Nieuw hier
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Vele handelaren bieden met complete onderhoud historie aan en dan is deze net nergens te vinden en sturen ze na.... heb ik meer meegemaakt en bied gewoon €1000,- minder en die betaal ik zodra ik deze stukken binnen heb, moeten ze overhaast gaan verder frauderen voor hun geld?
En de Marathon, die 55 combi marathon is naar liefhebber gegaan die wel ruimte had en ik laat hem liever niet wegroesten!
Ja, nu is dat opgelost met de A2 maar toen had ik er gewoon teveel.
Ik ruim regelmatig iets op voor goede prijs en het poesje, E type bracht ook veel op... en die mis ik ook niet meer als ik terug denk aan hoeveel onderhoud en brandstof deze kater zoop!
Door afscheid te nemen van een leuke Architecten en Tandartsen auto, heb je nu iets wat langer mee kan gaan en bij goed onderhoud betaalbaarder is in onderhoud en gebruik.
Ik verwacht nu de eerste slecht onderhouden probleemgevallen verdwijnen en de diesels in Duitse regio gedumpt gaan worden juist een waarde vermeerdering en noodzaak voor Taxatie.
Kijk eens wat ze nu voor de ooit voordelige Hippie Keven en Eend betaalden?
Nu zijn dat bepaald geen voertuigen die wat stoelen en comfort betreft de A2 benaderen maar toen waren ze prima!
En als oud Volvo leden iets roepen, samen met totaal verkeerde totaal niet bij elkaar passende een gezamenlijke meeting houden is niet verboden, en het mag ergens in NL dus ga je gang!
En de Marathon, die 55 combi marathon is naar liefhebber gegaan die wel ruimte had en ik laat hem liever niet wegroesten!
Ja, nu is dat opgelost met de A2 maar toen had ik er gewoon teveel.
Ik ruim regelmatig iets op voor goede prijs en het poesje, E type bracht ook veel op... en die mis ik ook niet meer als ik terug denk aan hoeveel onderhoud en brandstof deze kater zoop!
Door afscheid te nemen van een leuke Architecten en Tandartsen auto, heb je nu iets wat langer mee kan gaan en bij goed onderhoud betaalbaarder is in onderhoud en gebruik.
Ik verwacht nu de eerste slecht onderhouden probleemgevallen verdwijnen en de diesels in Duitse regio gedumpt gaan worden juist een waarde vermeerdering en noodzaak voor Taxatie.
Kijk eens wat ze nu voor de ooit voordelige Hippie Keven en Eend betaalden?
Nu zijn dat bepaald geen voertuigen die wat stoelen en comfort betreft de A2 benaderen maar toen waren ze prima!
En als oud Volvo leden iets roepen, samen met totaal verkeerde totaal niet bij elkaar passende een gezamenlijke meeting houden is niet verboden, en het mag ergens in NL dus ga je gang!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik heb 4 Volvo's 480 gehad (niet meer dan 2 tegelijk) voordat ik tot de A2 werd bekeerd. En daar heb ik geen dag om gerouwd: de 480 is ook een buitenbeentje, maar heb je net de snelheidsmeter aan de praat, roest er weer spatbordrand, na 50 km valt de toerenteller uit en de volgende dag werkt de snelheidsmeter ook niet meer... dat noemen ze dweilen met de kraan open.
Die 480 was bedacht in NL, toch een leuke bijkomstigheid. Hij was net als de A2 zijn tijd ver vooruit, vol slimme techniek, maar helaas net geen voorsprong door die techniek. In een A2 kun je ook flink investeren, maar daar heb je dan jaren plezier van.
Een meeting van A2 en 480 zou ik zeker bezoeken, want een 480 blijft een bijzondere auto en hij wordt sneller zeldzaam dan een A2 omdat ie zo lekker roest
Die 480 was bedacht in NL, toch een leuke bijkomstigheid. Hij was net als de A2 zijn tijd ver vooruit, vol slimme techniek, maar helaas net geen voorsprong door die techniek. In een A2 kun je ook flink investeren, maar daar heb je dan jaren plezier van.
Een meeting van A2 en 480 zou ik zeker bezoeken, want een 480 blijft een bijzondere auto en hij wordt sneller zeldzaam dan een A2 omdat ie zo lekker roest

- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
Helemaal waar....Peter_Maathuis schreef: ↑28 okt 2018, 21:47Ik heb 4 Volvo's 480 gehad (niet meer dan 2 tegelijk) voordat ik tot de A2 werd bekeerd. En daar heb ik geen dag om gerouwd: de 480 is ook een buitenbeentje, maar heb je net de snelheidsmeter aan de praat, roest er weer spatbordrand, na 50 km valt de toerenteller uit en de volgende dag werkt de snelheidsmeter ook niet meer... dat noemen ze dweilen met de kraan open.
Een meeting van A2 en 480 zou ik zeker bezoeken, want een 480 blijft een bijzondere auto en hij wordt sneller zeldzaam dan een A2 omdat ie zo lekker roest![]()
betutteling is zinloos; passie is Goud
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
Mijn wagenpark wat op de weg staat...
De T4 camper is ook van mij...
De T4 camper is ook van mij...

- Bijlagen
-
- WhatsApp Image 2018-11-03 at 18.18.05.jpeg (414.69 KiB) 4413 keer bekeken
-
- WhatsApp Image 2018-11-03 at 18.18.04.jpeg (268.43 KiB) 4413 keer bekeken
-
- WhatsApp Image 2018-11-03 at 18.18.04 (1).jpeg (248.06 KiB) 4413 keer bekeken
-
- WhatsApp Image 2018-11-03 at 18.18.03.jpeg (351.99 KiB) 4413 keer bekeken
- Peter_Maathuis
- Moderator
Niet verkeerd... ik vind de blauw metallic lak de A2 wel heel chique maken. Mijn volgende A2 moet die kleur hebben (en beige leder bekleding en OSS en stoelverwarming en Bose audio om maar eens wat te noemen
)

- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
Zo...
Allemaal leuk en aardig, maar jullie zijn wel mede verantwoordelijk voor het feit dat ik 2 A2's heb gekocht.
Geef maar toe.
Het gevolg is dat ik wel een andere auto moet verkopen!
Ik verwacht van jullie dan ook medewerking. Op feestjes, op je werk, op de voetbalclub terloops vertellen: "ik heb nou toch een mooie advertentie gezien!" en dan geef je door:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo ... =item_card
Dank voor de medewerking
Allemaal leuk en aardig, maar jullie zijn wel mede verantwoordelijk voor het feit dat ik 2 A2's heb gekocht.
Geef maar toe.
Het gevolg is dat ik wel een andere auto moet verkopen!
Ik verwacht van jullie dan ook medewerking. Op feestjes, op je werk, op de voetbalclub terloops vertellen: "ik heb nou toch een mooie advertentie gezien!" en dan geef je door:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo ... =item_card
Dank voor de medewerking
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
Bij mijn voorstelrondje heb ik al een keer aangegeven dat ik de ervarig heb dat je een betrouwbare monteur moet kennen naast het bezit van een Youngtimer... Anders gaat het niet lukken.
Wel... ik heb hem gevonden. Denk ik... Mijn A2's zijn helaas niet foutenvrij dus: werk aan de winkel.
Mijn mening: zeer deskundig, en komt alle afspraken volledig na. En erg prettig om naar toe te gaan.
Wat wil je nog meer in deze toch al bedenkelijke youngtimerwereld met bijhehorende personages.
Koop9, want daar heb ik het over, heeft zich zelfs gewaagd aan mijn dakraam (zie elders) en het probleem opgelost! Het dakkie gaat open en dicht. Wat is dat een mooi gezicht zeg! als hij openstaat!
Ik ben bang dat als hij 20 keer open/dicht is gegaan dat ik weer problemen heb maar dat is alleen maar gebaseerd op mijn slechte zelfvertrouwen. En op de fragile techniek.
Zelfs toen ik gisteren hem belde als hulplijn terwijl ik op de wegewacht aan het wachten was stelde hij de zeer waarschijnlijk juiste diagnose.
Maar niet allemaal naar hem toegaan want dan heeft hij geen tijd meer voor mij...
Wel... ik heb hem gevonden. Denk ik... Mijn A2's zijn helaas niet foutenvrij dus: werk aan de winkel.
Mijn mening: zeer deskundig, en komt alle afspraken volledig na. En erg prettig om naar toe te gaan.
Wat wil je nog meer in deze toch al bedenkelijke youngtimerwereld met bijhehorende personages.
Koop9, want daar heb ik het over, heeft zich zelfs gewaagd aan mijn dakraam (zie elders) en het probleem opgelost! Het dakkie gaat open en dicht. Wat is dat een mooi gezicht zeg! als hij openstaat!
Ik ben bang dat als hij 20 keer open/dicht is gegaan dat ik weer problemen heb maar dat is alleen maar gebaseerd op mijn slechte zelfvertrouwen. En op de fragile techniek.
Zelfs toen ik gisteren hem belde als hulplijn terwijl ik op de wegewacht aan het wachten was stelde hij de zeer waarschijnlijk juiste diagnose.
Maar niet allemaal naar hem toegaan want dan heeft hij geen tijd meer voor mij...