Terug, ditmaal voor 't echie

Stel hier jezelf en je A2 voor.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 apr 2018, 19:42 1 x

Dit is een mooie en complete voor de vraagprijs. Werkend OSS, met gespoten dorpels (geen optie!), mistlampen en mooie bekleding:

https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi- ... 50040a509c

De verkoper laat zien dat de auto aan een service beurt toe is. Kilometerstand is bijna 200k, maar dat mag geen probleem zijn mits goed onderhouden. Dat wordt helaas niet gemeld (Scheckheft gepflegt).

Jonger, minder kilometers, mooie kleur, S-Line zomer- en 15 inch winterset, in nette staat en info over beurten en reparaties:

https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi- ... 50040adb67
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

01 apr 2018, 21:19 1 x

Mooi hoor ,
Die meegespoten dorpels en onderkantje bumper, er staat " meer " auto lijkt het. En dat in kombinatie met het open dak en de kleur lichtsilber metallic? Ook de binnen bekleding en stoelen, prima!
Dat wordt een moeilijke afweging, deze A2 uit Dortmund heeft wel wat veel km maar er blijft ook nog een deel budget over voor je wensen.
Die Nederlandse A2 met 50. 000 km heeft ook wel wat nadelen, boven in het budget en toch wel kans op reparatie' s zoals handremkabels, remschoenen achter, distributie riem, diverse rubbers die uitgedroogd zijn gasklep vervuild ed.
HansJan :thumbmin:
iKnijff succes met kiezen en laat je niet van de wijs brengen door een hoge vraagprijs,een bod wat 15% lager is dan de vraagprijs is naar mijn idee al een reëel bod.
iKnijff
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

02 apr 2018, 07:23 0 x

bjmeengs schreef:
01 apr 2018, 14:02
Audi A2 centrum van Jan Eenink heeft er een paar bijzondere staan. Is de moeite waard om te informeren en heeft veel kennis van de A2.
Succes met zoeken.
Merci!

@ HansJan
Eerstgenoemde heeft geen FIS en bij de tweede kan ik dat nergens uit opmaken. Kunnen jullie dat wel ergens aan zien?

Verder ben ik nog niet echt overtuigd, maar ik waardeer het des te meer dat je exemplaren aandraagt.
jaapje schreef:
01 apr 2018, 21:19
iKnijff succes met kiezen en laat je niet van de wijs brengen door een hoge vraagprijs,een bod wat 15% lager is dan de vraagprijs is naar mijn idee al een reëel bod.
Goed om te weten. (: Dankjewel!
HansJan
Moderator

02 apr 2018, 07:57 0 x

FIS is net als de elektrische raambediening achter een zeldzaam gekozen optie. Het is achteraf goed in te bouwen maar dan moet je wel een tellerhuis met FIS vinden. En die zijn weer net zo schaars.

Als FIS niet expliciet wordt benoemd dan zal dit ahv een foto van het tellerhuis duidelijk moeten worden. FIS ontbeert de kunststof brug in het midden van het display die de displays zonder FIS wel hebben.

Zie ook: viewtopic.php?t=3505&start=10
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
iKnijff

02 apr 2018, 08:11 0 x

HansJan schreef:
02 apr 2018, 07:57
FIS is net als de elektrische raambediening achter een zeldzaam gekozen optie. Het is achteraf goed in te bouwen maar dan moet je wel een tellerhuis met FIS vinden. En die zijn weer net zo schaars.
Ah, dat verklaart waarom ik tot dusver zelden een exemplaar met FIS ben tegengekomen. Wellicht dat ik die optie dan maar moet laten varen en eventueel later alsnog in laat bouwen indien de behoefte er dan nog is. Kwam 'm op Marktplaats tegen voor ca. 200 euro. Wel vreemd dat de teller dan gelijk op nul staat? Maar goed, alles bij elkaar kost het feestje inclusief inbouwen dus zo'n 250-300 euro.
HansJan schreef:
02 apr 2018, 07:57
Als FIS niet expliciet wordt benoemd dan zal dit ahv een foto van het tellerhuis duidelijk moeten worden. FIS ontbeert de kunststof brug in het midden van het display die de displays zonder FIS wel hebben.
Helder, dat vermoeden had ik al. (y)
HansJan
Moderator

02 apr 2018, 08:52 1 x

Het tellerhuis op MP is voor een diesel, ander toerenbereik. Maar het is wel hét adres voor de inbouw, hij heeft de mijne ook voorzien van FIS ;-). En hij bouwt ook CC in voor schappelijk tarief.
iKnijff

02 apr 2018, 09:12 0 x

HansJan schreef:
02 apr 2018, 08:52
Het tellerhuis op MP is voor een diesel, ander toerenbereik. Maar het is wel hét adres voor de inbouw, hij heeft de mijne ook voorzien van FIS ;-). En hij bouwt ook CC in voor schappelijk tarief.
Ik vroeg me al af waarom er specifiek TDI bij stond, haha. Maar ik verwacht dat voor de benzine variant de kosten vergelijkbaar zullen zijn, dus helemaal nutteloos was de link niet.

Handig om te weten, ik sla z'n gegevens gelijk op.
iKnijff

02 apr 2018, 09:36 0 x

HansJan schreef:
01 apr 2018, 19:42
Dit is een mooie en complete voor de vraagprijs. Werkend OSS, met gespoten dorpels (geen optie!), mistlampen en mooie bekleding:

https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi- ... 50040a509c

De verkoper laat zien dat de auto aan een service beurt toe is. Kilometerstand is bijna 200k, maar dat mag geen probleem zijn mits goed onderhouden. Dat wordt helaas niet gemeld (Scheckheft gepflegt).
Toch maar een mailtje naar de verkoper gestuurd met de vragen of het OSS nog naar behoren werkt en of de volledige onderhoudshistorie voorhanden is. Nu ik weet dat veel opties achteraf nog eenvoudig toe te passen zijn, is deze auto toch wel interessant. (:
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

02 apr 2018, 09:44 1 x

Goodmorning,
Feit dat de tellers voor de diesel gebruikt is voor een diesel maakt niet uit. Jouw front met tellers en desnoods met de mat chromen ringen ( die de eerste versies niet hadden) kan gewoon over gezet worden. Daarna kan de teller gecodeerd worden voor benzine en zal hij functioneren. Ik zou wel kijken naar een recentere en dus niet een zonder de chromen ringen. Bij deze tellers branden de naalden niet bij contact aan. Dit is software matig zo ingesteld. Er kan mogelijk wel een update overheen dan doet hij het weer wel. M.a.w. Alle tellers met een FIS kunnen achteraf ingeleerd worden. Hierbij worden zaken als IMMO en kilometerstand gewoon overgenomen van de huidige teller. Aanpassing is natuurlijk uit den boze🤔. Tenzij er een ATM geplaatst is met een lagere kmst.

Morris kan je hier verder in detail over informeren👍. Top kerel!
iKnijff

02 apr 2018, 09:51 0 x

DED@2 schreef:
02 apr 2018, 09:44
Goodmorning,
Feit dat de tellers voor de diesel gebruikt is voor een diesel maakt niet uit. Jouw front met tellers en desnoods met de mat chromen ringen ( die de eerste versies niet hadden) kan gewoon over gezet worden. Daarna kan de teller gecodeerd worden voor benzine en zal hij functioneren. Ik zou wel kijken naar een recentere en dus niet een zonder de chromen ringen. Bij deze tellers branden de naalden niet bij contact aan. Dit is software matig zo ingesteld. Er kan mogelijk wel een update overheen dan doet hij het weer wel. M.a.w. Alle tellers met een FIS kunnen achteraf ingeleerd worden. Hierbij worden zaken als IMMO en kilometerstand gewoon overgenomen van de huidige teller. Aanpassing is natuurlijk uit den boze🤔. Tenzij er een ATM geplaatst is met een lagere kmst.

Morris kan je hier verder in detail over informeren👍. Top kerel!
Duidelijk, thanks voor de aanvulling!
Plaats reactie