Nieuw hier

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 mar 2019, 20:11 4 x

even berichtje over niks...

Ik merk dat ik reuze blij ben met de A2. Ik rij er dagelijks mee 75 KM heen en 75 terug.
ik schat in dat ik zo'n 13.000 achter de rug heb sinds de koop.
De donkere maanden zijn een beetje achter de rug en hij heeft zich kranig gedragen.

Alles doet het nog; hij rijdt 1 : 18,3 en ik stap met plezier in dat ding...

Mijn andere A2 heeft minder te presteren maar ook daar ben ik (lees: = mijn vrouw :@ ) wijs mee.
Wel na een paar katterige dingen over de koop, maar dat slijt.

Veel discussie natuurlijk: de een vindt hem briljant, de ander kijkt me bezorgd aan of ik wel lekker ben.

Morgenvroeg moet hij weer aan de bak...

Ging nergens over dit bericht, maar ja, je kan maar ergens blij over zijn, toch?
betutteling is zinloos; passie is Goud
bjmeengs
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 mar 2019, 20:22 2 x

Mooi virus toch. We genieten er lekker van. Leef met je mee.
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid

14 okt 2019, 18:15 0 x

Vandaag is de zilveren door de APK gegaan. Eerst 4 nieuwe 4-seizoenen banden er onder. (ik schors hem in de winter ter faveure van de cabrio, die nu weer gaat uitrusten).

Ik was gisteren met zilveren op de sleutelmeeting dus ben al erg illegaal bezig omdat hij nog geschorst stond.

Best wel spannend, maar ja, je moet soms wat, hè...
Bernard
Audi A2 clublid

15 okt 2019, 23:53 1 x

Over Jan kan ik je wel een ander verhaal vertellen :mrgreen:
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid

19 apr 2020, 17:57 3 x

Zo…
De grijze audi A2 staat in de stalling.

Best wel “een dingetje”.
Ik heb er het afgelopen half jaar 15.000km mee gereden. Hoofdzakelijk koud en donkere tijd. Hij heeft het goed gedaan. Erg goed. Ik hou het nauwkeurig bij en rij 1 : 18,6. Ja ik ben van de oude stempel: je moet zelf maar uitrekenen hoeveel liter per km of zoiets dat dat is.
Maar ook: ik heb er met veel plezier mee gereden. Het is best veel wat ik rij in een ca17 jaar oude auto.
Er is weinig stuk aan gegaan; Ik heb de gasklep laten repareren. Was te overzien.

Ik heb een beetje het gevoel dat ik lid ben van een geheim genootschap. “wij” weten hoe tof het karretje is. Moeten we eigenlijk voor ons houden en niet verder vertellen. Laat ze maar zitten met hun roestbakken en zware SUV’s… Haha, de sukkels…

Hoewel: die heb ik ook nog, maar dat geheel terzijde.

Best wel een dingetje omdat ik hem zal missen. Oke, oke… een A4 cabrio als vervanger is geen straf en ik ben in de gelukkige omstandigheid dat we nog een A2 op de weg hebben, maar toch…

Hopelijk fikt de opslag niet af, want die is in Aalsmeer. Ik heb hem een kleine beurt gegeven zodat hij weer fris en fruitig is als hij er uit komt.

Verder heb ik niks te melden.
ArcSissy
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

19 apr 2020, 21:30 1 x

Veertienmeizeventien schreef:
19 apr 2020, 17:57
Dank voor deze ophelderende bijdrage @Veertienmeizeventien , maar heb je haar wel ontsmet weg gezet?
Anders heb je over een half jaar weer een dilemma op te lossen ...
en de hele zomer om daar over in te zitten :tongueclose
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

20 apr 2020, 07:35 0 x

A4 Cabrio, ik schors niets, de Eekhoorn met Open Sky gewoon naast de Audi 80 Cabrio, ietsje oudere en die mag nog elke winter van December tot Maart niet rijden, of in België, daar stond mijn Cabrio vlak over de grens bij Zundert, tegen de grenspalen aan onder een tent, en nu mag ik hem daar niet ophalen... grenzen dicht... is maar 4 meters rijden naar Nederland en tussen grenspalen door vinden buren niet leuk!

Met de lage 30+ tarief van MotorrijTUIGbelasting en Classic verzekering en Taxatie staat deze veilig in een tent van €280,- aankoop... nu nog beetje Tape voor eerste gaatjes dichten na 3 winters!

En in 2027 ga ik daar LPG inbouwen, als hij 40e verjaardag mag vieren, ja dit is een van de eerste Cabrio van de Audi 80 met ronde model!
Ook elke 2 jaren APK bevalt prima, maar onderdelen begint wel lastiger te worden.
De zwarte kap is leverbaar maar de Beige was wel 3 maanden levertijd, straks gelijk erop zetten, nu geen plastic maar glazen achterruit, maar hoe sluit je de verwarming aan als er nog geen draden voor lopen?

14 mei 17 is dus niet de enige met meerdere A2's in de familie en nog een Audi Cabrio erbij!

Mijn advies; Die A4 Cabrio, wil je die houden en 2 voertuigen of.....
de grijze inruilen voor een met werkende OSS en daar LPG inzetten, als je 25.000 ~30.000 km per jaar moet afleggen, en in voorjaar is Open Sky zoals afgelopen februari al enkele keren mogelijk?

En de levensduur? Mijn dochter Isabel hoopt begin volgend jaar de teller
van 999.999 naar....??? 1 of 1.000.001 te rijden, ik weet niet of deze opnieuw gaat tellen vanaf 0 of doorgaat en er iets voorzet....
Zijn er al miljonairs met dit VAG teller blok die het weten?
Je kunt de datum namelijk op 1 jan 1997 zetten dus was er al eerder dan de A2.
Bij mijn is het nu 20 april 2096 en op 31 december dus even om 23.58 even ritje maken....want die datum gaat niet verder!

Maar hoe zit het met de teller en de ECU?
Ze kocht deze met 180.000 km en nu bijna 4 jaren verder.... ze rijd slechts 185.000 km per jaar!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

20 apr 2020, 08:20 0 x

06 mei 2018, 18:02
Hallo allemaal....

Ik heb geen A2...

Voor degene die nog verder lezen: ik ben meer dan geinteresseerd.

Al vanaf de productie van die auto volg ik hem. Ik vind het een prachtig concept. Echt een buitenbeentje.

Er is een probleem: ik heb 2 volvo 480's, een vw t4 camper, een bmw 318 cario en een volvo 245... En ik moet dagelijks 70km heen en 70 km terug naar werk reizen. althans: dat zou ik moeten doen, ik ga nu met de trein maar dat is 1,5 uur per dag langer dan met de auto dus dat wordt erg vervelend.

Ik kan een van mijn youngtimers niet opofferen aan deze woonwerk toestand dus denk aan een hyundai i10 of zoiets.
Zoiets saais, ja.....

De audi A2 heb ik altijd als een goed alternatief gezien. Maar meer gevoelsmatig dan onderbouwd met getallen. Volgens mij een heerlijke auto, zuinig en redelijk in onderhoudskosten.....

Ik woon in het midden van het land.... Stiekem vind ik de A2 erg mooi! Maar dat begrijpt niemand dus gooi ik het nog maar op de kille cijfers. Ik ga rustig kijken of er in de buurt " iets" te koop is...

Nogmaals: ik ga julie forum bestuderen.... :)
6 Mei 18 noemt zichzelf dus 14 mei 17!
Leuk dat de Volvo & BMW nu weg zijn.... en hij nu een A4 Cario heeft!
Dit nu net geen 2 jaar oude bericht en ik weet hoe een i10 de stoelen zijn bij 2x70 km per dag!

En hoe zijn de kosten van de toen 480's en de 245 ten opzichte van de 2xA2?
Mijn buurman is de i10 na 2 jaren ook zat en heeft nu Citroën gekocht.
Jammer dat hij mijn A2 niet wilde hebben, hij denkt dat onze A2 te klein is zonder er ooit een proefrit in gemaakt te hebben, ja de maar 4 jaren jonge i10 is al weer weg!
Goed dat je geen vooroordeel had en voor de A2 hebt gekozen ooit!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
HansJan
Moderator

20 apr 2020, 10:30 2 x

19 apr 2020, 17:57
Bovenstaande schrijver lokt je uit de tent. :confounded:

Het huidige weerbeeld maakt zo'n ruil enkel logisch, maar wel goed blijven smeren! Door de schonere lucht hebben we nu plots last van een sterkere zonnestraling ... :cool:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie