Audi A2 van Joost

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
Joostbo
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 nov 2022, 20:09
Locatie: Hengelo
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

11 jan 2023, 17:34 3 x

Zojuist via via een hele nette rechter koplamp weten te bemachtigen voor 35 euro. Wordt morgen bezorgd :thumbmin:

Oude komt tzt wel te koop voor een zacht prijsje
Audi A2 - 2000 - 1.4 16V 75PK
Gebruikersavatar
Joostbo
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 nov 2022, 20:09
Locatie: Hengelo
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

14 jan 2023, 19:29 1 x

Koplamp nog steeds niet binnen. Heb wel een track and trace van Post NL. Vanmorgen zou de bezorger eindelijk onderweg zijn. Toen werd de geplande bezorging vannmiddag. Toen kwam er bericht dat hij naar een servicepunt ging. Klantenservice gebeld want dit is al de zoveelste keer bij PostNL dat dit gebeurd "nee meneer hij komt wel hoor , tot 22 uur kunnen ze komen. Die melding is als ze de eerder afgesproken tijd niet hebben gehaald maar het komt echt' ... ... ja niet dus, kreeg zojuist bericht dat hij op een servicepunt ligt. Die nu gesloten is, en morgen ook, en maandag ook... :sleeping: maar heeft geen haast maar wilde er graag vanmiddag mee bezig, volgende week weinig tijd.



Vandaag met de A2 aan de gang geweest. Radio er uit gehaald en helaas is er wel wat gerommeld met de originele bedrading. Heb erger gezien en maak het wel weer goed. Heb ook geen idee wat dit ding is, maar dat gaat er dus uit. staat wel iets van phone op maar zie nergens knopjes of plekken waar iets heeft gezeten. Maar dat gaat er dus uit.

Afbeelding

spiegelglazen met verwarming er in gezet :thumbmin:

Afbeelding

Interieur weer helemaal strak gemaakt, hele middag werk maar het resultaat is echt goed geworden. Enorm opgeknapt. Op foto's lastig te zien. Dashboard en harde panelen met het bekende goedje van onze fabrieks nieuw mannetje. Ben niet fan van al hun producten, maar dit werk gewoon goed

Afbeelding

Voor bekleding en tapijt heb ik een ander middeltje gebruikt. Goed insprayen. inborstelen. Toen nog met een sopje goed ingeborsteld en toen met de waterstofzuiger het ergste er uit gehaald en resterende droog gemaakt met een doek. Nu moet het nog drogen. Heb een ontvochtiger in de auto gezet en alles open. Maar zal wel een paar dagen duren vorodat alles goed opgedroogd is. Maar ook hier is het goed opgeknapt, met name het tapijt. Ook de accu maar even aan de lader gelegd.

Afbeelding

Dat de achterstoelen er zo uit kunnen is echt top! :thumbmin:
Afbeelding
Audi A2 - 2000 - 1.4 16V 75PK
Gebruikersavatar
Joostbo
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 nov 2022, 20:09
Locatie: Hengelo
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 jan 2023, 08:13 0 x

Gisteren de koplamp (eindelijk) opgehaald en gisterenavond in de A2 gezet.

Positieve is dat de lamp er voor een A2 lamp welke er de meeste gaar van zijn best goed uit ziet voor een lamp van 35 euro. Alle punten zijn heel, en zelfs de wokkel is nog niet verbrand. Het nadeel is dat er in het verleden de koplamp al dicht gekit is. Maar er zit dus wel wat stof en een watervlek in de lamp zelf die ik nu dus niet meer kan schoonmaken. De kit zit er zo vast op dat ik er ook niet te hard aan durf te trekken.

Misschien de lamp aan de buitenzijde nog even polijsten want de andere zijde is beduidend meer helder. (daar is in het verleden een splinter nieuwe in gezet volgens mij). Hopelijk krijg ik de 'puntjes' in de lamp zelf er nog uit zoals je die op de foto nu heel goed kunt zien. Met dimlicht aan zie je er niets van maar nu dus heel goed.

Ook heb ik het stadslampje welke dus vaak de verkeerde in word gestoken voorzien van LED. Maar wel eentje met een mooi melkglas er omheen zodat de wokkel ook mooi word verlicht. ze zijn niet super fel en ook niet super wit, maar dat hoeft van mij ook niet, in ieder geval vele malen beter dan origineel. (tu) ook rest van de verlichting gecontroleerd, alles top.

Afbeelding

Ook de originele vloermatten voorzien van een impregneer laag zodat vuil en andere viezigheid niet zo makkelijk meer hecht. Het tapijt in de auto heb ik ook daarmee voorzien

Afbeelding

Nu even luchten want het is niet te harden nu er een hele spuitpus is leeg gegaan

volgende is de achterstoelen er weer in zetten, hoedenplank er in, matjes er weer in. accu loskoppelen voor cruise control inbouw waar het stuur en de airbag er voor vanaf moeten
Audi A2 - 2000 - 1.4 16V 75PK
Gebruikersavatar
Blauwbaard
Audi A2 clublid
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
Locatie: Winsum
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 jan 2023, 08:24 0 x

Goed bezig @Joostbo

Je 'el Cheapo' accu ziet er erg klein uit. Vervangen voor een VARTA Silver Dynamic F19
Gebruikersavatar
Joostbo
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 nov 2022, 20:09
Locatie: Hengelo
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 jan 2023, 09:53 1 x

zolang de accu het doet, doet hij het. :) Weet het merk zo niet meer wat er nu in zit maar is een Japans merk dus kwalitatief geloof ik het wel en is 71Ah dus zou prima moeten zijn. Origineel is 80 dacht ik? Zit ook weinig poespas aan elektronica op deze auto. Bovendien oogt hij niet heel oud. Verbaast mij sowieso dat A2's een behoorlijk forse accu hebben voor het formaat en type auto. Pak je een polo met die zelfde motor dan zal er warschijnlijk iets van een 50 of 60 ah accu in zitten. Waarom een A2 dan met 80 geleverd is is dan wel opmerkelijk. (ook in het kader van extra ruimte/gewicht)

Als hij tekenen gaat vertonen van ouderdom dan komt er inderdaad een silverline of bosch accu in, net waar ik een goede aanbieding vind.
Audi A2 - 2000 - 1.4 16V 75PK
Gebruikersavatar
Joostbo
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 nov 2022, 20:09
Locatie: Hengelo
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

21 jan 2023, 22:03 1 x

Binnenkant is helemaal brandschoon en geïmpregneerd. Stoelen zitten er inmiddels ook weer in. Super handig en met de stoelen er uit is zelfs een wasmachine geen probleem. :cool: Al zal in de praktijk de A2 nooit als pakezel gebruikt gaan worden maar echt een bak ruimte. Blijft indrukwekkend voor zo'n kleintje. :thumbmin:

Afbeelding

Inmiddels ook begonnen met de radio, maar voordat ik daar mee aan de slag ga wil ik eerst alle 'troep' weghalen wat er niet hoort. Ik vond achter de radio al iets aftermarket maar naarmate ik meer ging weghalen kwam ik nog meer draden en gekkigheid tegen. Toen het dashboardkastje weggehaald en nog wat panelen en vervolgens kwam ik er achter waar het allemaal toe leidde; een Nokia carkit. Was wel netjes ingebouwd :thumbmin: maar dus ook wel werk om het weg te halen

Afbeelding

Vandaag verder nog een DAB+ antenne geïnstalleerd via de rechter A stijl. En via de B stijl een microfoon voor de bluetooth en de benodigde draden getrokken.

Even alvast de nieuwe radio gemonteerd om te kijken of alles werkt. DAB radio werkt top, bluetooth werkt goed, maar op het rechter voorportier werkt de speaker niet. Nu heb ik geen idee of die bij de oude radio het wel deed 8-) zitten gewoon ISO stekkers achter waar niet aan gerommeld is dus zou de speaker dan helemaal defect zijn?
Audi A2 - 2000 - 1.4 16V 75PK
Gebruikersavatar
toutdroit
Audi A2 clublid
Berichten: 462
Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
Locatie: Utrecht
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 jan 2023, 05:03 1 x

Joostbo schreef:
21 jan 2023, 22:03
zou de speaker dan helemaal defect zijn?
Van een 1,5v batterijtje de + met één speaker connectie verbinden en dan de - even kort op de andere speaker connectie aantikken:
speaker goed dan hoor je een "plopje";
speaker defect dan hoor je niks.
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Musso sports 4x4 2006; Korando 4x4 2005
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 jan 2023, 10:31 0 x

Dat is inderdaad een goede tip met het batterijtje. Maar vlgs mij hebben alles A2’s ook een losse tweeter. Als die het ook niet doet, dan is de kans op een draadbreuk oid groot.

Ziet er mooi uit allemaal! Vraagje: waarmee impregneer jij de bekleding? Ik zoek nog een goed product nl.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 jan 2023, 12:30 0 x

Mijn eerste gedachte zou ook een draadbreuk zijn. Kwestie van doormeten.

Ik ben ook geïnteresseerd in het product voor impregneren.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Joostbo
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 nov 2022, 20:09
Locatie: Hengelo
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 jan 2023, 13:30 0 x

Stoelen heb ik geimpregneerd met een speciaal goedje wat we bij de bank van ons huis hebben gekregen. weet zo niet meer welk merk het was en de bus is al op en weggegooid.

tapijt en vloermatten heb ik DIT spul voor gebruikt. Bij de action ligt het in de schappen voor 2 euro per busje dus dat zijn de kosten niet. :)

Volgens mij werkt de tweeter ook niet inderdaad, dan had ik het wel gehoord denk ik. Ik zal vandaag nog 1x goed controleren. En van de week de deurkaart er eens af halen om te zien of ik iets geks zie aan de bedrading en eventueel gelijk de speaker testen
Audi A2 - 2000 - 1.4 16V 75PK
Plaats reactie