voorstellen nog geen a2

Stel hier jezelf en je A2 voor.
NG064LL
Motortype: Weet ik niet

10 aug 2021, 23:26 0 x

eekhoorntje schreef:
10 aug 2021, 18:34
------------

Mijn slopers zijn bewust ingekocht voor onderdelen of schade voertuigen te herstellen!
Nee, ik verkoop vrijwel niets, lage vriendenprijs en dan straks zelf de volle vraagprijs kwijt zijn?
Vooral slopers kom je vaak zoveel ellende tegen van geklooi van mensen
die denken dat ze monteur zijn....
----
ok thx dus je koopt ze voor onderdelen.
ik zou de auto helemaal oprijden dus die gaat niet meer weg voor meer nadat hij is opgeknapt
tzt is het weer een opknapper :)

kom er net achter dat de 3 ton verzie niet alleen een import is ( wat ik al wist ) maar ook 980 kilo ledig gewicht heeft
daardoor valt hij net boven de 970 en dus 1 klasse hoger.
das jammer,
de rdw proberen te overtuigen heb ik geen zin in.
topic word zonder overleg en zonder reden ( als je het niet wilt lezen dan open je het topic toch niet )
gesloten
viewtopic.php?f=4&t=9679&start=140
blijkbaar mag je alleen schrijven wat de heren graag willen lezen
4$$
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

11 aug 2021, 07:41 5 x

Zucht...... Succes.

Moeilijk lezen dit dus het lijkt erop dat er meer knaagdieren hier op het forum actief zijn.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 aug 2021, 08:09 1 x

Als TS binnen een straal van 50 km van Waalwijk woont, zou hij het eens bij de A2 dokter kunnen proberen.

www.a2dokter.nl

Als het in de auto passen van de rolstoel een harde eis is, kan dat meteen worden getest.

Wellicht heeft hij een passende A2, hij heeft in ieder geval onderdelen genoeg ...
NG064LL

11 aug 2021, 09:46 0 x

de a2 doktor zou nog net te doen zijn in geval van nood.
( geen pun intended )
ben inmiddels mijn horizon wat aan het verbreden gezien dit lastig gaat worden denk ik.
autotrack.nl heeft als enige auto site die ik heb kunnen vinden de mooie optie om te filteren op max ledig gewicht.
jammer dat andere sites dat niet doen want het aanbod op autotrack is dan toch weer wat minder.
topic word zonder overleg en zonder reden ( als je het niet wilt lezen dan open je het topic toch niet )
gesloten
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

11 aug 2021, 10:01 2 x

NG064LL schreef:
11 aug 2021, 09:46
de a2 doktor zou nog net te doen zijn in geval van nood.
( geen pun intended )
ben inmiddels mijn horizon wat aan het verbreden gezien dit lastig gaat worden denk ik.
autotrack.nl heeft als enige auto site die ik heb kunnen vinden de mooie optie om te filteren op max ledig gewicht.
jammer dat andere sites dat niet doen want het aanbod op autotrack is dan toch weer wat minder.
Gezien het aantal pagina's dat dit topic al loopt lijkt me dit wel een noodgeval ... ;)
Spits
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

11 aug 2021, 17:20 4 x

Hier je eerste post @NG064LL,

Quote;

"ben nieuw hier en mijn eerste post
dit was erg intressant om te lezen een 6 bak of 5 bak met minder toeren met cruizen.

ik vraag me af wat nu het toerental is in zijn 6 op de snelweg bij 100 en 120.

top werk zeg. zou graag een a2 gaan kopen en dan een bak erin met een lager toerental."

Mocht je mijn antwoord gemist hebben (want geen reactie); Ik heb hier nog een Amulettrot A2 staan met lange versnellingsbak!

Zit alles op en aan, MFSW, Cruise control, grote Fis en rijd als een malle.
Oh ja, en natuurlijk diesel, maar dat is juist goed! Geen gasklep sores en penbobine gedoe en weet ik veel wat er nog meer stuk gaat op zo'n benzine ding :mrgreen:
Voor jou voor €1300, en als je er nog wat aan wil klussen, dan wil ik er best nog wel wat aan stuk maken 😜.

💋, Menno.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
NG064LL

11 aug 2021, 18:14 0 x

haqha thx

nee geen diesel
lage wegenbelasting was 1 van de eisen :) dat gaat niet lukken met een diesel

maar zn 6 bak mits 1500 toeren bij 100kmph zou natuurlijk we leuk zijn maar is natuurlijk ook weer geld er tegenaangooien
maar leuk wel ja. meer dromen denk ik,.
gesloten
Ger964

11 aug 2021, 22:40 0 x

Lijkt mij een prima aanbod van Spits.
De prijs voor een meer dan optimaal geoptimaliseerde A2 is geen geld.

En een diesel is inderdaad duurder in de wegenbelasting maar dit betaald zich zeker op basis van de huidige brandstofprijzen redelijk snel terug. Ervan uitgaande dat je de benodigde kilometers maakt. Rekenmodellen hiervoor zijn in overvloed te vinden op het internet.
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

11 aug 2021, 22:52 1 x

NG064LL schreef:
10 aug 2021, 23:26
...
kom er net achter dat de 3 ton verzie niet alleen een import is ( wat ik al wist ) maar ook 980 kilo ledig gewicht heeft
daardoor valt hij net boven de 970 en dus 1 klasse hoger.
das jammer,
de rdw proberen te overtuigen heb ik geen zin in.
Huh??? MRB gaat in klassen van 100 kg; 970 en 980 is allebei in de klasse 951-1050 kg en dus hetzelfde tarief. Overigens behoort een 1.4 benzine A2 870 of 895 kg te wegen (ledig) en 100 kg meer rijklaar.
Je kunt overal terugvinden hoe zwaar een bepaald model auto is. Zet je kandidaten op een rijtje, zoek het gewicht erbij en zoek aangeboden exemplaren. Als ik zoek, maak ik een spreadsheet met link naar verkoper, model, motor, km-stand, prijs, kleur, relevante opties. Dan kun ze eenvoudig met elkaar vergelijken.

Ik kan je wel vast verklappen dat er weinig auto's zo licht en ruim als een A2 zijn...
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

12 aug 2021, 07:53 0 x

Autotrac zoeker?

Ik heb zowel de AUA 870 kg als de BBY van 895 kg die op kentekenpasje 970 om 995 hebben staan.
Dat is Lege gewichten om rijklaar op pasje.
Belasting is nog steeds €24,- per maand, kan iets per provincie afwijken.
Maar de 980 nooit gezien of diesel?

En op Marktplaats heeft elke BBY ook 34 liter tank, net als AUA dus hoe betrouwbaar is deze automatisch ingevulde.
Net als voertuigen zonder Airco dit automatisch op lijstje kregen als je niets corrigeerde.

Alleen Kenteken bij rdw.nl opvragen en je ziet of het een juist gewicht heeft.

Maar via Autotrac zoeken, dan loop je alle fout ingevoerde wel mis.
Er zijn er nog enkele als Autoscout 24 en zo en zelf pak ik liever Gaspedaal...

Ook weet ik dat er 1 site was met oude advertenties, als je elders als handelaar adverteerde hopen ze zo dat je een contract afsluit voor adverteren... en anders kreeg je oude van elders overgenomen niet weg.

Er zijn zowel dubieuze Handelaren als Advertentie site's die niet betrouwbaar zijn.

Maar geen Woonplaats en zelf zo zoeken, dan kunnen wij ook niets doen binnen 50 km van geen idee waar hij woonde.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gesloten