Nieuw hier

Stel hier jezelf en je A2 voor.
karolography
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 okt 2018, 21:25 0 x

Jouw berichten zijn altijd oud nieuws. :troll:
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
:heart: Mercedes-Benz EQS 2025 AMG Vintage Blue (besteld)
ArcSissy
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

21 okt 2018, 11:56 0 x

@Veertienmeizeventien:
Oh ja... en ik moet een van mijn Volvo 480's verkopen..

Waarvan akte.. :cry
... Neeeee ... bummer ... ik denk met regelmaat aan de 480 terug ... wel veel minder nu ik A2 rijd (hihi)
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 okt 2018, 21:24 2 x

Oke… tijd voor wat mijmeringen en een tussenstand.

Als het jullie interesseert, natuurlijk.

Ik heb de A2 nu 6 weken en van 121.100 naar 125.057 getild. 3.757 km om precies te zijn.
Hij bevalt me erg goed. Hij zag er bij de koop goed uit en dat is nog steeds zo. Ik ben begonnen om te vertellen tegen mensen dat hij 3 jaar oud is, om daarna als een volleerde banana split presentator te roepen: “nee hoor! 17 jaar”. Voor de meeste mensen een Mindfuck.

Een keer per jaar ga ik alleen naar de bergen. Ga kamperen op plek zo hoog mogelijk en liefst “wild”. Een paar dagen wandelen en MTB zonder iemand om me heen. Ik zal daar tzt nog op terugkomen. Op zo’n trip leer je je auto kennen. De snelwegovertocht; de bergweggetjes en als kleding- en keukenkast naast een klein tentje. Bij het kampvuur zit ik dan naar de auto te staren.
Nog niet met een A2 gedaan, dus ik “ken” hem nog niet helemaal. Vandaag heb ik hem voor het eerst gewassen. (de auto bedoel ik) Dat is al een methode om kennis te maken.

De mensen reageren heel stereotype op de A2. Allemaal zeer verbaast. Dat komt door mijn eerdere en andere autokeuze. Daar past volgens velen een A2 niet bij. Ik denk van wel.
Mijn 480 vrienden roepen ik koor dat ik een overloper ben en dat ik een verpakte polo aan het rijden ben. Voor mij is dat: jalousie.
Anderen reageren zoals ik op een citroen cactus reageer als een trotste eigenaar die me laat zien. : “Oh! Bijzonder! Leuk dat je hem leuk vind! Goh! Appart”. Om daarna me om te draaien en te denken: “wat een aanstellerig ding; doet me niets”.
Dan zijn er nog de autokenners in het algemeen. Die zijn unaniem positief en beginnen over het aluminium en de vooruitstrevendheid.
Het is een feit dat ik hem veel vind lijken op de citroen Xsara en de Toyota Prius die ik ronduit lelijk vind. Maar ik vind de A2 steeds mooier worden.

Ik ben met tongetje uit mijn mond het verbruik gaan bijhouden. 1: 18. Heel tevreden mee; veel snelwegkm. Over het olieverbruik ben ik nog niet uit. Kom ik op terug.
Soms rij ik met mijn Volkswagen T4 camper (1998) over wegen waarbij ik denk: “had ik auto x, of auto y maar bij me”. Ik denk niet dat de A2 daar een onderdeel van wordt. Daar is de 1.4 gewoon te tam voor. Eerlijk is eerlijk. Voldoet prima op snelwegen etc, maar een lekker stukje sturen is er niet bij. Vind ik.
De ruitenwisser vind ik erg leuk. Ik zit te genieten van dat ding. Als het regent.
De koppeling grijpt wat hoog aan, waardoor ik schokkerig wegrij. Moet ik nog onder de knie krijgen.
Wel een heel vervelend aspect dat bij de verkoop werd gesteld dat complete historie er bij zat. Die blijkt echter kwijt… Da’s een heel naar dingetje. Maar hij is door een deskundige bekeken en akkoord bevonden.
Als conclusie kan ik stellen dat de koop geslaagd is. Tot heden. Maandag gai k de 2e A2 ophalen. Spannend. Kijken hoe die het doet.
Hmmm… erg onsamenhangend verhaal begint dit te worden. Normaal heb ik meer lijn in mijn betogen. Ik zal maar ff stoppen.
betutteling is zinloos; passie is Goud
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

27 okt 2018, 21:55 0 x

3957 km...

Maar erger nog , je hebt afscheid genomen wat ooit de Daf 77 moest worden en de Volvo 340 werd... dus die 480 met facelift..... de Honda had iets wat in de buurt kwam, maar deze 480 had ook diverse problemen en was wel modern maar niet perfect.

Had de 480 een in 1 greep uitneembare achterbank voor fietsje?
Had die 5 deuren voor iets van achter te pakken?
Wat was het benzine misbruik en lage instap, ja mijn rug....

Ook mis je nu het lastige inparkeren omdat je deze vaak kwijt kunt waar zelfs een Golf vast kan lopen.
Heb die van mijn uitgeleend aan Up rijder en die klaagde dat mijn A2 wel en de uitleen Golf niet tussen de bomen paste dus op zijn werk moest hij parkeerplek zoeken!

De Polo, Fabia & Ibiza zorgen voor 90% van de onderdelen betaalbaar zijn en volop leverbaar en op het Volvo forum lees ik wel eens andere berichten.
Ik zal het niet vragen maar uit wraak een A2 & Volvo 480 meeting houden volgende jaar en dan kijken wij naar de Volvo's en zullen ritje niet afslaan.

Wel weet ik grappen die een Volvo niet kan, dus tussen 2 bomen door of over fietspad de weg afkorten en zolang er alleen een paal staat en geen bord is het een legale staat voor elke smalle auto die tussen de palen door kan!

Ik houd van mijn 340 en de Daffodil, de rest is weg, dus ook de Maraton.
Je bent op 10 November dus niet de enige Ex Volvo rijder die de 544 en 145 met plezier ooit bereed!
Maar ook mijn diverse Audi's blijven gewoon rollen!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
karolography
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 okt 2018, 21:59 0 x

Leuk om te lezen, best een duidelijk verslag hoor. Ik herken het bij delen ook, dus dat is wel weer leuk! Top dat je er zo tevreden mee bent ook.

Ik vind het gekke van de A2 ook wel dat hij van de ene kant innovatief was, terwijl het van de andere kant een redelijk simpel boodschappenwagentje is. Dus ik herken het wel, mensen hebben snel hun oordeel klaar, zien zo’n gekke vorm en doei. Maar stiekem is het veel meer dan dat. Normaliter zie je dat wel als iets zo innovatief is, dan is het vaak ook meteen ‘duur en luxe’. En dat vind ik ergens juist wel weer leuk, dat de A2 een verhaal heeft dat je niet direct verwacht.

En trouwens, ik had stiekem altijd wel gedacht dat een A2 bij je zou passen hoor. ;)
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
:heart: Mercedes-Benz EQS 2025 AMG Vintage Blue (besteld)
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

28 okt 2018, 09:01 1 x

Ik ben blij dat je toch heel blij bent met je 1e A2.
Je was eerst nog wat sceptisch ivm enkele niet verklaar bare zaken voor jou maar die twijfel hebben we weg kunnen halen na een bezoekje bij mij op de brug.
Gewoon lekker gaan genieten nu.
Nu er gezins uitbreiding op komst is in de vorm van een 2e A2 word het alleen maar leuker voor jou en de vrouw!
Ik zie je er wel een keer mee verschijnen.
Gr Ronald
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid

28 okt 2018, 17:20 0 x

koop9 schreef:
28 okt 2018, 09:01
Ik ben blij dat je toch heel blij bent met je 1e A2.
Je was eerst nog wat sceptisch ivm enkele niet verklaar bare zaken voor jou maar die twijfel hebben we weg kunnen halen na een bezoekje bij mij op de brug.
Gewoon lekker gaan genieten nu.
Nu er gezins uitbreiding op komst is in de vorm van een 2e A2 word het alleen maar leuker voor jou en de vrouw!
Ik zie je er wel een keer mee verschijnen.
Gr Ronald
Ha Ronald!

Leuk dat je op het forum reageert.
Het bezoekje op de brug vond ik geweldig.
Snel; kordaat en vol van deskundigheid. Duidelijk, zelfs voor een niet deskundige. Ik geniet van "kwaliteit" en dat was het bezoekje zeker. Dat je positief was over de A2 hielp daarbij, maar ook als dat niet was geweest had ik genoten van het bezoek.

Iedere auto heeft zijn kuren en aandachtspunten. Veelal bekend door vele ervaringen. De A2 heeft een lange geschiedenis en die ervaringen zijn heel bruikbaar bij een check. Ik kom graag weer langs met de gezinsuitbreiding. Ik neem kontact op.

Ik heb met Yountimers te vaak meegemaakt dat deskunde monteurs die echter het model niet kennen, miskluenen maken.
Dat overkomt me nu waarschijnlijk niet.
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid

28 okt 2018, 17:38 0 x

eekhoorntje schreef:
27 okt 2018, 21:55
3957 km...

Maar erger nog , je hebt afscheid genomen wat ooit de Daf 77 moest worden en de Volvo 340 werd... dus die 480 met facelift..... de Honda had iets wat in de buurt kwam, maar deze 480 had ook diverse problemen en was wel modern maar niet perfect.

Had de 480 een in 1 greep uitneembare achterbank voor fietsje?
Had die 5 deuren voor iets van achter te pakken?
Wat was het benzine misbruik en lage instap, ja mijn rug....

Ook mis je nu het lastige inparkeren omdat je deze vaak kwijt kunt waar zelfs een Golf vast kan lopen.
Heb die van mijn uitgeleend aan Up rijder en die klaagde dat mijn A2 wel en de uitleen Golf niet tussen de bomen paste dus op zijn werk moest hij parkeerplek zoeken!

De Polo, Fabia & Ibiza zorgen voor 90% van de onderdelen betaalbaar zijn en volop leverbaar en op het Volvo forum lees ik wel eens andere berichten.
Ik zal het niet vragen maar uit wraak een A2 & Volvo 480 meeting houden volgende jaar en dan kijken wij naar de Volvo's en zullen ritje niet afslaan.

Wel weet ik grappen die een Volvo niet kan, dus tussen 2 bomen door of over fietspad de weg afkorten en zolang er alleen een paal staat en geen bord is het een legale staat voor elke smalle auto die tussen de palen door kan!

Ik houd van mijn 340 en de Daffodil, de rest is weg, dus ook de Maraton.
Je bent op 10 November dus niet de enige Ex Volvo rijder die de 544 en 145 met plezier ooit bereed!
Maar ook mijn diverse Audi's blijven gewoon rollen!
Mooi relaas, knaagdiertje!

Allemaal waar wat je schrijft. Voor velen op het forum: "wat heeft dit te maken met A2 forum, maar toch...".
Mooi plan: "A2 & Volvo 480 meeting houden". Ik biedt me aan om het te organiseren. Denk niet dat er veel animo is, maar zie in ieder geval heel veel overeenkomsten als ik het Forum bekijk. Beide "forums" hebben veel passie in zich.

Wel appels met appels blijven vergelijken. 480 is ouder en voor ander doel dan de A2.
En ik score geen punten als ik zeg: "ja, maar die van mij kan tussen 2 bomen parkeren".

Maar het opmerkelijkste in je post.... heb jij een Marton weggedaan????

En... ik doe een 480 weg maak hou een hele mooie over...
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

28 okt 2018, 17:58 0 x

14 mei17 schreef: Wel een heel vervelend aspect dat bij de verkoop werd gesteld dat complete historie er bij zat. Die blijkt echter kwijt… Da’s een heel naar dingetje. Maar hij is door een deskundige bekeken en akkoord bevonden.

Hoe kan dat dan?.. Helemaal niets meer?
En kan @koop9 ook niet meer met het Elsawin programma waarin alle door Audi uitgevoerde werkzaamheden staan, iets terug halen?
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid

28 okt 2018, 18:03 0 x

jaapje schreef:
28 okt 2018, 17:58
14 mei17 schreef: Wel een heel vervelend aspect dat bij de verkoop werd gesteld dat complete historie er bij zat. Die blijkt echter kwijt… Da’s een heel naar dingetje. Maar hij is door een deskundige bekeken en akkoord bevonden.

Hoe kan dat dan?.. Helemaal niets meer?
En kan @koop9 ook niet meer met het Elsawin programma waarin alle door Audi uitgevoerde werkzaamheden staan, iets terug halen?
Jawel: dat heeft koop9 perfect gedaan. Hulde. Uit zich zelf. Het gaat me er om als ik hem wil verkopen is het toch een gebrek; Hij is geimporteerd. Viel me gewoon flink tegen. Vergt veel vertrouwen van me om het te geloven. Maar ik geloof het wel en hij rijdt er niet minder om. Ik ben niet van plan hem te verkopen. Is maar een detail; helaas niet in geld uit te drukken
Plaats reactie