Even Voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JohnWolf
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2022, 15:28
Locatie: Kerkrade
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

15 sep 2022, 16:54 1 x

Hallo Allemaal,

Mijn naam is John Wolfert en ik ben nieuw op het forum :D

Ik ben groot auto tuning fan :heart: en wil mijn Audi nu ook wat gaan pimpen.
Ik hoop hier tips te vinden en zelf ook andere te kunnen helpen.

Leuk jullie te leren kennen.

Groetjes :thumbmin:
Echte Car tuning fan :cool:
Gebruikersavatar
Seven
Audi A2 clublid
Berichten: 139
Lid geworden op: 26 feb 2013, 14:30
Locatie: Nijmegen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

15 sep 2022, 20:44 1 x

Welkom op dit forum. Ik heb mijn A2 laten tunen door jbautoservice in Dieverbrug. Daar was ik zeer tevreden over.
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

16 sep 2022, 01:04 1 x

Hoi John,

Welkom op het forum, wat zijn je plannen qua pimpen van jouw Alu Kögel?

Overigens worden we ook altijd blij van plaatjes.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
JohnWolf
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2022, 15:28
Locatie: Kerkrade
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

05 okt 2022, 15:23 1 x

kobus1978 schreef:
16 sep 2022, 01:04
Hoi John,

Welkom op het forum, wat zijn je plannen qua pimpen van jouw Alu Kögel?

Overigens worden we ook altijd blij van plaatjes.
Hallo Kobus,

Ja ik zit te denken aan misschien eerst interieur dingen om te starten, ook omdat ik geen speciefiek bedrijf heb gevonden van tuning producten alleen voor Audi's. Ik heb nu, onder andere voor de vriendin, al wel een nieuwe versnellingspook hier gekocht https://fullcartuning.nl/interieur/scha ... olor=29126 , maar ik zit ook aan nieuwe velgen te denken, maar dat heb ik ook geplaatst in dit forum viewtopic.php?f=12&t=10167 en ik denk een achter spoiler :cool:
Echte Car tuning fan :cool:
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

06 okt 2022, 08:57 0 x

Welkom John,

Deze 1.2 Tdi kan nog veel kosten opleveren....ik zou eerst een half jaar rijden, eventueel bij A2 Dokter langs gaan voor de techniek weer betrouwbaar is.

Velgen? De steek 4x100 is voldoende te vinden maar klopt de ET waarde als je geen Audi of VW velgen monteerde?
Met brede banden en is deze met of zonder stuurbekrachtiging?
Brede banden passen vaak niet in de smallere wielkasten dan Benzine en 1.4 diesels hebben....

En juist de A2 is liefhebbers auto en bij spoilers, strepen en andere zaken die niet goedkoop zijn daalde vaak de waarde.
Een Dikke uitgebouwde 120 Pk ATL diesel met grote velgen, brede banden was zeer moeilijk verkoopbaar en is zwaar onder de hoge vraagprijs weggegaan.

Voor je iets kocht, eerst even hier vragen of het wel paste....
Ik zag leuke pook knoppen maar deze automaat heeft geen gewone pook knop en paste dat wel?
Of is het een die naar hand geschakeld is omgebouwd om hoge revisie kosten van deze Automaat te ontduiken?

Er kan heel veel maar niet altijd waardevast.....
Ik weet dat mijn ombouw naar 1.8 20 klepper leuk lijkt maar er zit niets van A2 meer onder de kap.
Totaal foute motor uit A3 geplukt, en elke garage die op kenteken iets bestelde zal verkeerde diesel zooi ontvangen van wat nog in systeem bleef staan!
Ze pakken kenteken of in Duitsland Chassis nr en ik heb geen 1.4 ATL diesel met handbak!

Ik heb nu snelle automaat, maar dagwaarde is maar net wat de gek er voor geeft....
De garage's willen dit soort zoek je suf wat er voor blok nu in hangt gezeur meestal niet hebben!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Harry G.
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 sep 2022, 13:02
Locatie: Enschede
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

08 okt 2022, 16:29 1 x

Hallo John,

Ik heb dezelfde, een van de mooiste en compleetste vermoed ik in Nld., en heb 'm laten tunen in 's Heerenberg (de derde al), zeer tevreden! Niet voor de snelheid, maar voor de souplesse. Ik stap zelf over op benzine, dus mocht iemand 1000 km willen rijden op een tank van 34 liter 😊 in één van de mooiste A2's, hoor ik het graag. Gaat echter niet voor een habbekrats weg, sorry.

Succes John!

Harry
Plaats reactie