De A2 van mAAx

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mAAx
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2022, 08:12
Locatie: Utrecht
Motortype: Weet ik niet

28 mei 2022, 07:17 2 x

Beste A2 liefhebbers,

Sinds begin dit jaar ben ik ook een trotse eigenaar van een A2 geworden. Het is een vroege donkerbauwe 1.4 benzine geworden.
Na de koop heb ik inmiddels al veel aan de auto gedaan om deze weer helemaal in een technisch goede staat te maken en ben uiteraard nog niet helemaal klaar. En zal nog wel het een en ander aan adviezen van jullie vragen de komende tijd.
Een lijstje van wat er inmiddels al aan de auto is gedaan:
-Schokdempers en veren voor en veren achter (de schokdempers achter waren door de vorige eigenaar kort geleden al gedaan)
-wiellagers achter
-aandrijfassen links en rechts
-Distributieriem
-klepdekselpakking
-carterventilatieslangen
-remklauwen, schijven en blokken voor

Groeten,

Max
Bijlagen
20220513_112910.jpg
20220513_112910.jpg (3.58 MiB) 934 keer bekeken
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

28 mei 2022, 07:51 1 x

Welkom Max,

Een erg mooie A2 van de eerste serie met AUA motor.
Naast mist lampen ook zo te zien een mooi glazen dak gezien de glans....
En de bij die tijd passende telefoon velgen, waar we zelfs een aprate groep voor hebben....

Hopelijk heb je met de aandrijfassen ook de Fusee en stuurkogels gezien.
Ik adviseer die altijd preventief van nieuwe rubbertjes te voorzien, universele bij plaatselijke automaterialen handel uitzoeken als je er 1 mee neemt...
Nieuwe vet erop en rubbertje en weer 8 jaren probleemloos want de kogels zelf kosten al meer dan €1,47 per rubbertje en uitlijnen wat bij nieuwe nodig is hoeft ook niet bij alleen bovenste bout even los gehaald...
Dit en nog veel meer leesplezier gewenst en na enkele maanden zoeken en sleutelen is deze inmiddels 21 jaren jonge Audi bij naast noodzakelijk ook preventief onderhoud weer klaar voor vele jaren plezier...

En als iemand riep; Aluminum roest nooit....
laat hem dan eens de achter remtrommel of schroefjes nummerplaat verlichting zien!
Maar zo op de foto, een erg mooie gevonden!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
mAAx
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2022, 08:12
Locatie: Utrecht
Motortype: Weet ik niet

28 mei 2022, 08:30 1 x

De auto heeft inderdaad een glazen dak (dat nog gerepareed moet worden). De linker mistlamp moet ik nog vervangen, maar heb nog geen betaalbare nieuwe gevonden. Daarnaast heeft de auto ook achter electrisch verstelbare ramen en parkeer sensoren.

De telefoon velgen heb ik er inderdaad ook met nieuwe banden onder gedaan en meteen de hele boel laten uitlijnen. De stuurkogels zijn ook vervangen.

Nu meteen mijn eerste vraag. Ik weet dat het officieel niet mogelijk is om de fuseekogels uit de gesmede draagarmen te vervangen, maar meen ooit ergens gelezen te hebben dat dat wel toch wel kan met kogels uit een scoda oid? Ik kan het alleen nergens meer terug vinden. Heb ik dit zeld verzonnen of is het toch waar? :innocent:
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

28 mei 2022, 19:37 0 x

Kogels vervangen met Skoda heb ik in verleden gedaan, maar nu niet meer leverbaar.
Ik heb nog vele versleten kogels + armen klaar liggen en had die graag gedaan.


Daarom ook het advies;
Vervang elke 8 jaren of na aankoop alle nog goede rubbers... preventief.
Een kogel kan moeiteloos 60 jaren mee gaan mits je op tijd de rubber vervangen hebt.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
audiJan
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:39

29 mei 2022, 13:00 0 x

even google gebruiken en zie nog gewoon leverbaar..merk TRW.
Gebruikersavatar
mAAx
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2022, 08:12
Locatie: Utrecht
Motortype: Weet ik niet

30 mei 2022, 14:41 0 x

audiJan schreef:
29 mei 2022, 13:00
even google gebruiken en zie nog gewoon leverbaar..merk TRW.
Weet jij toevallig het onderdeelnummer hier van?
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 mei 2022, 21:44 0 x

Welkom hier Max!

Kobaltblauw is een van de meest sjieke kleuren voor een A2 is mijn persoonlijke mening. Jouw A2 is meer dan standaard uitgerust: de combinatie mistlampen, parkeersensoren, OSS en 4 x elektriek is niet heel gangbaar. Voor de onderdelen hebben we een apart topic, raadpleeg die eens om een geschikt adres te vinden.

Verder al goed bezig geweest met allerlei reparaties, zo kan hij er weer een tijdje tegenaan. Hoe ben jij zover gekomen om een A2 aan te schaffen?

Veel veilige en plezierige kilometers gewenst met jouw kogel!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie