Gezinsuitbreiding

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 mei 2017, 21:48 0 x

Peter_Audi_A2 schreef:
Ik meen dat bij de A2 de keus was tussen een automatische airco en geen airco.Voor mij zou een handbediende airco ook voldoende zijn geweest (had dit in mijn vorige auto). Minder kans op storingen in het meet- en regel gedeelte ...  ;)
Ik moet zeggen dat ik de meerwaarde van een climate control boven handmatig bediende airco wel zie. Een keer instellen en nooit meer omkijken naar (met andere woorden vriendin-proof), en de temperatuur wordt prettig geregeld (geen grote afwisselende stromen warme en koude lucht).
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

05 mei 2017, 09:37 0 x

<a rel="nofollow" target="_blank">Spinazie</a> schreef:
<blockquote class="Quote">
<div><a rel="nofollow" target="_blank">Peter_Audi_A2</a> schreef:
Ik meen dat bij de A2 de keus was tussen een automatische airco en geen airco.Voor mij zou een handbediende airco ook voldoende zijn geweest (had dit in mijn vorige auto). Minder kans op storingen in het meet- en regel gedeelte ...  ;)
Ik moet zeggen dat ik de meerwaarde van een climate control boven handmatig bediende airco wel zie. Een keer instellen en nooit meer omkijken naar (met andere woorden vriendin-proof), en de temperatuur wordt prettig geregeld (geen grote afwisselende stromen warme en koude lucht).
</div>
</blockquote>
Ik heb er zelf gemengde gevoelens over.
Vind bij warm weer het harde blazen van de ventilator in het begin nogal hinderlijk (veel lawaai). Om dit te voorkomen heb je de neiging om weer in te grijpen (lees ventilator zachter zetten).
Automatisch is niet altijd handig ...

Begrijp wel dat een airco eigenlijk een verplichting is in de A2, met open ramen rijden is op hogere snelheden geen pretje door het helikopereffect (hoorbare drukgolven in de auto).
Dit is zowel bij ramen voor als bij ramen achter open (ik heb elektrisch bedienbare ramen achter).

Zijn er forummers die ervaring hebben met wind deflectors?

Afbeelding

Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Auzz

05 mei 2017, 21:28 0 x

[quote="Peter_Audi_A2;59932"]

Begrijp wel dat een airco eigenlijk een verplichting is in de A2, met open ramen rijden is op hogere snelheden geen pretje door het helikopereffect (hoorbare drukgolven in de auto).
Dit is zowel bij ramen voor als bij ramen achter open (ik heb elektrisch bedienbare ramen achter).

Zijn er forummers die ervaring hebben met wind deflectors?

[/quote]

Nee, vind het ook geen gezicht ;-)
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

07 mei 2017, 12:53 0 x

Met open ramen rijden, is met geen enkele auto een pretje als je sneller dan 50 km/u gaat.

Ik betwijfel of die schermpjes iets helpen, want de zuiging van de wind langs de auto wordt er nauwelijks minder door en je brandstofverbruik lijdt er zeker onder.

Daarom koop ik al jaren geen auto meer zonder airco; zelfs een cabrio moet voor mij airco hebben, want je rijdt ook wel eens met het dak dicht  B)
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
Plaats reactie