Rinus met Alumientje

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

16 mei 2012, 12:34 0 x

Voor wat betreft dat accutolletje geef je aan het eind van je betoog eigenlijk zelf al het antwoord, "deze halen lang niet die 120 NM"! Je kunt er dus geen wielbouten mee losdraaien (alleen even een klein stukje mee vastdraaien). Op deze manier kun je net zo goed even een kruissleutel gebruiken.

M.b.t. die "gemiddelde" garage waar ze (volgens jou) alles met luchtsleutels loei vast knetteren
en de bouten er in "rossen" dat vind ik echt overdreven en ben ook stellig van mening dat je hier een onjuist beeld schetst van de gemiddelde garage en de goede monteurs hiermee tekort doet!

Er zullen er ongetwijfeld bij zijn die dit doen, maar het beeld is echt niet zo dat dit normaal is en het juist gebruik een uitzondering zou zijn!

(overigens, het feit dat jij van mening bent dat men in de garage dit onjuist doet hoeft jou er toch niet van te weerhouden om wel met een luchtsleutel te werken op een juiste manier! :?: ) En is daarom zoals jij schrijft die luchtsleutel nu de schuldige???? :!: :?:

Theo
Romulus

16 mei 2012, 14:09 0 x

Heren, zullen we nu in andermans voorsteltopic weer ter zake komen?
audietje

16 mei 2012, 15:53 0 x

[quote="Rinus"]Ik mis de alu accenten niet,moet ik zeggen.Ik vind die soberheid wel mooi eigenlijk. Er zit bij mij gelukkig ook niet die slijtgevoelige Softlack op de knoppen.

Maar zo'n spacebox wil ik wel hebben.[/quote]

Mijn eerste A2 had die alu ringen ook niet.
Wat hij ook niet had waren de bij lopende motor oplichtende wijzers in de instumenten.
Dat hebben de latere exemplaren wel. Is wel prettig. De verlichting behoeft niet aan te staan en ook de verlichting van de klokken is uit. alleen die wijzers "branden" altijd.
groet
Audietje
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 mei 2012, 21:44 0 x

[quote="Thck"]Voor wat betreft dat accutolletje geef je aan het eind van je betoog eigenlijk zelf al het antwoord, "deze halen lang niet die 120 NM"! Je kunt er dus geen wielbouten mee losdraaien (alleen even een klein stukje mee vastdraaien). Op deze manier kun je net zo goed even een kruissleutel gebruiken.

M.b.t. die "gemiddelde" garage waar ze (volgens jou) alles met luchtsleutels loei vast knetteren
en de bouten er in "rossen" dat vind ik echt overdreven en ben ook stellig van mening dat je hier een onjuist beeld schetst van de gemiddelde garage en de goede monteurs hiermee tekort doet!

Er zullen er ongetwijfeld bij zijn die dit doen, maar het beeld is echt niet zo dat dit normaal is en het juist gebruik een uitzondering zou zijn!

(overigens, het feit dat jij van mening bent dat men in de garage dit onjuist doet hoeft jou er toch niet van te weerhouden om wel met een luchtsleutel te werken op een juiste manier! :?: ) En is daarom zoals jij schrijft die luchtsleutel nu de schuldige???? :!: :?:

Theo[/quote]

Ok iwab, je hebt gelijk, I rest my case..............(heb het nooit over losdraaien gehad, gaat prima overigens, even lossen met de kruissleutel, opkrikken en dan verder eruit met de accutol)
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 jun 2012, 10:06 0 x

Nou, gisteren is het dan eindelijk gebeurt, hoor. Mijn vrouw is er voor het eerst, dat wij Alumientje hebben, in haar uppie er mee vandoor gegaan. Tot aan gisteren reed ik altijd nog mee als passagier. Mijn vrouw vond de A2 zo anders rijden als haar Kadettje (en dat klopt ook wel), maar eindelijk heeft zij toch gevoel gekregen voor de auto, hoe die reageert op het gas, de koppeling, de remmen, enz. Ik zei altijd, een kind kan wegrijden met de A2, maar dat vond zij dus niet. En ze stond gelijk in de file in Rotterdam, dus gelijk een goede oefening in file rijden met de A2.
audietje

18 jun 2012, 10:54 0 x

Het wegrijden vanuit stilstand en soms het filerijden zijn met een A2 nu juist zaken die beter hadden gekund.
groet
audietje
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 jun 2012, 11:36 0 x

[quote="audietje"]Het wegrijden vanuit stilstand en soms het filerijden zijn met een A2 nu juist zaken die beter hadden gekund.
groet
audietje[/quote]

Yep, daar moet je echt even gevoel voor krijgen. Mijn vrouw vond dat ook het moeilijkste.
j.hoeben1

18 jun 2012, 12:24 0 x

[quote="Rinus"][quote="audietje"]Het wegrijden vanuit stilstand en soms het filerijden zijn met een A2 nu juist zaken die beter hadden gekund.
groet
audietje[/quote]

Yep, daar moet je echt even gevoel voor krijgen. Mijn vrouw vond dat ook het moeilijkste.[/quote]

Dit heb ik al eerder aangegeven dat dit voor mij onvoorstelbaar is dat Audi dat zo afgesteld heeft. Wij zitten er nog wel eens met vieren in en dan is het nog lastiger!

Groet,
Sjors
Johan

18 jun 2012, 16:29 0 x

[quote="Rinus"]De rubbertjes heb ik erop gezet, want voorkomen is beter dan genezen. .......[/quote]

Sorry, maar dit is net zo lelijk als een parkeerschade. Als je mijn auto ziet, dan zul je merken dat dit niet afdoende is. wielkast (!) is geraakt door een rollator (!!).

Verder echt een heeeeeel mooie auto!
Rens 79

18 jun 2012, 20:44 0 x

Het zou verboden moeten worden al die bejaarden met een rollator op straat.
Gewoon achter de garaniums :lol:
Plaats reactie