precies zo te krijgen zoals het hoort, zodat ze dus niet onder spanning staan.

Foto's zijn er niet van het brandstoffilter gemaakt, maar kan jullie verzekeren dat hij erg oud was, bovenkant was rood verroest, de 2 slangen klemmetjes die je moet in knijpen waren stok verrot :?
Het is me dus ook wel duidelijk waarom hij vorig jaar na zware vorst wat stotterde, dat zal ongetwijfeld vocht in het filter zijn geweest.

Maar goed nu de voordelen het is weer dik in orde, nu weet ik zeker dat alles is vervangen, dat is het voordeel als je het zelf doet, de auto trekt stukken beter, dat komt van het verse luchtfilter.

Ook vandaag doen we een upgrade, vandaag komen er 2 nieuwe koplampen in :D :D er zat kort na aanschaf vocht in beide koplampen.
Na het forum te hebben geraadpleegd heb ik het rubber van het deksel omgedraaid en ingesmeerd met vaseline, 1 was daarna 100% goed en de ander begint weer.

En daar ben ik hartstikke zat van, 1 nieuwe koplamp zou op zich volstaan, zijn maar dan zie je weer verschil :cry: en dat wil ik absoluut niet.
Normaal gesproken had ik echt geen 2 nieuwe koplampen gekocht, maar er is iemand die koopt die koopt beide koplampen van mij, voor de prijs van 1 nieuwe koplamp.

Bof ik ff heb ik 2 nieuwe koplampen voor de prijs van 1 :D :D
bikemaster

11 okt 2013, 10:46 0 x

Wat is er allemaal gedaan

Radio met cd,mp3 usb, carkit (begroting 100 a 200 euro) (Done is de parrot astroid geworden)
Matten bestellen (Done)
Cruisecontrol inbouwen (Done)
Trekhaak aanschaffen (Done)
wieldoppen voor de winterbanden (Done)
winterbanden (Done)
LM velgen voor de zomerbanden (DONE)
mistlampen inbouwen (doe ik niet meer)
Chippen (steeds komt er weer wat tussen door)

wat is er inmiddels vervangen (laatste update 11-10-2013)

airco controle laten uitvoeren
Nieuwe accu (Coldax B57223 74AH
Temperatuursensor ontwasemer (G 263)
Remcilinders achter
remvoeringen achter inc alle veertjes
Wiellager links achter
Veer links achter
remlichtschakelaar
beide achterlampen (nieuw)
2 koplampen (nieuw)

Bij 187.000 KM een grote beurt gehad, brandstoffilter, oliefilter, lucht en interieurfilter, en de olie, er zit HELAR SP 5W-30 LL-03 olie in van Kroon.
http://www.kroon-oil.com/nl/producten/c ... -30-ll-03/
Audi_gekkie

11 okt 2013, 15:45 0 x

Wat een mazzelpik ben je met die nieuwe koplampen. :D

De Kroonolie heeft als specs. VW 504.00/507.00
Ik heb van koop9 geleerd dat de laatste getallen 01 moet zijn i.v.m. de pompverstuiver voor de diesel.
Nou weet ik het niet meer... :(

In de herfstvakantie ben ik een weekje vrij en wil dan ook de filters en olie verversen.
Zou graag willen weten of ik nu VW 504.00/507.00 of VW 504.01/507.01 olie moet aanschaffen.
Plaats reactie